یادبگیریم5: نکات کالوین

5/5
(3 رای)
برای مشاهده، ابتدا وارد شوید.
ورود و مشاهده فیلم

روز 79

جامد فلزی
جامد فلزی

`00:31

تشابه
تشابه

`00:33

مفاهیم بازتاب موج و روش حل مسائل آن
مفاهیم بازتاب موج و روش حل مسائل آن

`00:26

واکنش های تثبیت کربن یا چرخه کالوین و نکات آن
واکنش های تثبیت کربن یا چرخه کالوین و نکات آن

`00:50

فوتون و اثر فوتوالکتریک
فوتون و اثر فوتوالکتریک

`00:37

اثر محیط بر فتوسنتز، تست ها (بخش اول)
اثر محیط بر فتوسنتز، تست ها (بخش اول)

`00:40

اثر فوتوالکتریک
اثر فوتوالکتریک

`00:50

سوالات دیگران
ا ا | آکادمی امروز

ا ا

4 هفته پیش

سلام استاد میگه که تمام وقایع فتونستتر ور پروکاریوت ها در ستوپلاسم مایع سیتوپلاسم رخ مبوه مگه زنجیره انتقال الکترون ور غشا باکتری نبود؟

حدیث محمدی | آکادمی امروز

حدیث محمدی

1 ماه پیش

کجاش مبهم بود

کوثر حسومی | آکادمی امروز

کوثر حسومی

4 ماه پیش

جلسه مبهم بود!

(1)

سلام اگه سوالی بگه اغلب قندها برای بازسازی ریبولوز بیس فسفات می مانند غلطه؟

سلام اگر ویس ناواضح بود بگید دوباره ضبط کنم ریپلای نکنید 🌷

@سید محمد متین رشادی واضح بود ممنون

نه طبق جزوه درسته...

سلام . روبیسکو کربن دی اکسید و ریبولوزبیس فسفات رو ترکیب میکنه ؟

نرگس مهدوی | آکادمی امروز

نرگس مهدوی

tik

1 سال پیش

سلام بله

ADP وقتی تولید میشه قاعدتا جزو خروجی هاست ولی فسفات های گام 4 نه؛ بخاطر همین تعداد ADP ها و فسفات های خروجی برابر نیست. ولی اینجا که استاد میگن دلیلش بخاطر فسفات های اختلاسیه رو متوجه نشدم.

کتاب خواسته باد روده ازاد کنه ولی مدفوع ازاد کرده.... اشتباهات کتاب عه...

ا ا | آکادمی امروز

ا ا

4 هفته پیش

دلیلش واضح است بیبین برای تبدیل ریبولوز فسفات به به ریبولوز بیس فسفات باید یه فسفات بهش اضافه کنیم خب حالا چرا در این چرخه تعداد فسفات ها کم شده که حالا مجبوریم از ATP فسفات بگیرم بخاطر اون دوتا قند و اون قسمت گام‌چهارم است که فسفات ها کم شده

سلام ببخشید در این فصل و فصل قبل استاد گفتن هرجا ATP تولید بشه آب هم تولید میشه اما دبیر ما گفتن توی امتحان نهایی این مورد رو اشتباه گرفتن و فقط توی زنجیره انتقال الکترون در تنفس هوازی آب تولید میشه

سلام به هر حال برای تولید ATP ، یه فسفات باید با ADP ترکیب بشه که پیوند اشتراکی تشکیل میشه و با تشکیل آب همراهه نمیدونم چرا دبیرتون گفتن این مورد رو غلط بگیرید... محض اطمینان،قبل از امتحانتون، حتما نمونه سوالات امتحان نهایی رو چک کنید 🌷

(1)

معلمت چرت گفته....

