یادبگیریم2: دوره جنسی زنان

4.9/5
(416 رای)
برای مشاهده، ابتدا وارد شوید.
ورود و مشاهده فیلم

دستگاه تولیدمثل در زن

دستگاه تولید مثلی زنان، دوره جنسی زنان
دستگاه تولید مثلی زنان، دوره جنسی زنان

`01:13

1 تمرین

آپدیت جدید
آپدیت جدید

`03:13

تخمک زایی، نکات تخمک زایی
تخمک زایی، نکات تخمک زایی

`01:22

چرخه تخمدانی در یک دوره جنسی
چرخه تخمدانی در یک دوره جنسی

`00:35

ادامه چرخه تخمدانی در یک دوره جنسی
ادامه چرخه تخمدانی در یک دوره جنسی

`00:49

خلاصه سریع چرخه تخمدانی، نکات چرخه تخمدانی در یک دوره جنسی
خلاصه سریع چرخه تخمدانی، نکات چرخه تخمدانی در یک دوره جنسی

`00:47

چرخه رحمی در هر دوره جنسی + تست ها (قسمت اول)
چرخه رحمی در هر دوره جنسی + تست ها (قسمت اول)

`01:07

1 تمرین

تست ها (قسمت دوم)
تست ها (قسمت دوم)

`01:20

سوالات دیگران
Amin reza Salari | آکادمی امروز

Amin reza Salari

2 ماه پیش

سلام ممکنه در قاعدگی دیواره میانی و خارجی رحم هم دچار ریزش شود

سلام خیر

سلام من دوره بیست و هشت روزه رو متوجه نشدم یعنی اینکه هر زن بیست و هشت روز در ماه رو توانایی تولید مثل داره؟ و اینکه بقیه رو روز رو در ماه در دوران قائدگی سپری میکنه؟ اگه اینجوری باشه خب دوران قائدگی که هفت روزه پس باید در ماه بیست و سه روز توانایی تولید مثل داشته باشه یا کلا تحلیل من غلطه.

ثنا محمدی | آکادمی امروز

ثنا محمدی

3 ماه پیش

سلام

وقت بخیر متن کتاب ما با کتاب استاد بعضی نکاتش تفاوت دارد هم اینجا هم دیگر صفحات کتاب مثلا در کتاب ما از مصرف الکل و مواد اعتیاد اورهم گفته یا نکته که استاد گفتن در تخمدان نوزاد دختر حدود یک میلیون اووسیت اولیه وجود دارد در حالی که کتاب گفته تخمدان جنین دختر....

آودیت جدید رو ببینید این فیلم قدیمیه

(1)

آپدیت

(1)

مهسا Barzegar | آکادمی امروز

مهسا Barzegar

1 سال پیش

این ۴۵ تا ۵۰ سالگی برای چیه؟ و این ۳۰ تا ۳۵ سالگی برای چیه؟ چه فرقی دارن؟

سلام ۴۵ تا ۵۰ سالگی میانگین سن یائسگی در زن های سالمه یعنی یه زن مثلا ۴۵ یا زن دیگه ۴۸ یائسه بشه اما اون ۳۰ تا ۳۵ سالگی دوره باروری یا دوره تولید مثل هست یعنی مثلا یه دختر ۱۵ ساله تا ۵۰ سالگی اگه قاعده بشه در واقع حدود ۳۵ سال دوره باروری داره که در این دوران چرخه های جنسی ۲۸ روزه داره

(1)

دوره‌ی جنسی در واقع یعنی همون زمانی که قاعدگی و تغیرات رحم در قبل و بعدش اتفاق می افته؟ و اینکه با تموم شدن دوره‌ی باروری دوره‌ی جنسی هم تموم میشه دیگه نه؟

