یادبگیریم3: وقایع حلقه چهارم

4.9/5
(332 رای)
برای مشاهده، ابتدا وارد شوید.
ورود و مشاهده فیلم

تولیدمثل جنسی

گل، اندام تولیدمثل جنسی نهاندانگان
گل، اندام تولیدمثل جنسی نهاندانگان

`00:40

1 تمرین

وقایع حلقه سوم و چهارم
وقایع حلقه سوم و چهارم

`01:05

1 تمرین

گرده افشانی، لقاح مضاعف
گرده افشانی، لقاح مضاعف

`01:07

1 تمرین

تست ها
تست ها

`01:04

سوالات دیگران

سلام، کتاب زیر ذره بین دوتا جمله از کنکور در این باره شرط دولاد بودن گیاه اورده که فکر میکنم با توضیحات استاد مغایرت داره، اگه میشه کمک کنید. سراسری 98: همه یاخته های تکلاد موجود در گیاه دوجنسی، در ابتدای تشکیل، تقشیم میتوز انجام میدهند. سراسری 99: هر یاخته یک گل دوجنسی که توانایی انجام لقاح را دارد، حاصل میتوز سلولی تکلادی است.

تو خورده شدن یاخته های پارانیشم خوردش فقط یاخته های داخلی خورده میشن و یاخته های سطحی باقی میمونن؟ چون اون یاخته های سطحی لازمه برای اینکه ساختار کیسه ای برا کیسه رویانی درست بشه.

اگر ویس ناواضح بود بگید دوباره ضبط کنم 🌷 ریپلای نباشه 🌷

اگر یه گلی سه تا برچه داشته باشه ۳ تاهم تخمدان داره؟

اره

(1)

درسته

(1)

اگر ویس ناواضح بود بگید دوباره ضبط کنم 🌷 ریپلای نباشه 🌷

(1)

سلام وقتتون بخیر شکلی که استاد داخل این بخش کشیدن لوله گرده چطودی از داخل چند تخمک میگذره

اگر ویس ناواضح بود بگید دوباره ضبط کنم 🌷 ریپلای نباشه 🌷

سلام وقتتون بخیر شکلی که استاد در ثانیه 9:۴۰ کشیدن با شکل ثانیه 12:۳۰ متفاوته شکل اول تخمک با لایه داخلی به تخمدان متصل هست

Zahra =) | آکادمی امروز

Zahra =)

3 ماه پیش

داخل یکی از تست هایIQ گفته همواره گل های دوجنسی تک برچه ای هستن!اینو فقط از روی تک برچه ای بودن آلبالو برداشته کرده؟!

توی تمرین های بعد از این فیلم گفته همه ۶ یاخته داخل کیسه رویانی گامت محسوب میشن. درسته؟ یا فقط تخم زا گامته؟ چون استاد چیزی در این مورد نگفتن فقط گفتن اونا اسم خاصی ندارن و بهشون میگیم هویج. یک گامت داریم تو کیسه رویانی یا شش تا؟

استاد داخل همین یاد بگیریم چند بار گفتن ک تخمزا فقط گامت ماده هست و یاخته های دیگه مثل دو هسته ای گامت نیستن که بعدشم توضیح دادن اگه جمله ای بگه در هر لقاحی فقط گامت ها باهم لقاح میکنن غلطه چون 2 هسته ای گامت نیست.... احتمالا اشتباه شده.

اگر گیاه 4n باشد به اون بافت درون تخمک دیگه پارانشیم خورش نمیگیم؟

ربطی نداره عدد پلویید پارانشیم خورش همیشه همون عدد پلویید خود گیاه و تخمدان و یاخته های بساک و .. هست.

چرا نگیم؟ میگیم و پارانشیم خورش هم 4n میشه چون خود گیاه 4n

پردیس همتی | آکادمی امروز

پردیس همتی

1 سال پیش

اگر تخمدان سه تا تخمک داشته باشه سه تا هم لوله گرد داریم؟

زهرا مهدوی | آکادمی امروز

زهرا مهدوی

1 سال پیش

تا 3 لوله گرده ممکن است ایجاد شود به شرطی که هر سه تخمک بخواهند بارور شوند

خب مثال نقض اینجا برای سال دوازدهمه اگه در امتحان نهایی یازدهم همچین جمله ای بیاد اون وقت باید درست بگیریم یا غلط

نرگس مهدوی | آکادمی امروز

نرگس مهدوی

tik

1 سال پیش

سلام کدوم جمله رو میگین؟

بعد این یاخته دو هسته ای چی میشه؟

نرگس مهدوی | آکادمی امروز

نرگس مهدوی

tik

1 سال پیش

سلام با اسپرم لقاح میکنه و تخم ضمیمه رو میسازه

(1)

... NIUSHA | آکادمی امروز

... NIUSHA

1 سال پیش

https://emrooz.ir/cbgstbc-62693?comment_id=693544#comment-693544 اقای رشادی این ویس هم واضح نیومده

... NIUSHA | آکادمی امروز

... NIUSHA

1 سال پیش

https://emrooz.ir/cbgstbc-62693?comment_id=693543#comment-693543 سلام اقای رشادی این ویس واضح نیست

اگر ویس ناواضح بود بگید دوباره ضبط کنم ریپلای نکنید 🌷

... NIUSHA | آکادمی امروز

... NIUSHA

1 سال پیش

البته این جا که استاد میگن در همه جانوران درسته. من این طور فکر نمیکنم ممکنه لقاح اسپرم با اولین جسم قطبی باشه!! جدا از اون اسپرم طبق کتاب ما با گامت ماده لقاح نمیکنه( البته از ی جا به بعد گامت ماده هم وارد داستان میشه) ولی آغاز لقاح با تخمک هست که طبق چاپ کتاب ما اصلا گامت ماده نیست!

... NIUSHA | آکادمی امروز

... NIUSHA

1 سال پیش

البته به نطرم میشه در نظر گرفت اسپرم با گامت ماده لقاح میکنه ولی لقاح رو با اون شروع نمیکنه!

اگر ویس ناواضح بود بگید دوباره ضبط کنم ریپلای نکنید 🌷

(1)

اسپرم مگه با اولین جسم قطبی اصلا لقاح میکنه؟؟

ببخشید طبق توضیحات استاد یاخته های حاصل از میوز بزرگ ترین یاخته بافت خورش دیگه اسمشون یاخته بافت خورش نیست اما همچنان در بافت خورش هستن؟ طبق شکل کتاب ص 126 میگم 😅😅(ببخشید اگر گیج تون کردم)

اگر ویس ناواضح بود بگید دوباره ضبط کنم ریپلای نکنید 🌷

(1)