یادبگیریم1: شکست موج

4/5
(2 رای)
برای مشاهده، ابتدا وارد شوید.
ورود و مشاهده فیلم

25 فروردین

مفاهیم بازتاب موج و روش حل مسائل آن
مفاهیم بازتاب موج و روش حل مسائل آن

`00:54

بررسی آلاینده های خروجی از اگزوز خودروها، انرژی فعالسازی
بررسی آلاینده های خروجی از اگزوز خودروها، انرژی فعالسازی

`00:56

تست ها
تست ها

`00:37

شکست موج و قوانین آن
شکست موج و قوانین آن

`00:52

تشابه
تشابه

`01:05

1 تمرین

واکنش های فتوسنتزی و نقش فتوسیستم ها، زنجیره های انتقال و تولید NADPH و ATP، نکات زنجیره های انتقال الکترون
واکنش های فتوسنتزی و نقش فتوسیستم ها، زنجیره های انتقال و تولید NADPH و ATP، نکات زنجیره های انتقال الکترون

`01:21

سوالات دیگران

مدرسه.😂😂😂

من از چت جی پی تی پرسیدم گفت نور بنفش نزدیک به خط عمود میشه و قرمز نزدیک به سطح آب چون طول‌موجش کمتره و شکست نورش زیاد میشه ، الان چه کار کنم ، آقای نوری درست میگه؟

سلام پس در یک مسئله اگر طول موج کاهش که باعث افزایشn وتغییر غلظت محیط که اینجا غلظت کمتر پس n کاهش در نتیجه از خط عمود دورتر شدن ارجحیت با تغییر علطت محیط است؟

سلام ببخشید من مثال دو لامپ بنفش و قرمز که تو تقریبا ۲۸ دقیقه اینا بود رو متوجه نشدم مگه نگفتیم که وقتی ضریب شکست زیاد میشه به خط عمود نزدیک تر میشه اینجاهم مگه نور با عبور از هوا به آب توی آب ضریب شکستش زیاد نمیشه؟ اون موقع باید لامپ بنفس که طول موجش کمتره پس سرعتش کمتره و ضریب شکستش بیشتر میشه به خط عمود نزدیک تر باشه://

(1)

Amir Hossein J | آکادمی امروز

Amir Hossein J

3 ماه پیش

سلام. اگه یکبار دیگه همون قسمت رو ببینید متوجه میشید که نور داره از آب وارد هوا میشه یعنی از محیطی که ضریب شکستش بیشتره به محیطی که ضریب شکستش کمتره! کلا اینو بدونید اگه پرتو از محیط غلیظ وارد رقیق شد اونی که ضریب شکستش کمتره به خط عمود نزدیک تر میشه و برعکس!

(1)

پس این با صوت فرق داره؟ تو امواج صوتی می‌گفتیم تندی امواج توی محیط های جامد بیشتر از مایع و به ترتیب بیشتر از گازه ینی صوت تو محیط های غلیظ تر تندیش بیشتره؟

Amir Hossein J | آکادمی امروز

Amir Hossein J

3 ماه پیش

بله کاملا درسته

سلام جواب سوال آخر چی یاد گرفتیم را میشه بفرستین

Amir Hossein J | آکادمی امروز

Amir Hossein J

3 ماه پیش

جواب به صورت صوتی می باشد:)

(1)

مگه استاد نگفتن هرچی به خط عمود نزدیک تر باه ضریب شکست بیشتره و در نتیجه تندی و طول موج کمتره ؟چطور پس الان بنفش که ار خط عمود دور تر شد رو میگن ضریب شکست بیشتزری داره ؟؟؟

(1)

سلام فکر کنم چون از شیشه به هوا عه ضریب شکستش ک زیاد میشه در خلاف جهت خط عمود منحرف میشه اگر از هوا به شیشه بود برعکس

(1)

Amir Hossein J | آکادمی امروز

Amir Hossein J

3 ماه پیش

سلام. اولش این سوال برای منم پیش اومد اما جوابی که میخوام بدم مطمئن نیستم درسته یا نه ولی منطقی به نظر میرسه. آقای نوری گفتن چون طول موج بنفش کمتر از قرمزه و از طرفی طول موج با سرعت رابطه مستقیم داره پس سرعت بنفش هم کمتر میشه و ضریب شکستش بیشتر. اما در تصویر دیدیم که موج بنفش از خط عمود دور میشه و به سطح آب نزدیک میشه و این نشون میده که ضریب شکست بنفش کمتر از قرمزه پس بنظرم باید یه چیزی این وسط اصلاح بشه و اون اینکه ما زمانی میتونیم ادعا کنیم طول موج با سرعت رابطه مستقیم داره که * بسامد* برای هردو ثابت باشه طبق رابطه: لاندا= v/f اما در اینجا درسته که طول موج بنفش کمتره اما بسامد بیشتری هم داره و این میتونه باعث بشه سرعت بنفش از قرمز بیشتر بشه و ضریب شکستش کمتر و از خط عمود فاصله بگیره.

