ادیبه هلوی
5 روز پیش
سلام استاد تو دوتا یاد بگیریم قبلی گفتن که نمیشه به یاخته دو هسته ای بگیم 2n پس چطوری تخم ضمیمه با اسپرم لقاح کنه میشه 3n؟
زهرا مند
11 ماه پیش
سلام یعنی میتونیم بگیم نهاندانه گان نر هیچ گامت و هیچ تخم زایی و هیچ رویانی تولید نمیکنند
تارا اجاقلو
7 ماه پیش
سلام روز خوش از نظر علمی درست میشه ولی کتاب ما نه
عرشیا بتیانه
1 ماه پیش
اره
پردیس همتی
1 سال پیش
گل کدوی نر حلقه اول و دوم و سوم رو داره و گل کدوی ماده حلقه اول و دوم و چهارم و داره؟
(1)
تارا اجاقلو
7 ماه پیش
سلام وقت بخیر بله درسته
محمد چاوش سلطانی
1 سال پیش
سلام ، وقت بخیر. استاد گفتن کـه یاخته زایشی کلا وارد لوله گرده میشه! ولی توی این تصویر فقط هسته وارد لوله گـرده شده!.
سید محمد متین رشادی
1 سال پیش
سلام تایم مشخص کنید ببینم استاد چی گفتن 🌷 ریپلای نباشه 🌷
محمد چاوش سلطانی
1 سال پیش
@سید محمد متین رشادی 14:3
محمد چاوش سلطانی
1 سال پیش
@سید محمد متین رشادی اگر میشه لطف کنید جواب رو بدید.
حیدر مالداری
4 ماه پیش
دقیقه ۱۴
ساغر وکیلی
3 هفته پیش
بله خب...استاد فرمودند علمی اینه که هسته وارد لوله گرده میشه ولی متن کتاب اسم یاخته زایشی رو اورده.
محمدرضا .
1 سال پیش
چرا تخم دو هسته ای جز گامت ماده محسوب نمیشه
سید محمد متین رشادی
1 سال پیش
لطفاً اون تایمی که استاد این حرف رو میزنه مشخص کن تا توضیح بدم 🌷 ریپلای نکنید 🌷
نرجس چلداوی
1 سال پیش
ببشخید نکاتی که توی این ویدیو گفته شده اصلا به درد آزمون و تست ها نخورد و نکاتی که تو تست ها و آزمون استفاده میشن توی این ویدیو نیست آپدیت نداره این قسمت؟؟
(1)
سید محمد متین رشادی
1 سال پیش
در مورد زمان آپدیت ها،از پشتیبانی پیگیری کنید اما نکاتی که استاد میگن،بعضی هاشون قطعا ارزش تستی و کنکوری داره(که با تست و تمرین هایی که خودتون بعدا کار میکنید تکمیل میشه) یه بخشی از نکات هم که میگن،ارزش تستی نداره ولی برای فهم عمیق شما،لازم هست اگر جایی ابهام بود بگید راهنمایی کنم ریپلای نباشه 🌷
طناز طهماسبی
1 سال پیش
پس لقاح در گیاهان همیشه لقاح مضاعفه؟
سید محمد متین رشادی
1 سال پیش
در نهاندانگان اینطوریه نه همه گیاهان
(1)
... NIUSHA
1 سال پیش
این درسته که بگم لوله گرده از منافذ دیواره داخلی و خارجی عبور میکنه؟ بنظرم اشتباه هست. اخه فکر میکنم دیگه اون زمان چون اول شکل گیری لوله هست بهش لوله گرده نمیگیم و همچنان یاخته رویشی هست. درست متوجه شدم؟؟
(1)
... NIUSHA
1 سال پیش
@سید محمد متین رشادی بله گفته شما درسته. کتاب گفته دیواره خارجی منفذ داره. اما آقای بام رفیع گفتن که از متن کتاب در سایر قسمت ها این قابل برداشت هست که دیواره داخلی هم منفذ داره.( با وجود اینکه کتاب مستقیم نگفته اما قابل برداشت هست) سپاسگزارم از وقت و انرژی که برای پاسخگویی می گذارید🙏🏼🌺
نرگس روایی
1 سال پیش
سلام وقتتون بخیر...اگر یاخته اولیه 2n باشه؛ اونوقت وضع مجموعه کروموزومی یاخته دو هسته ای و اسپرم و یاخته ضمیمه چطوری خواهندبود؟
نرگس روایی
1 سال پیش
اگر یاخته اولیه 2n باشه و اسپرم n *
نرگس مهدوی
1 سال پیش
سلام یاخته دو هسته ای دارای دو تا هسته n هست تخم ضمیمه هم شامل سه تا هسته n میشه
مریم رفیعی
1 سال پیش
اینجا بعد از تقسیم میتوز یاخته زایشی تمایز هم داریم که در اثر تمایز یاخته های حاصل از میتوز اسپرم شوند یا وقتی میتوز انجام شد یاخته های حاصل از میتوز اسپرم اند؟؟؟؟
سید محمد متین رشادی
1 سال پیش
سید محمد متین رشادی
2 روز پیش
اگر ویس ناواضح بود بگید دوباره ضبط کنم 🌷 ریپلای نباشه 🌷 سلام