Fatima S
4 هفته پیش
سلام جواب این تست میشه گزینه 3 استاد راجب فصای درونی میتوکندری توضیحاتی دادن و گفتن فضای درونی شامل دو بخش درونی و بیرونی هستش الان توی این سوال فضای داخلی منظورش همون بخش درونی هستش یا فضای درونی که شامل دو بخشه؟
حسین رضایی
1 ماه پیش
ممکنه توی نهایی این جمله رو بدن؟ باید درست بگیریم؟ اگر آره پس بی هوازی چی؟
(1)
سید محمد متین رشادی
1 ماه پیش
قید هر و همه و همواره و .... معنی رو تغییر میدهند
(1)
ZAHRA EZAZI
4 ماه پیش
پیرووات ها و باقی موادی که استاد میگن توی تخمیر به درد نمیخورن چی میشن تهش؟ ممکنه نگه داشته بشن توی یاخته تا بعدا توی تنفس هوازی به کار برن؟ اخه مگه تنفس هوازی خودش پیرووات و باقی مواد تولیدی توی گلیکولیز خودشو نداره؟
سید محمد متین رشادی
4 ماه پیش
اگر ویس ناواضح بود بگید دوباره ضبط کنم 🌷 ریپلای نباشه 🌷 مثلا CO2 در تخمیر الکلی هم اضافی هست که اونم کتاب درسی دقیق نگفته سرنوشتش چیه مثلا میتونه دفع بشه
سوگل .
1 سال پیش
قندکافت جز فرایند تخمیر در نظر گرفته میشه؟ یعنی اگه بپرسن تو فرایند تخمیر چه اتفاقاتی میوفته باید مراحل قندکافت رو هم در نظر بگیریم؟
نرگس مهدوی
1 سال پیش
بله
ثنا کاظم زاده
1 سال پیش
خب اینکه مثلا یه چیزی که تو کتاب نیس تو یه کنکور اومده دلیل میشه که ینی تو کنکور بعدی هم بیاد و این درست در نظر گرفته بشه؟؟
سید محمد متین رشادی
1 سال پیش
بله متاسفانه ... نکاتی که در سوال های کنکور قبلی استفاده شده،شما باید همشو بلد باشید
ثنا کاظم زاده
1 سال پیش
گلبول قرمز بالغ به خاطر اینکه اکسیژنی که حمل میکنه رو نتونه مصرف کنه میتوکندری و ایناشو از دست میده؟
سید محمد متین رشادی
1 سال پیش
یکی از دلایلش میتونه این باشه
دنیا قریبی راد
1 سال پیش
سلام وقتتون بخیر این تست کنکور برای مبحث قبلیه میشه فرق غشای داخلی میتوکندی و فضای داخلی مبتوکندی توی این تست توضیح بدین؟
احسان علی پناهی
1 سال پیش
سلام خب معلومه اون آنزیم پروتیین ساز در غشای داخلی چین خورده ی میتوکندری واقع شده است نه در فضای درونی میتوکندری
. .
1 سال پیش
راکیزه همراه با یاخته و نیز مستقل از ان تقسیم میشود/میشه لطفا توضیحش بدین.
(1)
سجاد اسماعیلی
1 سال پیش
سلام یعنی زمانی که تقسیم سلولی داریم میتونیم تقسیم میتوکندری داشته باشیم در مواقعی سلول در حال تقسیم نیست اما تقسیم میتوکندری و زیاد شدن تعدادش رو میبینیم
. .
1 سال پیش
سلام در این جمله (در ساخته شدن اکسایشی atp از یون فسفات و انرژی حاصل از انتقال الکترون ها در راکیزه استفاده میشود) منظور از یون فسفات همون فسفات قندکافت که اسید سه کربنی دوفسفاته هست هستش؟توضیحش میدید
سجاد اسماعیلی
1 سال پیش
سلام نه اون برای شاخته شدن در سطح پیش ماده هست که در گلیکولیز اتفاق میفته این جمله در مورد اتفاقات درون میتوکندری داره صحبت میکنه که فسفاتش رو از فضای درون درون میتوکندری میگیره
محمد مهدی بهپور
2 سال پیش
یاخته های ماهیچه ای هر سه نوع ماهیچه است؟
K .Sh
2 سال پیش
بله
(1)
Shayan Por
1 سال پیش
خسته نباشی آره دیگه صاف قلبی اسکلتی
فاطمه عزیززاده
3 سال پیش
سلام ببخشید منظور از یاخته های ماهیچه ای هر 3 نوع ماهیچه هستش ؟ یا فقط ماهیچه اسکلتی قادر به تخمیر هستش ؟
(1)
نرگس مهدوی
2 سال پیش
سلام. کتاب برای اسکلتی ها بررسی میکنه
(2)
سلام وقت بخیر. استاد توی همین ویدیو گفتن از نظر کنکوری یاخته آوند آبکش رو هم بدون میتوکندری در نظر بگیریم چون بیشتر متداوله در تستا که اینطور در نظر میگیرن که هر جا هسته نبود میتوکندری هم نیست هر چند از نظر علمی چنین برداشتی زیاد صحیح نیست.
نرگس مهدوی
3 سال پیش
Fatima S
4 هفته پیش
اون بخشی از انزیم ATP ساز که منبع رایج انرژی رها میکنه، در بخش درونی قرار داره... اینکه بستره همون بخش درونی هست یا فضای درونی؟ ممنوم میشم پاسخ بدید