اگر ویس ناواضح بود بگید دوباره ضبط کنم ریپلای نکنید 🌷

ممنون

ربطی به این بخش نداره یاخته های ماهیچه اسکلتی فاقد توانایی میتوز هستند؟ چرا؟

بله اینطور در نظر بگیرید که میتوز نمی‌کنند اینکه دقیقا علت علمیش چی هست،یمقدار پیچیدست و خارج از مباحث دبیرستان

این که میگید دوره جنسی معمولا 28 روز است یعنی بعد از اینکه این دوره ها منظم شد ، احتمال داره که دقیقا 28 روز نباشه و کم و زیاد داشته باشه. یا اینکه اون معمولا که گفته برای زمان نامنظم هست و بعد از اینکه دوره ها منظم شد دیگه همیشه 28 روز هست و کم و زیاد نمیشه ؟

نرگس مهدوی | آکادمی امروز

نرگس مهدوی

tik

1 سال پیش

سلام در فردی با فرد دیگه فرق میکنه ممکن است بک فرد بعد از منظم شدن سیکل هاش، همیشه سیکل های ۳۰ روزه داسته و یکی فرد دیگه ۳۵ روزه داشته باشه و ممکن هست‌در یک فرد یک دوره ۳۰ روزه و دوره بعدی ۲۸ روز و دوره بعدی ۳۲ روزه باشه که این هم تقریبا منظم در نظر گرفته میشه

@نرگس مهدوی خیلی ممنون ❤️

سلام. وقت بخیر ببخشید من اللان دقیقا متوجه نشدم بلوغ جسمی، پدیدار شدن صفات ثانویه جنسی هست؟ اخه اگر اشتباه نکنم متوجه شدم که رشد قد هم جز بلوغ جسمی بود در صورتی که قبل از بلوغ جنسی هم قد رشد میکنه. الان دقیقا بلوغ جسمی چیه؟ مگه همون رشد مو و بوم شدن صدا و ....نیست ؟ ربطی به تایم ویدیو نداره.

عماد سلمان | آکادمی امروز

عماد سلمان

1 سال پیش

گندم و جو C3 حساب می‌شوند یا C4 ؟

توی کتاب درسی گفته نشده که این دستگاه زود تر از بقیه بیر میشوند

ترکیبیه

عماد سلمان | آکادمی امروز

عماد سلمان

1 سال پیش

در این تصور چند نوع رنابسپاراز وجود دارد ؟

نرگس مهدوی | آکادمی امروز

نرگس مهدوی

tik

1 سال پیش

سلام همگی از یک نوع هستن

عماد سلمان | آکادمی امروز

عماد سلمان

1 سال پیش

سلام . آیا می توان هموگلبین رو آنزیم در نظر گرفت ؟ اگر خیر . چرا

نرگس مهدوی | آکادمی امروز

نرگس مهدوی

tik

1 سال پیش

سلام نه هموگلوبین یه پروتیین هست که توی گلبول قرمز وجود داره وفعالیت انزیمی نداره

عماد سلمان | آکادمی امروز

عماد سلمان

1 سال پیش

در مولکول دنای برخی ( یوکاریوت ، پروکاریوت ، هردو ) گروه فسفات آزاد دیده نمی شود

نرگس مهدوی | آکادمی امروز

نرگس مهدوی

tik

1 سال پیش

ببین همه پروکاربوت ها دنای حلقوی دارن و توشون فسفات ازاد دیده نمیشه تو یوکاریوت ها دنای اصلی خطی هست و فسفات ازاد داره و دنای میتوکندری و پلاست حلقوی هست و فسفات ازاد نداره

عماد سلمان | آکادمی امروز

عماد سلمان

1 سال پیش

ببخشید یه سوال دارم ، البته میدونم جاش اینجا نیست ولی ذهن مو مشغول کرده آیا گروه هم هموگلبین کو آنزیم هست یا نه ؟

نرگس مهدوی | آکادمی امروز

نرگس مهدوی

tik

1 سال پیش

گروه هم کوانزیم نیست. هم یه بخشی از هموگلوبین هست اما مسئولیت کوانزیمی نداره