امیر عرشیا
3 سال پیش
راجب معادله درجه دویی که در آخر به دستش آوردیم نباید یه ریشش 1 باشه اون یکی ریشش 4- ؟ استاد فکر کنم این قستمش رو اشتباه به دست آوردن
ABOLFAZL Hendevani
3 سال پیش
سلام وقت بخیر مگه اینجا کوچکتر از 2 نبود چرا استاد بزرگتر گرفتن
ABOLFAZL Hendevani
3 سال پیش
@نرگس رحیمی خواهش میکنم خیلی ممنون 😊😊
امیرحسین علیخانی
3 سال پیش
سلام وقتتون بخیر اقای عزیزی گفتن که جذر هیچ وقت منفی نمیشه پس چرا اینجامنفی گذاشتند
سجاد اسماعیلی
3 سال پیش
سلام و درود بله درسته ولی یک نکته دیگر هم گفتند وقتی یک چیزی رو از رادیکال فرجه زوج میاریم بیرون با قدرمطلق میاریم یعنی اگر ایکس به توان ۲ رو رادیکال بگیریم قدرمطلق ایکس ازش بیرون میاد نه خود ایکس قدر مطلق ایکس مثلا شده ۴ چون جذر گرفتیم حاصل مثبت شده و درسته اما خود ایکس چی میشه؟ یا هست منفی ۴ که بخاطر قدرمطلق مثبت شده یا هست مثبت ۴ که همونجوری اومده بیرون پس ایکس میشه مثبت منفی چهار
𝒀𝒆𝒈𝒂𝒏𝒆 𝑺𝒂𝒍𝒊𝒎𝒊
3 سال پیش
@سجاد اسماعیلی سلام وقت بخیر. میشه با مثال روی برگه بنویسید؟
مهلا روحی پور
3 سال پیش
@سجاد اسماعیلی میشه لطفا این پیام پین کنین که بقیه هم متوجه بشن.. ممنون
@سجاد اسماعیلی سلام آقای اسماعیلی روزتون بخیر🌻 ببخشید من متوجه نشدم در انتها چرا x=-4 رو قبول نکردیم؟ آخه وقتی منفی 4 رو به جای x توی عبارت ها قرار میدیم باز هم عدد فرد به دست میاد که...
سجاد اسماعیلی
3 سال پیش
@................ ........................ سلام و درود آخه اگر اونو بذاریم جواب توی گزینه ها نیست حتی عدد منفی نداریم توی گزینه ها
𝒀𝒆𝒈𝒂𝒏𝒆 𝑺𝒂𝒍𝒊𝒎𝒊
3 سال پیش
@سجاد اسماعیلی سلام وقت بخیر. منظورتون از اینکه 4_ فرد نیست اینه فقط اگه ریشه فرد بود داخل معادله جاگذاری کنیم؟؟ یا اینکه فرقی نداره ریشه چه عددی باشه؟
سجاد اسماعیلی
3 سال پیش
@𝒀𝒆𝒈𝒂𝒏𝒆 𝑺𝒂𝒍𝒊𝒎𝒊 سلام و درود اصلا صحبتی در مورد فرد شدنش نکردم گفتم اگر عدد منفی بذاریم اونجا همه میشن اعداد فرد منفی که حاصل جمع اونها هم میشه منفی ولی توی گزینه ها همشون مثبت هستند پس منفی ۴ رو نمیتونیم بپذیریم
. .
3 سال پیش
@سجاد اسماعیلی سلام اگر این یک سوالی میبود که تستی نبود و مثلا سوال امتحان تشریحی میبود باید جوابمونو با -4 هم بدست میاوردیم مینوشتیم؟ یعنی جواب این سوال باید میشد 15و -15؟
Masoomeh Nasirian
3 سال پیش
@سجاد اسماعیلی سلام وقتتون بخر ببخشید شما میگین ی جواب میشه منفی چهار و یکی یک ولی توی درسنامه گفتن جمع کناری ها بشه وسطی یه ریشه منفی یک و یه ریشه منفی cبر رویaو با توجه به این ریشه های ما باید 4و -1باشه درسته؟
سجاد اسماعیلی
3 سال پیش
@Masoomeh Nasirian سلام و درود خب رفیق اینجا جمع کناری ها وسطی نشده که جمع کناری ها میشه منفی سه در صورتی که وسطی هست مثبت سه
زهرا طالب زاده
2 سال پیش
@سجاد اسماعیلی ببخشيد ما اگه منفي در گزينه ها داشتيم ميتونستيم مثلا بگيم 3- هم عدد فرده؟مثلا گفتم نه فقط در سوال
👩🏻⚕️ 🩺
1 سال پیش
@سجاد اسماعیلی سلام ببخشید میشه عکس راه حل رو بفرستین. ممنون
یسنا فرجی
1 هفته پیش
اگه c ضریب ۲ یا ۳ داشته باشه چیکار میکنیم ؟ تا الان هر کدوم رو حل کردن c ضریب نداشت.
طیبه محمودی
1 هفته پیش
سلام اینجا چطور شد منفیهفده هشتم ؟ یعنی چطور محاسبه شد متوجه نشدم
سید محمد متین رشادی
2 روز پیش
سلام لطفاً تایم مشخص کنید 🌷 ریپلای نباشه 🌷
نازنین زهرا رفیعی
2 هفته پیش
سلام یعنی همیشه جواب قدر مطلق الفا به علاوه قدر مطلق بتا رو باید اختلافشون در نظر بگیریم وقتی جمعشون یا s منفی شد ؟
نازنین زهرا رفیعی
2 روز پیش
@سید محمد متین رشادی اها بله ممنون
فاطمه اکبری
1 ماه پیش
سوال1=گزینه1 سوال۲=گزینه2
سید محمد متین رشادی
1 ماه پیش
تطبیق با پاسخنامه فراموش نشه 🌷 اگر ایرادی وجود داشت اطلاع بدید 🌷
محمدحافظ تهی دست
1 ماه پیش
سوال 1= گزینه1 سوال2=گزینه2
سید محمد متین رشادی
1 ماه پیش
تطبیق با پاسخنامه فراموش نشه 🌷 اگر ایرادی وجود داشت اطلاع بدید 🌷
سید محمد متین رشادی
1 ماه پیش
سلام عکس واضح بفرستید لطفا و سوالتون رو مجدد مطرح کنید 🌷 ریپلای نباشه 🌷
محدثه میرزایی
1 ماه پیش
اونجایی که استاد گفتن ۳x به توان ۲ به اضافه ۱x منها ۲ میشه ۰ رو چه حساب میگید جمع ضریب ها میشه صفر مگه نمیشه ۲؟
𝓩𝓪𝓱𝓻𝓪 𝓂𝑜𝓇𝒶𝒹𝒾𝒶𝓃
1 ماه پیش
سوال۱ گزینه ۱ سوال ۲ گزینه ۲
سید محمد متین رشادی
1 ماه پیش
تطبیق با پاسخنامه فراموش نشه 🌷 اگر ایرادی وجود داشت اطلاع بدید 🌷
آموزش ویدیویی معادله درجه دو ریاضی دهم و یازدهم توسط بهترین اساتید کنکور به همراه جزوه ، تست ، تمرین و رفع اشکال کنکور | کنکور تجربی - آکادمی امروز
سجاد اسماعیلی
3 سال پیش
سلام و درود بله درست میفرمایید حق با شماست