مهری جهانی | آکادمی امروز

مهری جهانی

3 ماه پیش

@Amir Hossein J ببین منکه یکم بررسی کردم به این رسیدم که که توی مثال های قبلی که از هوا وارد شیشه میشد پرتویی / پرتو به خط عمود نزدیک میشد هرچی ضریبزشکست بالاتر میرفته ولی الان که همه چی برعکسه و داره وارد محیط هوا میشه پس اونی که ضریب شکست بیشتری داره از خط عمود دور میشه و اینجا هم بنفش ضریب شکست بیشتری از قرمز داره چون بسامدش بیشتره و طول موجش کمتر . اینطور نیست ؟

(1)

Amir Hossein J | آکادمی امروز

Amir Hossein J

3 ماه پیش

@مهری جهانی آخه همیشه اونی که ضریب شکستش بیشتره باید به خط عمود نزدیک تر بشه و اینجا بنفش باید نزدیک بشه. شاید حرفت درست باشه و الان اینترنت کلا قطعه و نمیتونم از یه جای دیگه تحقیق کنم😪

Amir Hossein J | آکادمی امروز

Amir Hossein J

3 ماه پیش

@مهری جهانی آره به نظرم حق با توئه👍 منم به همین نتیجه رسیدم

(1)

من واقعا هیچ جا از این فیزیک انیمیشنی ندیدم واقعی عالیه حتی دبیر مونم توی مدرسه آنقدر قشنگ درس نمیده🥺

زینب مقدم | آکادمی امروز

زینب مقدم

tik

4 ماه پیش

خوشحالیم راضی هستی 🥰

ببین دوست من هیچ فرقی نمیکنه کسی که بخواد بخونه میخونه با این رتبه هایی که گذاشتن دروغ هر کسی دانشگاه تهران قبول نمی‌شه معلومه که همه قبولشون دارن شما سمت ماز و کلاسینو هم بری باز هم همینه مهم اینه که بخونی

(2)

متاسفانه ما ها فقط دنباله بهانه هستیم که فقط بتونیم نظر بدیم

الان مثلاً فکر کردی خیلی شاخی

😂

مهری جهانی | آکادمی امروز

مهری جهانی

4 ماه پیش

@زینب مقدم زینب خانوم معادل غلیظ و رقیق چیه ؟؟غلیظ همون کم عمقه ؟

@مهری جهانی کلا مفهوم غلظت یعنی مقدار ماده تقسیم بر حجم حالا میتونه ماده حل شونده زیاد باشه (که صورت کسر بزرگ میشه و غلظت بالا میره) یا میتونه حجم کم باشه یعنی همون کم عمق باشه ( مخرج کسر کوچک میشه و غلطت زیاد میشه )

(1)

🙃

من قضیه آب کم عمق و عمیق رو خداییش متوجه نشدم !!! از یک محیط به یک محیط دیگه مثل آب به هوا . و برعکسش رو متوجه شدم . اما کم عمق و عمیق لطفا برام توضیح بدید ارتباطش با غلیظ و رقیق بودن به چه شکل است ؟ آیا اصلا ربط داره یا نه ؟ اصلا توی یک محیط چه اتفاقی میفته که موج میشکنه ؟

سلام وقت بخیر اقا یه نقض بین گفته های استاد من فهمیدم اول میگه طول موج کمتر سرعت کمتر و ضریب شکست بیشتر همینطور اگه ضریب بیشتر باشه پرتو به خط عمود نزدیک تر میشه الان نقض میگه وقتی طول موج رنگ بنفش کمتره ضریب بیشتر و پرتو به خط عمود نزدیک تر میشه ولی تو تصویر پرتو به خط جدایی نزیک تر میشه

(4)

سلام تو این لحظه تو سمت راست تصویر ضریب شکست رو برای اب کم عمق و عمیق متفاوت نوشته اما اقای رشادی تو کامنت های پایینتر گفتن که ضریب شکست به عمق اب بستگی نداره حالا با توجه به گفته های استاد باید تو عمق زیاد چون ضریب شکست بیشتره تندی انتشار کمتر بشه اما متن جزه کاملا برعکسه من کجارو اشتباه متوجه شدم که فک میکنم اینا متناقضن؟

اگر ویس ناواضح بود بگید دوباره ضبط کنم ریپلای نکنید 🌷

یه چیزایی احساس میکنم همخونی ندارن مگه تو قسمتای قبل نمیگفتیم سرعت انتشار موج در جامد بیشتر از مایع و مایع بیشتر از گاز هس؟ این فقط درمورد امواج مکانیکیه؟ چون درمورد امواج صوتی بود این نکته و اینجا الان برعکسشه

مگه خودش نمیگه هرچی ضریب شکست کمتر باشه بیشتر به خط عمود نزدیک میشه الان چرا همه چی برعکس شد سه بار این فیلمو دیدم تهشم هیچی از این گافای استاد نفهمیدم

https://emrooz.ir/cbgstbc-53792?comment_id=685306#comment-685306 اینو گوش بده

ایا محیط کم عمق همون محیط غلیظ حساب میشه

سلام بله همینطوره

اینجا مگه خودش نمیگه وقتی بنفش انتخاب میکنه بیشتر به سمت خط عمود میره و دور میشه چرا بعدش میگه پرتوی بنفش نزدیک میشه

اگر ویس ناواضح بود بگید دوباره ضبط کنم ریپلای نکنید 🌷