ارمین دوام کار
1 ماه پیش
سلام، کتاب زیر ذره بین دوتا جمله از کنکور در این باره شرط دولاد بودن گیاه اورده که فکر میکنم با توضیحات استاد مغایرت داره، اگه میشه کمک کنید. سراسری 98: همه یاخته های تکلاد موجود در گیاه دوجنسی، در ابتدای تشکیل، تقشیم میتوز انجام میدهند. سراسری 99: هر یاخته یک گل دوجنسی که توانایی انجام لقاح را دارد، حاصل میتوز سلولی تکلادی است.
ارمین دوام کار
1 ماه پیش
تو خورده شدن یاخته های پارانیشم خوردش فقط یاخته های داخلی خورده میشن و یاخته های سطحی باقی میمونن؟ چون اون یاخته های سطحی لازمه برای اینکه ساختار کیسه ای برا کیسه رویانی درست بشه.
ارمین دوام کار
3 هفته پیش
@سید محمد متین رشادی ممنون
مطهره معتمدی
1 ماه پیش
اگر یه گلی سه تا برچه داشته باشه ۳ تاهم تخمدان داره؟
زهرا امیدی
1 ماه پیش
سلام وقتتون بخیر شکلی که استاد داخل این بخش کشیدن لوله گرده چطودی از داخل چند تخمک میگذره
یگانه احمدی
1 ماه پیش
سلام وقتتون بخیر شکلی که استاد در ثانیه 9:۴۰ کشیدن با شکل ثانیه 12:۳۰ متفاوته شکل اول تخمک با لایه داخلی به تخمدان متصل هست
Zahra =)
3 ماه پیش
داخل یکی از تست هایIQ گفته همواره گل های دوجنسی تک برچه ای هستن!اینو فقط از روی تک برچه ای بودن آلبالو برداشته کرده؟!
حیدر مالداری
4 ماه پیش
توی تمرین های بعد از این فیلم گفته همه ۶ یاخته داخل کیسه رویانی گامت محسوب میشن. درسته؟ یا فقط تخم زا گامته؟ چون استاد چیزی در این مورد نگفتن فقط گفتن اونا اسم خاصی ندارن و بهشون میگیم هویج. یک گامت داریم تو کیسه رویانی یا شش تا؟
غزل اسماعیل زاده
3 ماه پیش
استاد داخل همین یاد بگیریم چند بار گفتن ک تخمزا فقط گامت ماده هست و یاخته های دیگه مثل دو هسته ای گامت نیستن که بعدشم توضیح دادن اگه جمله ای بگه در هر لقاحی فقط گامت ها باهم لقاح میکنن غلطه چون 2 هسته ای گامت نیست.... احتمالا اشتباه شده.
پریناز نصیری
4 ماه پیش
اگر گیاه 4n باشد به اون بافت درون تخمک دیگه پارانشیم خورش نمیگیم؟
حیدر مالداری
4 ماه پیش
ربطی نداره عدد پلویید پارانشیم خورش همیشه همون عدد پلویید خود گیاه و تخمدان و یاخته های بساک و .. هست.
غزل اسماعیل زاده
3 ماه پیش
چرا نگیم؟ میگیم و پارانشیم خورش هم 4n میشه چون خود گیاه 4n
پردیس همتی
1 سال پیش
اگر تخمدان سه تا تخمک داشته باشه سه تا هم لوله گرد داریم؟
زهرا مهدوی
1 سال پیش
تا 3 لوله گرده ممکن است ایجاد شود به شرطی که هر سه تخمک بخواهند بارور شوند
طناز طهماسبی
1 سال پیش
خب مثال نقض اینجا برای سال دوازدهمه اگه در امتحان نهایی یازدهم همچین جمله ای بیاد اون وقت باید درست بگیریم یا غلط
نرگس مهدوی
1 سال پیش
سلام کدوم جمله رو میگین؟
طناز طهماسبی
1 سال پیش
بعد این یاخته دو هسته ای چی میشه؟
نرگس مهدوی
1 سال پیش
سلام با اسپرم لقاح میکنه و تخم ضمیمه رو میسازه
(1)
... NIUSHA
1 سال پیش
https://emrooz.ir/cbgstbc-62693?comment_id=693544#comment-693544 اقای رشادی این ویس هم واضح نیومده
... NIUSHA
1 سال پیش
https://emrooz.ir/cbgstbc-62693?comment_id=693543#comment-693543 سلام اقای رشادی این ویس واضح نیست
... NIUSHA
1 سال پیش
البته این جا که استاد میگن در همه جانوران درسته. من این طور فکر نمیکنم ممکنه لقاح اسپرم با اولین جسم قطبی باشه!! جدا از اون اسپرم طبق کتاب ما با گامت ماده لقاح نمیکنه( البته از ی جا به بعد گامت ماده هم وارد داستان میشه) ولی آغاز لقاح با تخمک هست که طبق چاپ کتاب ما اصلا گامت ماده نیست!
... NIUSHA
1 سال پیش
البته به نطرم میشه در نظر گرفت اسپرم با گامت ماده لقاح میکنه ولی لقاح رو با اون شروع نمیکنه!
(1)
نیلوفر شعبانخانی
1 ماه پیش
اسپرم مگه با اولین جسم قطبی اصلا لقاح میکنه؟؟
... NIUSHA
1 سال پیش
ببخشید طبق توضیحات استاد یاخته های حاصل از میوز بزرگ ترین یاخته بافت خورش دیگه اسمشون یاخته بافت خورش نیست اما همچنان در بافت خورش هستن؟ طبق شکل کتاب ص 126 میگم 😅😅(ببخشید اگر گیج تون کردم)
(1)
سید محمد متین رشادی
1 ماه پیش
اگر ویس ناواضح بود بگید دوباره ضبط کنم 🌷 ریپلای نباشه 🌷