هانیه احمدی
1 ماه پیش
تو این قسمت آخر صحبت استاد، یعنی با تابش نور عادی که بسامد مناسبی نداره هم میشه الکترون هارو بلند کرد ولی سرعتش کمه؟ اخه استاد میگن وقتی شدت نور زیاد میشه تعداد الکترون های کنده شده بیشتر میشه ولی سرعت کنده شدنشون زیاد نمیشه....
کیانا سپهری نیا
3 ماه پیش
فصل3و فصل4 با هم ارتباط دارند مثلاً اگر فصل 3رو نخونیم نمیتونیم فصل 4رو یاد بگیریم ؟
صبا نوروزپور
3 ماه پیش
سلام وقت بخیر در اینجا اگر بار الکتروسکوپ منفی بود با تابیدن نور با بسامد مناسب ورقه ها به هم نزدیکتر میشدم و در نتیجه زاویه ی بین ورقه ها کم میشد درسته؟؟
آنیتا فرهمند
3 ماه پیش
سلام بله درسته
(1)
مبینا موروزی
4 ماه پیش
سلام لطفا جزوه ها رو هم اپدیت کنید دیروز جزوه زیست رو پرینت گرفتم بخونم دیدم با فیلم یکی دو جملش فرق داره
(1)
مریم رستگار
1 سال پیش
چرا انقد سایت کنده واسه یه فیلم سی دقیقه ای دو ساعته معطلم
سید محمد متین رشادی
1 سال پیش
این موارد رو به پشتیبانی سایت بگید،راهنماییتون میکنن که چکار کنید 🌷
مریم رستگار
1 سال پیش
وقتی بار کلاهک مثبت میشه مگه نباید ورقه ها به هم نزدیک بشن
نرگس مهدوی
1 سال پیش
سلام وقتی بار هردو ورقه مثبته، یعنی هر دو بار هم نام دارن و از هم دور میشن وقتی نور بهشون میخوره باعث میشه باز تر بشن
صبا تیجانی
1 سال پیش
اونجایی که استاد مثال حل میکنن از بار کلاهک مثبت پاسخ میشه افزایش رو نفهمیدم ، کلا اگر کلاهک منفی باشه یا مثبت فاصله صفحات کم یا زیاد شدنش به چی بستگی داره؟ با توجه به چه معیاری باید بسنجیم
(1)
ثنا کاظم زاده
1 سال پیش
خب اگه شدت با انرژی متناسب باشه طبق روابط قبل انرژی هم با مربع بسامد متناسبه دیگه پس باید تاثیر داشته باشه متوجه نمیشم این روابط و اثبات های اینکه شدت تاثیر نداره
ثنا کاظم زاده
1 سال پیش
چرا با مجذورش؟
نرگس مهدوی
1 سال پیش
سلام میدان با توان دو جریان رابطه داره
(1)
ثنا کاظم زاده
1 سال پیش
@نرگس مهدوی اره ولی چرا از کدوم رابطه
(1)
علی نجفی زاده
1 سال پیش
یعنی میتونیم بگیم که برای اثر فتو الکتریک انرژی مطرح نیست فقط بسامد مطرحه؟
سید محمد متین رشادی
1 سال پیش
برای انرژی هر فوتون،بله فقط بسامد مهمه اما انرژی کلی که مصرف میکنیم،(در بسامد ثابت)،هرچی بیشتر باشه،تعداد فوتون ها بیشتر میشه
علی نجفی زاده
1 سال پیش
@سید محمد متین رشادی نه منظورم اینکه برای خارج کرد e فقط بسامد مطرحه دیگه ؟
علی نجفی زاده
1 سال پیش
استاد هم دیگه همون استاد قبل نیست قبلاً قشنگ توضیح میداد بعد میرفت تو تخته ما هم کلا میفهمیدیم الان اصلا توضیح نمیده تو تخته میزنه فقط با دکمه میاد میرع هیچی هم نمیفهمیم
(2)
سید محمد متین رشادی
1 سال پیش
سلام عزیزم هرجا نفهمیدی سوال کن ما توضیح میدیم 🌷
(1)
Z.Zruqv .Ln
1 سال پیش
چرا این جواب به ذهنشون نرسید که F-f=0 (پس یه اصطکاکی مثل دینامیک وجود داره)و قوانین نیوتن رو شبیه سازی نکردن؟
سید محمد متین رشادی
1 سال پیش
منظورتون رو متوجه نمیشم اینجا اصلا بحث اصطکاک مطرح نیست آخه موضوع اینه که انتظار داشتن با افزایش شدت نور،انرژی الکترون ها بیشتر بشه که این اتفاق نیفتاد و اون شدت نور بالا،بین الکترون های بیشتری تقسیم شد
Z.Zruqv .Ln
1 سال پیش
نسترن آذرآبادی
3 ماه پیش
اینطور نیست فقط چندتا فرموله از فصل3بلد باشی راحت تر فرمول فصل4متوجه میشی
(1)