یادبگیریم5: مراحل مهندسی ژنتیک ( وارد کردن دنای نوترکیب به یاخته میزبان)

5/5
(1 رای)
برای مشاهده، ابتدا وارد شوید.
ورود و مشاهده فیلم

مرحله 59

مراحل مهندسی ژنتیک (تشکیل دنای نو ترکیب)
مراحل مهندسی ژنتیک (تشکیل دنای نو ترکیب)

`00:38

بررسی آلاینده های خروجی از اگزوز خودروها، انرژی فعالسازی
بررسی آلاینده های خروجی از اگزوز خودروها، انرژی فعالسازی

`00:56

پایه3: تست های موج و مشخصه های موج
پایه3: تست های موج و مشخصه های موج

`01:07

مراحل مهندسی ژنتیک (وارد کردن دنای نو ترکیب به یاخته میزبان، جداسازی یاخته های تراژنی)
مراحل مهندسی ژنتیک (وارد کردن دنای نو ترکیب به یاخته میزبان، جداسازی یاخته های تراژنی)

`00:31

سوالات دیگران
کوثر حسومی | آکادمی امروز

کوثر حسومی

16 ساعت پیش

.

کوثر حسومی | آکادمی امروز

کوثر حسومی

16 ساعت پیش

.

فرق دیواره و غشا چیه

دیواره خارجی تر از غشا هست جنسشون هم فرق دارن

مریم رفیعی | آکادمی امروز

مریم رفیعی

2 ماه پیش

سلام استاد میگن همراه با هر دونوع شوک از مواد شیمیایی استفاده میشه ولی کتاب گفته شوک الکتریکی و یا حرارتی همراه با مواد شیمیایی نمیشه فقط شوک حرارتی رو با مواد شیمیایی در نظر گرفت؟

(1)

کوثر حسومی | آکادمی امروز

کوثر حسومی

16 ساعت پیش

سوال منم هست چرا جوابتو ندادن :/؟

مریم رفیعی | آکادمی امروز

مریم رفیعی

3 ماه پیش

سلام استاد میگن همراه با هر دونوع شوک از مواد شیمیایی استفاده میشه ولی کتاب گفته شوک الکتریکی و یا حرارتی همراه با مواد شیمیایی نمیشه فقط شوک حرارتی رو با مواد شیمیایی در نظر گرفت؟

(1)

zsb fall | آکادمی امروز

zsb fall

3 ماه پیش

سلام استاد نگفتن که هر دو شوک با هم همراه با مواد شیمیایی هست بلکه گفتن هر شوکی که باشه چه حرارتی چه الکتریکی که یکی از اینا هست با مواد شیمیایی،زمان ۳:۳۰ به بعد ازویدیو رو دوباره ببینید

مریم رفیعی | آکادمی امروز

مریم رفیعی

3 ماه پیش

@zsb fall منم منظورم همین بود ولی کتاب طوری نوشته که انگار یا شوک الکتریکی استفاده میشه یا حرارتی به همراه مواد شیمیایی. یعنی فقط مواد شیمیایی رو برای حرارتی لحاظ کنیم

(1)

Zahra =) | آکادمی امروز

Zahra =)

3 ماه پیش

اینجا میتونیم بگیم که بهتره از شوک الکتریکی استفاده کنیم از جایی که گرما تا حدی خطر تخریب رو داره؟!

Zahra =) | آکادمی امروز

Zahra =)

3 ماه پیش

ممنون🙏

zsb fall | آکادمی امروز

zsb fall

3 ماه پیش

سلام اصلا اگر چنین چیزی هم برداشت بشه نکته کنکوری محسوب نمیشه و خیلی مهم نیست

(1)

سلام ‌ ما وقتی ژن رو از یاخته مبدا استخراج میکنم در یاخته مبدا دو سر دنا که شکستگی ایجاد شده به هم متصل میشن ؟

سلام.اهمیت نداره.چون همونطور که استاد گفتن شما میتونی اون یاخته مبدا رو بندازی سطل آشغال!یعنی عملا مهم نیست که میچسبن یا نه ولی نه نمیچسبن.چون باید فسفودی استر برقرار کنیم که با کمک آنزیم (مثل لیگاز) انجام میشه و وقتی ما اون سلول رو نیاز نداریم،پس نمیایم آنزیم بریزیم که دوباره فسفودی استرش تشکیل بشه

