یادبگیریم6: مرحله اکسایش پیرووات

5/5
(1 رای)
برای مشاهده، ابتدا وارد شوید.
ورود و مشاهده فیلم

7 اردیبهشت

 انرژی در حرکت هماهنگ ساده و مسائل آن
انرژی در حرکت هماهنگ ساده و مسائل آن

`00:43

تنفس یاخته ای هوازی، مرحله گلیکولیز
تنفس یاخته ای هوازی، مرحله گلیکولیز

`01:19

میتوکندری، مرحله اکسایش پیرووات
میتوکندری، مرحله اکسایش پیرووات

`00:53

فرآیند هال و برقکافت آب
فرآیند هال و برقکافت آب

`00:46

2 تمرین

بیضی
بیضی

`00:32

 آونگ ساده و تشدید و مسائل آن ها
آونگ ساده و تشدید و مسائل آن ها

`00:52

1 تمرین

دایره
دایره

`00:52

50 ساعت تدریس کاملا رایگان زیست برای دریافت ویدیو ها شماره ت رو وارد کن
سوالات دیگران

سلام اگر میشه در مورد این قسمت از مرحله اکسایش پیرووات توضیح بدید ممنون

سلام خسته نباشید اینجا که NADH تولید میشه همراهش H+ هم تولید میشه و باعث کاهش PH میتوکندری میشه؟ چون کتاب کنار NADH پروتون رو ننوشته... الان کاهش PH رو در نظر بگیریم یا نه

سلام بله باعث کاهش pH میشه

ZAHRA EZAZI | آکادمی امروز

ZAHRA EZAZI

1 هفته پیش

استاد گفتن پمپ پیرووات توی غشای درونی میتوکندریه اما خیلی سبز نوشته که پروتئین های جابه جا کننده ی پیرووات در غشای بیرونی میتوکندری قرار دارن. کدومش درسته الان؟ لطفا جوابمو بدین اقای رشادی

سلام وقتت بخیر من طبق گفته شما کتاب خیلی سبز رو چک کردم البته درسنامه اش رو و درسنامه صرفا گفته بود پیرووات توسط پروتئین های غشایی میتوکندری وارد بخش داخلی میتوکندری میشه اگر شما تو تست ها این نکته رو دیدی لطف میکنی بگی کدوم بخشه ؟

ZAHRA EZAZI | آکادمی امروز

ZAHRA EZAZI

6 روز پیش

@صبا نوروزپور سلام صفحه 493 همونجایی که تفاوت بین دو تا غشا رو گفته چاپ 404

ZAHRA EZAZI | آکادمی امروز

ZAHRA EZAZI

6 روز پیش

@صبا نوروزپور نه به طور صریح نوشته که "در غشای بیرونی آن هم میتوان مولکول های موثر در تنفس یاخته ای را مشاهده کرد مثل پروتئین های جا به جا کننده ی پیرووات" که همون پمپ میشه

@ZAHRA EZAZI بله حق با شماست حالا نمیدونم که دقیقا کدوم درسته ولی به نظر من اگر یکم بهش فکر کنیم بازم غشای درونی منطقی تره بازم اینو باید اقای رشادی بگن

فقط غشای داخلی راکیزی پمپ پیروواتی داره و پیرووات برای عبور از غشای خارجی از انتشار ساده استفاده میکنه چون تو فضای داخلی میتوکندری پیرووات زیاده و ورود به بخش داخلی میتوکندری در خلاف جهت شیب غلظت میشه اما فضای بین دو غشا برعکس ماده زمینه سیتوپلاسم دارای پیرووات کمتریه پس ورود به بخش بیرونی میتوکندری در جهت شیب غلظت و با انتشار سادست

@صبا نوروزپور بله درواقع همون غشای درونی درسته

(1)

ZAHRA EZAZI | آکادمی امروز

ZAHRA EZAZI

1 روز پیش

@آمیار نالوسی ممنونم

(1)

مگه اینجا 2 نمیشه بخش درونی فضای درونی؟

استاد بخش درونی فضای درونی!

حق با شماست استاد حواسش نبود 😊

توی کتاب گفته میتوکندری برای انجام نقش خود در تنفس یاخته‌ای به پروتئین هایی وابسته است که ژن های آنها در هسته قرار دارد و به وسیله ریبوزوم های سیتوپلاسمی ساخته می شوند اما استاد گفتن که دنای حلقوی میتوکندری حاوی ژن‌های موردنیاز برای تولید اغلب پروتئین های مورد نیاز در تنفس یاخته‌ای هست که باهم در تناقض هست

(1)

مانی خورسند | آکادمی امروز

مانی خورسند

11 ماه پیش

در تناقض نیست این دو مطلب برای یه تنفس سلولی مثلا ده تا پروتئین‌میخوایم ۸ تارو خود میتوکندری تولید کنه دوتارهم نیازمند پروتئین های هسته باشه با اینکه دوتا پروتئین خیلی عدد کمیه ولی خب در صورتی که نباشه مشکل ایجاد میکنه کتاب هم‌میکنه میتوکندری اغلبِ پروتئین های مورد نیازو میسازه که همشو

