یادبگیریم4: واکنش های مستقل از نور (واکنش های تثبیت کربن یا چرخه کالوین)

5/5
(2 رای)
برای مشاهده، ابتدا وارد شوید.
ورود و مشاهده فیلم

26 فروردین

اثر کاتالیزگر
اثر کاتالیزگر

`00:31

مفاهیم آماری و شاخص‌های مرکزی
مفاهیم آماری و شاخص‌های مرکزی

`01:10

2 تمرین

واکنش های تثبیت کربن یا چرخه کالوین و نکات آن
واکنش های تثبیت کربن یا چرخه کالوین و نکات آن

`00:50

اثر محیط بر فتوسنتز، تست ها (بخش اول)
اثر محیط بر فتوسنتز، تست ها (بخش اول)

`00:40

فوتون و اثر فوتوالکتریک
فوتون و اثر فوتوالکتریک

`00:37

اثر فوتوالکتریک
اثر فوتوالکتریک

`01:03

1 تمرین

مبدل های کاتالیستی
مبدل های کاتالیستی

`00:18

سوالات دیگران

توی چه قسمتی از کالوین اکسیژن تولید میشه

در کالوین اکسیژن مصرف نمیشه اگر اشتباه نکنم اکسیژن تنها جایی که مصرف میشه در تنفس هوازی یاخته است اونم به عنوان اخرین پذیرنده ی الکترون در زنجیره ی انتقال الکترون است

سودا وسیعی | آکادمی امروز

سودا وسیعی

4 ماه پیش

تجزیه 6p-c6-p متوجه نشدم یکی میتونه واضح توضیح بده

اون ۶ اول یعنی شش دونه از اون ترکیب بقیه شم مشخصه دوتا فسفات و ۶ تا کربن تو ساختار هرکدوم هست که سریع میشکنه و میشه ۱۲ تا ترکیب سه کربنه تک فسفاته یا همون ۱۲C3P

(2)

Maedeh karami | آکادمی امروز

Maedeh karami

4 ماه پیش

تو کشور ما ام خیلی چیزا توجیح نداره مث خوردن مال مردم مث کشتن جوونامون مث فقیر بودن مردممون تو غنی ترین خاک دنیا مث خیلی چیزای دیگه... این که دیگه چیزی نیست استاد...

(8)

کشور ما بهترین و مقتدر ترینه ، کسانی هم مث رادیکال های آزاد هستند واسه تنفس یاخته ای ضرر دارن و باعث آسیب میشن که باید حذف بشن

(7)

Maedeh karami | آکادمی امروز

Maedeh karami

4 ماه پیش

@فاطمه عسگری اتفاقا این تنفس یاخته ای بی هوازی ترین نوع ممکنه هم ATP کمتری تولید میکنه و بازدهی نداره هم باعث تجمع لاکتیک اسید تو ماهیچه ها میشه اون وقته که تو رو میخندی ولی از تو درد داری. همه چیز اون طور که در ظاهر به نظر میرسه نس

(2)

@Maedeh karami اشکال نداره اسید لاکتیک تجزیه میشه ، تو نگران رادیکالهای آزاد که یکی یکی باید حذف بشن نباش ، ببین اینجا پر از کارتنوئید هست فرصت ایجاد رادیکال آزاد رو نمیدن ی جورایی توازن بین تشکیل و سرکوب این تک الکترن های جفت نشده وجود داره ،،اینه اقتدار ی کشور سالم و بزرگ☺️

(4)

Maedeh karami | آکادمی امروز

Maedeh karami

4 ماه پیش

@فاطمه عسگری جدی تا الان که تجزیه نشده این لاکتیک اسید تازه داره تبدیل به زخم بستر میشه اون کسایی که شما بهشون میگی رادیکال آزاد جگر گوشه یه خانواده است به علاوه اونی که خودش رادیکاله فکر میکنه برقیه ام شبیه خودشن آخه نه که از قدیم گفتن کافر همه را به کیش خود پندارد به اون جهت گفتم اقتدار هم که....

