یادبگیریم1: تخمیر

4.8/5
(4 رای)
برای مشاهده، ابتدا وارد شوید.
ورود و مشاهده فیلم

مرحله 45

مفهوم مشتق
مفهوم مشتق

`00:45

 نیروی کشسانی طناب و تعادل
نیروی کشسانی طناب و تعادل

`00:42

تخمیر، تخمیر الکلی و لاکتیکی
تخمیر، تخمیر الکلی و لاکتیکی

`01:02

فرمول‌های مشتق
فرمول‌های مشتق

`00:50

سوالات دیگران
Fatima S | آکادمی امروز

Fatima S

4 هفته پیش

سلام جواب این تست میشه گزینه 3 استاد راجب فصای درونی میتوکندری توضیحاتی دادن و گفتن فضای درونی شامل دو بخش درونی و بیرونی هستش الان توی این سوال فضای داخلی منظورش همون بخش درونی هستش یا فضای درونی که شامل دو بخشه؟

Fatima S | آکادمی امروز

Fatima S

4 هفته پیش

اون بخشی از انزیم ATP ساز که منبع رایج انرژی رها میکنه، در بخش درونی قرار داره... اینکه بستره همون بخش درونی هست یا فضای درونی؟ ممنوم میشم پاسخ بدید

حسین رضایی | آکادمی امروز

حسین رضایی

1 ماه پیش

و اینکه منظور از ماهیچه توی این یادبگیریم فقط اسکلتی هست یا هر سه نوع؟

اگر ویس ناواضح بود بگید دوباره ضبط کنم 🌷 ریپلای نباشه 🌷

(1)

ممکنه توی نهایی این جمله رو بدن؟ باید درست بگیریم؟ اگر آره پس بی هوازی چی؟

اگر ویس ناواضح بود بگید دوباره ضبط کنم 🌷 ریپلای نباشه 🌷

(1)

قید هر و همه و همواره و .... معنی رو تغییر می‌دهند

(1)

بخاطر همینِ که استاد از کتاب زیست³ بدش میاد 😮‍💨

(2)

پیرووات ها و باقی موادی که استاد میگن توی تخمیر به درد نمیخورن چی میشن تهش؟ ممکنه نگه داشته بشن توی یاخته تا بعدا توی تنفس هوازی به کار برن؟ اخه مگه تنفس هوازی خودش پیرووات و باقی مواد تولیدی توی گلیکولیز خودشو نداره؟

اگر ویس ناواضح بود بگید دوباره ضبط کنم 🌷 ریپلای نباشه 🌷 مثلا CO2 در تخمیر الکلی هم اضافی هست که اونم کتاب درسی دقیق نگفته سرنوشتش چیه مثلا می‌تونه دفع بشه

سوگل .  | آکادمی امروز

سوگل .

1 سال پیش

قندکافت جز فرایند تخمیر در نظر گرفته میشه؟ یعنی اگه بپرسن تو فرایند تخمیر چه اتفاقاتی میوفته باید مراحل قندکافت رو هم در نظر بگیریم؟

نرگس مهدوی | آکادمی امروز

نرگس مهدوی

tik

1 سال پیش

بله

خب اینکه مثلا یه چیزی که تو کتاب نیس تو یه کنکور اومده دلیل میشه که ینی تو کنکور بعدی هم بیاد و این درست در نظر گرفته بشه؟؟

بله متاسفانه ... نکاتی که در سوال های کنکور قبلی استفاده شده،شما باید همشو بلد باشید

گلبول قرمز بالغ به خاطر اینکه اکسیژنی که حمل میکنه رو نتونه مصرف کنه میتوکندری و ایناشو از دست میده؟

یکی از دلایلش می‌تونه این باشه

سلام وقتتون بخیر این تست کنکور برای مبحث قبلیه میشه فرق غشای داخلی میتوکندی و فضای داخلی مبتوکندی توی این تست توضیح بدین؟

سلام خب معلومه اون آنزیم پروتیین ساز در غشای داخلی چین خورده ی میتوکندری واقع شده است نه در فضای درونی میتوکندری

. . | آکادمی امروز

. .

1 سال پیش

ساخته شدن atp در قند کافت در سطح بیش ماده هست؟

بله

. . | آکادمی امروز

. .

1 سال پیش

راکیزه همراه با یاخته و نیز مستقل از ان تقسیم میشود/میشه لطفا توضیحش بدین.

(1)

سلام یعنی زمانی که تقسیم سلولی داریم میتونیم تقسیم میتوکندری داشته باشیم در مواقعی سلول در حال تقسیم نیست اما تقسیم میتوکندری و زیاد شدن تعدادش رو میبینیم

. . | آکادمی امروز

. .

1 سال پیش

سلام در این جمله (در ساخته شدن اکسایشی atp از یون فسفات و انرژی حاصل از انتقال الکترون ها در راکیزه استفاده میشود) منظور از یون فسفات همون فسفات قندکافت که اسید سه کربنی دوفسفاته هست هستش؟توضیحش میدید

سلام نه اون برای شاخته شدن در سطح پیش ماده هست که در گلیکولیز اتفاق میفته این جمله در مورد اتفاقات درون میتوکندری داره صحبت میکنه که فسفاتش رو از فضای درون درون میتوکندری میگیره

یاخته های ماهیچه ای هر سه نوع ماهیچه است؟

K  .Sh | آکادمی امروز

K .Sh

2 سال پیش

بله

(1)

Shayan Por | آکادمی امروز

Shayan Por

1 سال پیش

خسته نباشی آره دیگه صاف قلبی اسکلتی

سلام ببخشید منظور از یاخته های ماهیچه ای هر 3 نوع ماهیچه هستش ؟ یا فقط ماهیچه اسکلتی قادر به تخمیر هستش ؟

(1)

نرگس مهدوی | آکادمی امروز

نرگس مهدوی

tik

2 سال پیش

سلام. کتاب برای اسکلتی ها بررسی میکنه

(2)

سلام وقت بخیر. استاد توی همین ویدیو گفتن از نظر کنکوری یاخته آوند آبکش رو هم بدون میتوکندری در نظر بگیریم چون بیشتر متداوله در تستا که اینطور در نظر میگیرن که هر جا هسته نبود میتوکندری هم نیست هر چند از نظر علمی چنین برداشتی زیاد صحیح نیست.

نرگس مهدوی | آکادمی امروز

نرگس مهدوی

tik

3 سال پیش

سلام. چنین سوالی از شما پرسیده نمیشه چون تو گتاب درسی اشاره ای بهش نشده