مریم رفیعی
2 ماه پیش
سلام استاد میگن همراه با هر دونوع شوک از مواد شیمیایی استفاده میشه ولی کتاب گفته شوک الکتریکی و یا حرارتی همراه با مواد شیمیایی نمیشه فقط شوک حرارتی رو با مواد شیمیایی در نظر گرفت؟
کوثر حسومی
12 ساعت پیش
سوال منم هست چرا جوابتو ندادن :/؟
مریم رفیعی
3 ماه پیش
سلام استاد میگن همراه با هر دونوع شوک از مواد شیمیایی استفاده میشه ولی کتاب گفته شوک الکتریکی و یا حرارتی همراه با مواد شیمیایی نمیشه فقط شوک حرارتی رو با مواد شیمیایی در نظر گرفت؟
zsb fall
3 ماه پیش
سلام استاد نگفتن که هر دو شوک با هم همراه با مواد شیمیایی هست بلکه گفتن هر شوکی که باشه چه حرارتی چه الکتریکی که یکی از اینا هست با مواد شیمیایی،زمان ۳:۳۰ به بعد ازویدیو رو دوباره ببینید
مریم رفیعی
3 ماه پیش
@zsb fall منم منظورم همین بود ولی کتاب طوری نوشته که انگار یا شوک الکتریکی استفاده میشه یا حرارتی به همراه مواد شیمیایی. یعنی فقط مواد شیمیایی رو برای حرارتی لحاظ کنیم
Zahra =)
3 ماه پیش
اینجا میتونیم بگیم که بهتره از شوک الکتریکی استفاده کنیم از جایی که گرما تا حدی خطر تخریب رو داره؟!
زینب حیدری
4 ماه پیش
در شکل ۱ وقتی که ژن خارجی رو به یاخته میزبان وارد کردیم به اون یاخته گفته یاخته نو ترکیب پس میتونیم توی شکل ۵ صفحه ۹۵ هم به اون یاخته تراژنی که تولید شده بگیم یاخته نو ترکیب؟؟
محمد چاوش سلطانی
4 ماه پیش
سلام بله.
زینب حیدری
4 ماه پیش
سلام در صفحه ۹۳ کتاب گفته که هدف از همسانه سازی دنا تولید مقدار زیادی از دنای خالصه اینجا وقتی که به اون ژن خارجیه میگه دنای خالص پس می تونیم بگیم که دنای نو ترکیب دنای ناخالص است ؟؟
مهیار کریمی
4 ماه پیش
یه سوال الان ما به باکتری ها شوک دادیم و داخل مواد شیمیایی قرار دادیم تا باکتری DNA رو از محیط برداره در مرحله 4 ازمایشات گریفیت، باکتری بدون کپسول چجوری بدون تحریک و ایجاد منفذ ریز، DNA باکتری های کشته شده با گرما رو برداشتن ؟ الان اینجا تعداد کمی از باکتری ها دارای ژن نوترکیب شدن ولی داخل ازمایش گریفیت اغلب باکتری های داخل خون و شش ها ژن جدید دریافت کرده اند...
نرگس کریم ابادی
4 ماه پیش
سلام وقت بخیر من منظورم مرحله چهارم رو نمیفهمم میشه توضیح بدید؟
محمدمهدی طاهریان
4 ماه پیش
سلام کلا فصل بد قلقیه و باید دو سه بار خودتون بخونید اما منظور از مرحله 4 یعنی باکتری هایی که با سه مرحله قبل تراژنی کردیم و تعداد اندکی هستن ورداریم بزلریم تو یه محیط کشت دیگه که بهتر رشد کنن چون اگه تو محیط قبلی بمونن ممکنه مواد غذایی گیرشون نیاد یا به هر دلیلی کشته بشن برای این کار میتونیم مثلا انتی بیوتیک به محیط کشتشون اضافه کنیم که یک تفکیکی بین باکتری ها صورت بگیره ( البته بعد مقاوم شدن باکتری تراژن
محمدجواد ظهیری اصل
11 ماه پیش
سلام ببخشید در محیط کشت مون باید باکتری ها همشون ژن مقاومت در برار انتی بیوتیک نداشته باشن منظورم قبل از مرحله سوم
امیرحسین ادبی
9 ماه پیش
اگه بخواهیم با روش استفاده از آنتی بیوتیک تفکیک کنیم اره
BTMN
1 سال پیش
توی مورد۴؛ اگه یاختهی میزبان ما یوکارویوت بود اون وقت فرایند پیرایش توی رونویسی هم میتونستیم اضافه کنیم به این موارد درسته؟
نرگس مهدوی
1 سال پیش
پیرایش برای رونویسی هست
BTMN
1 سال پیش
الان تو رونویسی باکتری ها ما از یه نوع رنایپروکاروتی استفاده میکنیم؟ اصلا توی باکتری ها mRnA و tRnA و rRnA داریم؟
نرگس مهدوی
1 سال پیش
تو باکتری انواع رنا تولید میشه اما فقط یک نوه رنابسپاراز دارن
شفیقه جعفریان
1 سال پیش
چرا میخوام باکتری مقاوم به آنتی بیوتیک بسازیم ؟ از این طرف زحمت میکشیم واسه باکتری آنتی بیوتیک بسازیم !!! از اون طرف باکتری ها رو مقاوم میکنیم . انگار یه جورایی مرض داریم خخخ
ریحانه خسروی
1 سال پیش
سلام ما وقتی ژن رو از یاخته مبدا استخراج میکنم در یاخته مبدا دو سر دنا که شکستگی ایجاد شده به هم متصل میشن ؟
فاطمه اکبری
4 ماه پیش
سلام.اهمیت نداره.چون همونطور که استاد گفتن شما میتونی اون یاخته مبدا رو بندازی سطل آشغال!یعنی عملا مهم نیست که میچسبن یا نه ولی نه نمیچسبن.چون باید فسفودی استر برقرار کنیم که با کمک آنزیم (مثل لیگاز) انجام میشه و وقتی ما اون سلول رو نیاز نداریم،پس نمیایم آنزیم بریزیم که دوباره فسفودی استرش تشکیل بشه
آموزش ویدیویی برنامه مطالعاتی دوازدهم دوازدهم توسط بهترین اساتید کنکور به همراه جزوه ، تست ، تمرین و رفع اشکال کنکور | کنکور - آکادمی امروز
سید محمد متین رشادی
1 ماه پیش
دیواره خارجی تر از غشا هست جنسشون هم فرق دارن