بهار خلدنوش
2 ماه پیش
یعنی در نهایت هر گرده نارس چهار دانه گرده رسیدهی مجزا از هم تولید میکنه؟ و اون پوسته ای که ۴ گرده نارس رو کنار هم نگه میداشت از بین میره؟
عرشیا بتیانه
1 ماه پیش
بله درسته
(1)
پریناز نصیری
4 ماه پیش
هر کیسه گرده پر از یاخنه های 2n هست؟
Amir .
2 ماه پیش
اگر گیاه 2nباشد بله
عرشیا بتیانه
1 ماه پیش
بستگی به اون داره که 2nباشه
نگار بابا محمدی
1 سال پیش
هیچ جای کتاب ننوشته که هر بساک ۴ کیسه گرده داره و توی شکل ها هم گاهی ۲ و گاهی ۴ کیسه کشیده ولی استاد گفتن ۴ تاس الان ما باید هم ۲ و هم ۴ رو درست بگیریم؟
سید محمد متین رشادی
1 سال پیش
بله ظاهراً هم ۲ مد نظر داشته باشید هم ۴ ظاهر شکل ها اینه محض احتیاط،تست های این قسمت رو هم بررسی کنید که مطمئن بشید طراح تست معمولا چی در نظر میگیره
(1)
نرگس صحت
1 سال پیش
ویدیو های استاد رو برای امتحان نهایی بیینیم خوبه ؟؟؟؟؟ منظورم اینه چیزی زیاد عوض نشده که الان اشتباه باشه ولی قبلا درست ؟؟؟؟
Mobina z
1 سال پیش
نه همچی اوکیه ببینید
... NIUSHA
1 سال پیش
سلام. میدونیم که گرده های نارس دیواره ی خارجی ندارند. اما من در یک جمله صحیح غلط دیدم که نوشته بود دیواره داخلی منفذ دار در گرده های نارس.........( و بعد ادامه جمله) متوجه نشدم یعنی گرده نارس دیواره داخلی منفذ دار داره؟
نرگس مهدوی
1 سال پیش
سلام کتاب درسی برای اون ها دیواره منفذ دار در نظر نگرفته 🤔
طناز طهماسبی
1 سال پیش
هر کدوم از یاخته های ۲n میوز میکنند؟ آخه من جایی خوندم که نوشته بود فقط یکی از یاخته ها میوز میکند
نرگس مهدوی
1 سال پیش
سلام نه فقط یکیشون نیست اما یه تعدادیشون میتونن میوز کنن و به سمت ساختن گرده نارس و در نهایت رسیده برن
... NIUSHA
1 سال پیش
سلام وقت شما بخیر ببخشید من یک سوال داشتم ایا در یاخته زاینده که میخواد 4 گرده نارس انجام بده، سیتوکینز به طور کامل انجام میشه؟ اخه ما انتظار داریم اگر سیتوکینز به طور کامل انجام میشه در نهایت 4 گرده نارس جدا از هم بده. یا مثلا هر گرده نارس که میشه یک گرده رسیده ی دو یاخته ای باز هم سیتوکینز رو کامل انجام نمیده. درست میگم؟ ممنون میشم راهنمایی کنید من رو
... NIUSHA
1 سال پیش
* 4 گرده نارس تولید کنه. نمیدونم چرا نوشتم انجام بده😅😅
سید محمد متین رشادی
1 سال پیش
سلام وقت بخیر چرا سیتوکینزش ناقص باشه توی شکل میبینیم که سلول ها کاملا از هم جدا شدن
... NIUSHA
1 سال پیش
@سید محمد متین رشادی یعنی سیتوکینز آن ها کامل هست ولی درنهایت به هم متصل می مونن؟
BAHAR :)
2 سال پیش
سلام ببخشید من فصل ۶ رو نخوندم هنوز امکانش هست یه توضیح کوچیکی راجب اینکه چجوری از میوز یاخته 2nچهار تا n به وجود میاد بهم بگید
سید محمد متین رشادی
2 سال پیش
سلام ببین خیلی خلاصه دو مرحله میوز داریم در میوز یک،یاخته کروموزوم خودش رو همانند سازی میکنه و میشه دو تا یاخته n که کروموزوم هاش دو کروماتیدیه بعد هر کدوم از این یاخته های n،طی میوز دو،تبدیل میشن به دوتا یاخته n که کروموزوم هاش تک کروماتیدیه(یعنی مجموعا چهارتا)
(2)
BAHAR :)
2 سال پیش
@سید محمد متین رشادی ممنون از پاسخگویی سریع و عالیتون متوجه شدم 🙏🏻🤍
سید محمد متین رشادی