(2)

سلام حالا اینجا ک استاد گفتن یه بخشیش به هموگلوبین متصل میشه بعد چه اتفاقی میوفته؟

(1)

اونجایی استاد میگن باید ابزار استفاده از اکسیژن رو داشته باشه چجور سوال انحرافی میشه ازش دراورد

(1)

اگر ویس ناواضح بود بگید دوباره ضبط کنم 🌷 ریپلای نباشه 🌷

@سید محمد متین رشادی نه واضح بود ممنون❤

سام سیفی | آکادمی امروز

سام سیفی

11 ماه پیش

@سید محمد متین رشادی دوباره ضبت کن اصلا معلوم نیس چی میگی!!!

(1)

@سام سیفی کامنت مجزا بذارید چشم 🌷

سام سیفی | آکادمی امروز

سام سیفی

11 ماه پیش

@سید محمد متین رشادی تو میخای توضیح بدی لازم نیست کامنت مجزا!!!!

(1)

سام سیفی | آکادمی امروز

سام سیفی

10 ماه پیش

@سید محمد متین رشادی توضیحت کجا رفت!!!!!!!!

(1)

زهرا باقری | آکادمی امروز

زهرا باقری

7 ماه پیش

@سام سیفی شما چقدر ادم بی ادبی هستین عوض اینکه با احترام ازشون بخواین انگار معلم خصوصیته خوب کرد جواب سوالتون رو ندادن

(1)

غزل فیروزی | آکادمی امروز

غزل فیروزی

1 سال پیش

سلام وقت بخیر استیل آنزیم است؟

نرگس مهدوی | آکادمی امروز

نرگس مهدوی

tik

1 سال پیش

سلام نه

غزل فیروزی | آکادمی امروز

غزل فیروزی

1 سال پیش

@نرگس مهدوی از چه جنس هست؟

نرگس مهدوی | آکادمی امروز

نرگس مهدوی

tik

1 سال پیش

@غزل فیروزی ساختارش در شکل زیر مشخص هست

همواره تراکم پیرووات در میتوکندری بیشتر از سیتو پلاسمه؟ ینی هیچوفت با انتشار پیرووات وارد میتوکندری نمیشه؟

جواب به صورت صوتی می باشد:)

(1)

میشه گفت اگه میتوکندری نباشه مولکول اکسیژن هایچ جا مورد استفاده قرار نمیگیره ؟ منظور وارد واکنش نمیشه دیگه هیچ جوری؟

جواب به صورت صوتی می باشد:)

دقت کن در مورد یوکاریوت ها این جمله درسته... نه همه جانداران

(1)

به محض ورود به بخش درونی فضای درونی میتوکندری هم که اکسایش اتفاق نمی افته و اول co2 جدا میشه بعد اکسایش و از دست دادن الکترون شروع میشه. درسته که بگیم در هر صورت جواب این جمله چه با فضای درونی چه با بخش درونی اینه که باید بگیم غلط؟

زینب مقدم | آکادمی امروز

زینب مقدم

tik

1 سال پیش

برای ما مهم در یک مرحله بودنشه و فضای درونی و بخش درونی و بستره معادل همن

واسم سواله چرا در هر دو یادبگیریم برای تعریف مراحل گلیکولیز نوشته شده که دو مولکول ATPتولیدمیشود مگر در انتهای مرحله جایی که اسیددو فسفاته به پیروات تبدیل میشه هر چهار فسفات اسید دو فسفاته به یه ADP متصل نمیشه؟ خب پس باید 4تا ATP تولید شود

منظور تعداد خالص ATP تولید شده هست یعنی تعدادی ATP تولید و مصرف میشه اما بطور خالص،۲ تا تولید میشه از گلیکولیز

زهرا ارامی | آکادمی امروز

زهرا ارامی

1 سال پیش

سلام با افزایش تولید H مثبت در گویچه های قرمز منجر به تولید ATP میشود؟

نرگس مهدوی | آکادمی امروز

نرگس مهدوی

tik

1 سال پیش

سلام. تولید ATP در گلبول قرمز به میزان یون هیدروژن درونش بستگی نداره چون این سلول، ATP رو از گلیکولیز بدست میاره. اما اگر کربن دی اکسید زیادی تولید شده باشه و باعث اتصال مقداری زیادی یون هیدروژن به گلبول قرمز بشه یعنی سوخت و ساز بدن داره میره بالا و نیازه ATP بیشتری تولید بشه. در واقع این دو تا بند دو دیدگاه متفاوت نسبت به مقدار یون هیدروژن رو نشون میده

(1)

چرا استاد نوشتن بخش درونی فضای بیرونی؟ مگه بخش درونی فضای درونی نیست؟

اشتباه شده

(1)