(2)

@Maedeh karami کم آوردی بچه جون برو درست رو بخون دوباره فیلم استاد قسمت واکنش بی هوازی تخمیر لاکتیکی مطالعه کن زخم بستر ربطی به اسید لاکتیک نداره فصل مهمی هست برو دوباره پلی کن با دقت بخون میخوای کنکور بدی جانم

(4)

اسرا عبدی | آکادمی امروز

اسرا عبدی

4 ماه پیش

@Maedeh karami دقیقاً:) ولی ای کاش همه بفهمند البته اونم خودش میدونه ولی نمی‌خواهد قبول کنه....

(3)

Maedeh karami | آکادمی امروز

Maedeh karami

4 ماه پیش

@فاطمه عسگری تو این مورد حق با توعه لاکتیک اسید مستقیما نه ولی غیر مستقیم باعث زخم بستر میشه همونطوری که امثال شما ها در ظاهر میگن کشور مقتدره ولی در باطن هیچی نیست . و غیر مستقیم روح و روان مردمو نشونه میرن

@Maedeh karami بازم اشتباه کردی غیر مستقیم هم لاکتیک اسید ربطی به زخم بستر نداره زخم بستر از کم تحرکی هست و لاکتیک اسید از انقباض سریع ماهیچه در شرایط کمبود اکسیژن ،در ضمن تو ی خود تحقیر بیش نیستی اقتدار کشور افتخار ماست چطور حاضری بگی کشورم هیچی نیست ، تو ی یاخته آلوده به ویروسی سریع برو تو کار مرگ یاخته ای تا بقیه رو هم آلوده نکردی تا بگم ماکروفاژا بیان جمعت کنن

(4)

Maedeh karami | آکادمی امروز

Maedeh karami

4 ماه پیش

@فاطمه عسگری نه من اشتباه نکردم میتونی از هوش مصنوعی گوشیت بپرسی تا بهت بگه که غیر مستقیم باعث زخم بستر میشه در ضمن این خود تحقیری نیست صرفا چشم باز کردن و به خواب نزدن خودمه.بهش میگن واقع بینی .راجع به ماکروفاژ ها هم باید بگم بهتره مراقب خودت باشی که یه وقت تو رم از رو ظاهر با یاخته های آلوده به ویروش اشتباه نگیرن آخه نه که این ماکروفاژ ها جنسشون ایرانیه اشتباه بگیرشون خیلی خوب کار میکنه

(1)

یعنی قند تبدیل میشه به آمینواسید؟!!

سلام ممکنه که تبدیل بشه! ولی توجه داشته باشید که فقط به پروتئین تبدیل نمیشه!

نرگس مهدوی | آکادمی امروز

نرگس مهدوی

tik

1 سال پیش

موفق باشید❤️

(3)

مریم هوت | آکادمی امروز

مریم هوت

1 سال پیش

سلام بچه‌ها کسی جزوه استاد رو کامل نوشته اگه میشه برام بفرستین

نرگس مهدوی | آکادمی امروز

نرگس مهدوی

tik

1 سال پیش

موفق باشید♥️

ببخشید چرا اون ۱۲ فسفات در ابتدا وارد چرخه شدن که بعدش بخوان باز خارج بشن؟؟ استفاده ازشون که نشد.

