یادبگیریم4: قواعد حرکت در مدار (قسمت اول)

5/5
(8 رای)
برای مشاهده، ابتدا وارد شوید.
ورود و مشاهده فیلم

12 اسفند

 هر چه از آلکان ها باقی مانده است+آلکن ها
هر چه از آلکان ها باقی مانده است+آلکن ها

`01:38

2 تمرین

 تابع یک به یک
تابع یک به یک

`00:34

1 تمرین

 تست قواعد حرکت در مدار
تست قواعد حرکت در مدار

`01:01

1 تمرین

سوالات دیگران

سلام اینجا باتری مولد کدومه چون اولی باتری مولد درحالی که گفتیم باتری مولد اونه که عددش بیشتر باشه اینجا اولی مولد درحالی که اولی از دومی کمتره

پروانه .. | آکادمی امروز

پروانه ..

3 ماه پیش

درست میگی ولی اینجا ما داریم یه بخشی از مدار رو میبینیم نه کل مدار .شاید باتری های دیگه ای هم تو این مدار باشن.پس فکر میکنم تو این مورد نمیشه تشخیص داد کدوم مولده کدوم غیرمولد

نادیا نوری | آکادمی امروز

نادیا نوری

3 ماه پیش

@پروانه .. متوجه شدم خیلی ممنون

(1)

سلام من از این قسمت یه سوال کلی دارم توی کتابو که نگاه میکنم هیچ حرفی از این فرمول زده نشده (همین فرمول جریان مساوی باتری مولد منهای باتری غیرمولد تقسیم بر مجموع مقاومت ها) خواستم بپرسم چه موقع ازش استفاده میکنیم؟؟

سلام ، برای رشته تجربی کنکور ۴۰۵ مگه سوالات بیش از یک باتری هم داریم ؟

Yasin  Aryani | آکادمی امروز

Yasin Aryani

9 ماه پیش

آره

(1)

چرا vدو اپسیلون منهای Irنمیشه؟

این ویدیو و بعدی برای رشته ریاضی مگیه نیست؟

(2)

درود من اختلاف پتانسیل را نمیفهمم میشه توضیح بدید چرا با جریان رابطه عکس داره میشه بگید مفهومش چیه ممنونم

نرگس مهدوی | آکادمی امروز

نرگس مهدوی

tik

1 سال پیش

سلام سوالتون از چه زمانیه؟

@نرگس مهدوی کلا پرسیدم چون مفهمومشو نمیدونم اختلاف پتانسیل مال فصله اوله ولی من هنوز نفهمیدم چرا با جریان رابطه عکس داره

برای پیدا کردن جهت جریان فقط مقدار اپسیلون باتری ها رو مقایسه میکنیم و کاری به مقاومت درونیشون نداریم؟ مثلا اگه مقدار یک باتری از باتری دیگه بیشتر باشه ولی مقاومتش هم از باتری دیگه بیشتر باشه ما فقط به مقدار نگاه میکنیم؟

نرگس مهدوی | آکادمی امروز

نرگس مهدوی

tik

1 سال پیش

بله نیروی محرکه تاثیر گذاره

(1)

سلام مگه برای رشته تجربی فقط تک باتری نیست?

نرگس مهدوی | آکادمی امروز

نرگس مهدوی

tik

1 سال پیش

سلام بله سوالات تک باتری رو کار کنین

(1)

من این سوال و نفهمیدم چجوری حل میشه ؟

جمله ی ولت سنج ها ایده ال هستن یعنی چی؟

نرگس مهدوی | آکادمی امروز

نرگس مهدوی

tik

1 سال پیش

یعنس ولت سنجی که مقاومتش اونقدر زیاده که جریانی ازش رد نمیشه

(1)

سلام چرا نمی‌توان آمپر سنج را در مدار برداشت ؟

سلام منظورت رو نفهمیدم🤔

@سید محمد متین رشادی جواب به صورت صوتی می باشد:)

@فاطمه دارایی جواب به صورت صوتی می باشد:)

میشه اثبات اینکه چرا اینجا کم و زیاد شدن پتانسیل به اندازه ی اپسیلون هست رو توضیح بدید؟ چرا منهای Ir نمیشه.

سلام وقت بخیر. آیا واقعا مسائلی که در اون ها مدار بیش از یک باتری داشته باشه برای تجربی ها مطرح نمیشه؟ پس چرا استاد اینجا آوردن؟

(1)

شرلوک هلمز | آکادمی امروز

شرلوک هلمز

1 سال پیش

سلام تو کتاب فیزیک تجربی، کتاب های کمک آموزشی تجربی و آزمون های آزمایشی ویژه رشته تجربی مطرح نشده پس فکر نکنم لزومی به مطالعه اضافی باشه مگر اینکه بخواین در کنکور ریاضی هم شرکت کنین.

شرلوک هلمز | آکادمی امروز

شرلوک هلمز

1 سال پیش

سلام تو کتاب فیزیک تجربی، کتاب های کمک آموزشی تجربی و آزمون های آزمایشی ویژه رشته تجربی مطرح نشده پس فکر نکنم لزومی به مطالعه اضافی باشه مگر اینکه بخواین در کنکور ریاضی هم شرکت کنین.

سلام ببخشید ولت سنج ایده ال مگه جریانو صفر نمیکنه؟؟

سلام خسته نباشید این قسمت اصلا توی کتاب ما نیستش یعنی توی کتاب نیست ولی توی کنکور میاد؟

امکانش هست توی کنکور بیاد