(1)

بعضی جاهها مواد شیمیایی رو فقط همراه با شوک حرارتی میدونن کدومو بگیریم هردو یا فقط حرارتی؟؟

(1)

Sara . R | آکادمی امروز

Sara . R

1 سال پیش

سلام مواد شیمیایی فقط در روش شوک حرارتی به کار گرفته میشه

(1)

Sara . R | آکادمی امروز

Sara . R

1 سال پیش

من این نکته رو بیشتر شنیدم

(1)

دانش اموز  1 | آکادمی امروز

دانش اموز 1

1 سال پیش

سلام اینجا استاد نوشتن منافذی .< یک منفذ یا منافذی> باید در دیوار باکتری ایجاد شه ؟

سلام لطفاً تایم دقیق رو مشخص کنید برام 🌷 ریپلای نباشه 🌷

یه سوال اگه دیواره باکتری منفذ نداره پس چطور مواد رو از محیط بر میداره؟ یا توی آزمایش های گریفیت، باکتری استرپتوکوکوس نومونیا خود به خود ژن رو از محیط دریافت کرد؟

استاد این حرف رو زدن؟ و اگه استاد گفتن،لطفا تایمش رو مشخص کنید تا ببینم دقیقا منظورشون چی بوده و توضیح بدم بهتون 🌷 ریپلای نباشه لطفا 🌷

سلام . این تیکه رو استاد دچار خطا نشدن ؟ چون اگر به متن کتاب یازدهم ما ( چاپ ۱۴۰۲)رجوع کنید نوشته منفذ نه حفره :

(1)

تصویرش :

نرگس مهدوی | آکادمی امروز

نرگس مهدوی

tik

1 سال پیش

سلام بله از اصطلاحی که کتاب درسی به کار برده، استفاده بشه بهتره اینجا استاد صرفا خواستن لفظی مفهوم رو برسونن

(1)

فکر کنم مترادف هستند

@پوریا خیره کش از نظر ابعاد که باهم فرق دارن ، منتها حتی اگر از نظر ادبی هم مترادف بگیریمشون از نظر زیست شناسی نمیتونیم مترادف در نظرشون بگیریم

سلام دوستان چرا باید از دیسکی استفاده کنیم که ژن مربوط به آنتی بیوتیک رو داشته باشه؟

نرگس مهدوی | آکادمی امروز

نرگس مهدوی

tik

2 سال پیش

سلام چون تو یه مرحله ای میخایم فقط باکتری هایی رو نگه داریم که اون ژن خاص رو گرفتن برای همین به محیط کشت انتی بیوتیک میزنیم باکتری هایی ک اون ژن رو ندارن از بین میرن

درود. مگه DNA حلقوی باکتری ها از درون به غشا تماس ندارند؟ این شکل ها شکل درستشونه یا غلطه؟

آره دنای اصلی به غشا متصله شما این شکل رو ملاک نگیرید

(4)

سلام وقت بخیر.. ببخشین یه سوال ذهنمو درگیر کرده اونم اینکه دراین مرحله امکانش هس که بیش از یک دیسک واردیک باکتری بشه؟وتعداد دنای نوترکیبی که تولید میکنه بیشتراز سایر سلول ها باشه؟

(1)

سلام بلاخره پلازمید میتونه چند جایگاه همانند سازی داشته باشه یا خیر؟ توی کتاب خیلی سبز چند جا به وضوح نوشته پلازمید فقط یک جایگاه همانند سازی داره ولی استاد توی جزوه اوردن ک معمولا یک و گاهی بیشتر از یک جایگاه همانند سازی دارن

سلام بله میتونه.. کتاب فقط اینجوری درنظر گرفته که پلازمیدها فقط یک جایگاه اغاز همانندسازی دارن وخیلی سبز هم طبق کتاب گفته.. ولی از نظر علمی گاها دنای حلقوی میتونه چند جایگاه اغاز داشته باشه ولی خب درتستا اغلب بایداکثریت (یک جایگاه رو) درنظر بگیریم

(3)