(1)

ببخشید جزوه های یادبگیریم هایی که داخل ویدیو ها تدریس میشه رو از کدوم بخش باید دانلود کنیم؟

نرگس مهدوی | آکادمی امروز

نرگس مهدوی

tik

1 سال پیش

سلام در قسمت دانلود جزوات موجوده از پشتیبانی انلاین هم میتونین کمک بگیرین

جای اون برو تست بزن و تحلیل کن

Maedeh karami | آکادمی امروز

Maedeh karami

4 ماه پیش

@امیررضا عباسی ملایی خب شاید بعدا بخواد جزوه رو مرور کنه اون موقع چی؟!

BTMN ‌ | آکادمی امروز

BTMN ‌

1 سال پیش

میتونیم برای ورودی های کالوین ، فسفات های گام ۴ (رو که ترکیب میشن با قند ۵کربنه‌تک‌فسفاته‌ تا ریبولوز بیس فسفات بسازن) در نظر بگیریم؟

نرگس مهدوی | آکادمی امروز

نرگس مهدوی

tik

1 سال پیش

بله

نخیر.... جزوه داره میگه ورودی ها این نیست

Maedeh karami | آکادمی امروز

Maedeh karami

4 ماه پیش

همه ی فسفات ها رو نه ولی یه سری هاشون میرن برا ورودی چون یه 4 تاش گم میشه این وسط!

BTMN ‌ | آکادمی امروز

BTMN ‌

1 سال پیش

این قند ۳ کربنه‌ فسفات‌دار منظور همونی هستش که در طی گام سوم ، کالوین رو ترک میکرد درسته؟

نرگس مهدوی | آکادمی امروز

نرگس مهدوی

tik

1 سال پیش

بله

همه اش ترک نمیشد....

مصرف nadph تاثیری روی ph داره؟ چون H+ هاشو میگیره میشه قند

نه ، چون از H های محیط که استفاده نکردیم ، بلکه از H داخل ترکیب استفاده کردیم پس محیط تغییری نداره

نداره چون همش وارد قند میشه

شاید اون بنده خدایی که اینو تثبیت کربن در نظر میگیره بعنوان ماده غذایی اوره میخوره چیکا دارین 😂

(2)

(1)

ایرانی نکن اینکارارو...

K  .Sh | آکادمی امروز

K .Sh

2 سال پیش

میتونیم بگیم تبدیل قند به اسید تو کالوین مشاهده میشه و وجود داره؟؟؟

زهرا عتبی | آکادمی امروز

زهرا عتبی

2 سال پیش

نه بنظرم.. کدوم اسید؟اسید به قند آره ولی برعکسش نیست

(1)

K  .Sh | آکادمی امروز

K .Sh

2 سال پیش

@زهرا عتبی ربولوزبیس فسفات که یه قنده تبدیل میشه به اسید 6 کربنه دو فسفاته تو گام 1 کالوین

(1)

لطفا جواب دادن به منم بگید ممنون

K  .Sh | آکادمی امروز

K .Sh

2 سال پیش

@فاطمه کرامتی چشم ولی فکر نکنم جواب بدن چون خیلی وقته

K  .Sh | آکادمی امروز

K .Sh

2 سال پیش

اگه به طور کلی بگه تولید اکسیژن رو درمجاورت محل رونویسی میشه دید میتونیم بگیم درسته چون تو پروکاریوت های فتوسنتز کننده اکسیژنزا میشه دید؟؟

(1)

زهرا عتبی | آکادمی امروز

زهرا عتبی

2 سال پیش

تو پروکاریوت فتوسنتز کننده همین کالوین تو ماده زمینه ایه که اونجا دنا و رناتن و همچی هس و اکسیژنم طی کالوین تولید میشه

(1)

K  .Sh | آکادمی امروز

K .Sh

2 سال پیش

@زهرا عتبی بله منم همینو میگم ولی استاد گفتن نمیشه تولید اکسیژن رو درمجاورت محل رونویسی نمیشه دید فکر کنم منظورشون تو یوکاریوت ها بود

(3)