نه دیگه ببین شکلو 2تاش از چرخه کلا رفت طبق حرف استاد 4تاش که گم شد به ما ربطی نداره بقیه ش میره برای تشکیل دوباره ی ریبولوزیس فسفات

اینجا چاه نفت گم میشه گم شدن فسفات که عجیب نیس

(7)

نرگس مهدوی | آکادمی امروز

نرگس مهدوی

tik

1 سال پیش

🤦‍♀️😂

BTMN ‌ | آکادمی امروز

BTMN ‌

1 سال پیش

سوال داشتم؛ هر یاخته‌ای که توانایی فتوسنتز داره توی گیاهان که میشه پارانشیم ها و نگهبانان روزنه دارای ژن تولید آنزیم روبیسکو هستش این جمله درسته؟

نرگس مهدوی | آکادمی امروز

نرگس مهدوی

tik

1 سال پیش

سلام بله ژن این انزیم رو داره

۱۲ فسفاتی که قبل شکسته شده بودن چی میشن

ینی چی که چی میشن؟میشکنن دیگه

@ساینا ناصرامینی خب بعد از اینکه شکستن کجا میرن

@دانیال اسماعیلی توی بستره ول میچرخن...؟!

Maedeh karami | آکادمی امروز

Maedeh karami

4 ماه پیش

@دانیال اسماعیلی سلام وقت به خیر وقتی میشکنن به صورت آزاد وارد بستره میشن تا بعد ها زنجیره انتقال الکترون که در غشای تیلاکوئید انجام شد آنزیم ATP ساز از انرژی پروتون ها استفاده میکنه تا از اون فسفات هایی که آزاد شدن بعد از شکستن و از ADP هایی که وجود داره در نهایت ATP بسازه

سلام وقت بخیر یه سوالی... من خوب متوجه نشدم این قسمت رو، الان کدوم جمله درست میشه؟ اغلب گیاهان دو لپه c3 هستند یا اغلب c3 ها دو لپه هستند(اگه جمله دوم درست باشه یعنی تک لپه ها هم میتونندc3باشند؟)

(1)

سلام هردو جمله درسته چون هم بعضی از دو لپه ها c4 هستند و هم بعضی تک لپه ها c3 هستند.

💙 ‌ | آکادمی امروز

💙 ‌

1 سال پیش

@سید ابراهیم نبوی موسوی اولاً چرخه کالوین درسته نه چرخه کلوین. دوماً هیچ وقت هیچ کسو به خاطر اشتباه لفظی مسخره تکن.

(1)

@💙 ‌ مسخره نکردم خانوم درستش کردم :) ممنون از تذکرت🌹

💙 ‌ | آکادمی امروز

💙 ‌

1 سال پیش

@سید ابراهیم نبوی موسوی پس من اشتباه متوجه شده بودم و سو تفاهم پیش اومده بود:) خواهش میکنم

(1)

خب استاد اینجا مسگه با اون 4 تا فسافات کار نداشته باشیم ولی تو تست دیدم یکی از گزینه هاش این بود که در طی هر چرخه کربس 16 مولکول فسفات به بستره اضافه می شود خب الان این درست یا غلط؟؟؟

(1)

اولندش چرخه کلوین نه کربس :) گزینه غلطه چون 12تا مرحله دوم برای تولید قند اضافه میشه و 6تا هم مرحله چهار برای بازسازی مولکول پنج کربنه.

@سید ابراهیم نبوی موسوی اخ خخخ منظورم همون بود مرسی اصلاح کردی :)

(1)

فسفات های۱۰مولکول قند کجا شدن؟

متوجه سوالت نمیشم

سما مهوار | آکادمی امروز

سما مهوار

1 سال پیش

سلام دوستان لطف کنید اگه کسی جزوه پر شده هر پایه ای چ ۱۰.۱۱.۱۲ رو داره برام بفرسته ایدی تلگرام  Sarajafari830

نرگس مهدوی | آکادمی امروز

نرگس مهدوی

tik

1 سال پیش

موفق باشید ❤️

سلام چجوری با تجزیه NADPH پی اچ تغییر ی نمیکند

سلام ممنون میشم تایم مشخص کنید 🌷 (لطفا ریپلای نکنید و کامنت جدید بذارید )

چون الکترون و پروتون وارد چرخه و قند شدن ، اگع وارد محیط میشدند اونوقت باعث تغییر ph میشدند

(1)

(1)