یادبگیریم5:رونویسی و عوامل مورد نیازبرای آن
5/5
(4 رای)
برای مشاهده، ابتدا وارد شوید.
ورود و مشاهده فیلم
= $('#player')[0]?.offsetHeight && openTab == 2 ? scrolledFromTop = true : scrolledFromTop = false">
سوالات دیگران
سیده فاطمه بهنیا پور
2 روز پیش
سلام سوال جدا از ویدیو داشتم مگه لفظ دانه های تسبیح فقط برای پروکاریوت ها نیست؟
نفس
6 ماه پیش
سلام من تدریس یه استاد مطرح دیگه رو دیدم گفتن یه همچین نکته ای دیگه مورد قبول نیست و تو یوکاریوت ها فقط اون 3 نوعه. حالا ما کدومو ملاک بگیریم با توجه به قدیمی بودن تدریس استاد؟
یلدا محمدی
7 ماه پیش
ببخشید این جمله درسته؟ چون شکل اولین گفتار ۱ فصل ۲ میتونه نقضش کنه یا اون شکل ملاک نیست و فقط شکل های صفحه ۲۵ ملاکه؟
ابوالفضل کوه پیکر
7 ماه پیش
در کجای کتاب اومده که میتوکندی با دنابسپاراز پروکاریوتی رونویسی میشه؟؟؟
سیده محدثه موسوی
7 ماه پیش
در کتاب نیست ولی نیازه که بدونی طبق داده های قبلی در نظرش بگیر. در کنکور و آزمون ها لحاظ میشه
زهرا مستعلی
7 ماه پیش
چرا این جمله درسته ؟ در رونویسی و همانند سازی هر آنزیم بسپاراز فقط از روی بخشی از رشته دنا الگوبرداری می کند
بهار خادمی
7 ماه پیش
توی رونویسی که از روی یک رشته از یک ژن هست توی همانندسازی هم اگر حتی یک جایگاه همانندسازی باشه هر جایگاه همانند سازی 4 تا دنا بسپاراز داره که میشه روی هر رشته 2 تا و هرکدوم بخشی از رشته دنا رو همانندسازی میکنن نه کلش رو
سید محمد متین رشادی
7 ماه پیش
دوستتون درست جواب دادن
نگار مظفری
7 ماه پیش
رونویسی الان اینطور میشه از روی دو رشته ولی بخشی های از هر دو رشته چطور استاد توی یاد بگیریم قبلی گفتن از روی تک رشته دنا رو نویسی انجام میشه
He!ya
8 ماه پیش
مگه گلبول قرمز بالغ ک هسته شو از دست داده میتوکندری نداره؟ استاد گفته بودن قبلا ک میتوکندری دارن پس در حد کنکور میتونیم این موردو ذکر کنیم ک سلولی ک هسته نداره در یوکاریوت ، رنابسپاراز پروکاریوتی داره؟!.
علی اصغر اسماعیلی
9 ماه پیش
استاد تو فصل اول گفتن در یاخته یوکاریوتی sRNA هم داریم و... پس این نوع و انواع دیگر با چی ساخته میشوند؟
سحر سلیمی
8 ماه پیش
اون روبرای نشون دادن اینکه ماجزاون سه نوع رنا/رناهای دیگ هم داریم روبرای مثال گفته و چون درکتاب مطرح نشده پس مهم نیست
امیرحسین کاظمان
9 ماه پیش
سلام میشه گفت که به دلیل زیاد بودن ژن تولید پروتئین در DNA تعداد RNA پلیمراز نوع 2 در سلول بیشتر است؟ 14:40
سید حسام اعتصامی
9 ماه پیش
پس درواقع همه یاخته های یوکاریوتی 4 نوع انزیم رو ندارند یا هیچی ندارند یا هر 4 نوع رو دارند ؟
سید محمد متین رشادی
9 ماه پیش
طبق توضیحات استاد بله همینطوره یا ۴ نوع رو داره یا هیچکدوم رو نداره
سید حسام اعتصامی
9 ماه پیش
ببخشید فیلم های گفتار 1 و 2 فصل 2 رو پشت سر هم ببینیم؟
سید محمد متین رشادی
9 ماه پیش
اگر ویس ناواضح بود بگید دوباره ضبط کنم 🌷 ریپلای نباشه 🌷 اگر بازم موردی مبهم بود، کامنت مجزا بذارید 🌷
(1)
سید محمد متین رشادی
6 ماه پیش
اگر ویس ناواضح بود بگید دوباره ضبط کنم 🌷 ریپلای نباشه 🌷
(1)