2 سال پیش
@BAHAR :) 🌷🌷🌷
(1)
هلما حاجیان
2 سال پیش
این درسته؟ دانه های گرده رسیده میتوانند به مادگی خود گیاه (گیاه دوجنسی) یا گیاهی دیگر(تک جنسی یا دوجنسی که بخواهد دگرلقاحی کند)
سیدمتین حسینی نژاد
1 سال پیش
چرا فعل نداره جملت ؟
حسین شاه بیگ
2 سال پیش
سلام یه سوال دارم از اونجا که گرده نارس + سلول میوزکننده + سلول رویشی + سلول زایشی نوعی سلول گیاهیند پس میتونیم بگیم همشون دیواره میانی و نخستین را حتما دارند ؟؟؟ یه سوال دیگه دیواره داخلی و خارجی گرده رسیده از تغییر دیواره میانی و نخستین سلول های زایشی و رویشی ایجاد میشوند؟؟؟؟؟
حسین شاه بیگ
2 سال پیش
سلام کسی میتونه نهنج گل کدو نر و ماده رو نشون بده ؟؟
حسین شاه بیگ
2 سال پیش
@زینب مقدم ممنون واقعا اما اگه این جوری باشه که استاد گفتن نهنج پایین ترین قسمت گلع و خیلی نکات دیگع که نقض میشن..... دارم گیج میشم//
نرگس مهدوی
2 سال پیش
@حسین شاه بیگ در مورد همه گیاهان گفتن؟
حسین شاه بیگ
2 سال پیش
@نرگس مهدوی استاد تو یه جمله جزوه گفتن" کع پایین ترین قسمت گل نهنج هست و همه حلقه ها روی نهنج قرار گرفتن" الان طبق توضیح خانم مقدم این جمله کلا غلطع
حسین شاه بیگ
2 سال پیش
@حسین شاه بیگ اگه میشه یه توضیح مختصر بدید ممنون میشم واقعا
(1)
حسین شاه بیگ
2 سال پیش
@سید محمد متین رشادی اوکی ممنون
ملینا بهادر زاده
2 سال پیش
سلام من متوجه نشدم منظور از تزئینات خاص چیه ، میشه کمکم کنید با شکل یا عکس بهتر متوجهش شم؟
نرگس مهدوی
2 سال پیش
سلام. به دیواره این دانه هایث گرده توجه کنین. اشکال مختلفی داره. این میشه همون تزیینات مختلف دیواره
عارفه مهربان
2 سال پیش
ساختاری که از تقسیمات پی در پی یاخته باقی مانده حاصل از تقسیم یاخته ی بافت خورش ایجاد میشود در یکی از تقسیم های ایجاد کننده ان پروتوپلاست یاخته سازنده ان به دو بخش مساوی تقسیم نمیشود چرا این جمله درسته؟؟
علی تدین
2 سال پیش
سلام خب منظورش ساخت یاخته تخم زا و دوهسته ای هست که سلول های کناریش کوچیکترن
عارفه مهربان
2 سال پیش
@علی تدین خب اینجا یکی ولی دوتا داریم
علی تدین
2 سال پیش
@عارفه مهربان متوجه منظورتون نمیشم یعنی چی دوتا داریم؟
(1)
عارفه مهربان
2 سال پیش
@علی تدین یعنی یه یاخته تخم زا داریم که تقسیم سیتوپلاسمش بصورت نامساوی هست یکی هم یاخته دو هسته ای ینی تو این نکته باید بگه دوتا ولی گفته یکی و جمله هم درسته
نرگس مهدوی
2 سال پیش
@عارفه مهربان منظورش اینه که اون یاخته ای که تقسیم میشه و ۷ تا یاخته ایجاد میکنه که یکیش دوهسته ای هست، در ایجاد این دو هسته ای پروتوپلاست اصلا تقسیم نشده بین دو هسته و در یاخته تخم زا هم تقسیم سیتوپلاسم نامساوی داره.
عارفه مهربان
2 سال پیش
@نرگس مهدوی وقتی میگه به دو بخش مساوی تقسیم نمیشه هم میشه پرتو پلاست دو هسته ای گرفت ک تقسیم نشده هم اونای ک تقسیم نامساوی شدن
علی تدین
2 سال پیش
@عارفه مهربان اگه گفته بود تقسیم نمیشه بله میشد اینجوری گفت اما الان لفظ مساوی رو بکار برده
(1)
سید محمد متین رشادی
2 هفته پیش
اگر ویس ناواضح بود بگید دوباره ضبط کنم 🌷 ریپلای نباشه 🌷 قسمت آخر ویسم رو اصلاح کنم: اینطوریه که ضریب n تعیین میشه
(1)