
امیر عرشیا حاجی محمدی
8 ماه پیش
راجب معادله درجه دویی که در آخر به دستش آوردیم نباید یه ریشش 1 باشه اون یکی ریشش 4- ؟ استاد فکر کنم این قستمش رو اشتباه به دست آوردن


مهلا روحی پور
1 سال پیش
@سجاد اسماعیلی میشه لطفا این پیام پین کنین که بقیه هم متوجه بشن.. ممنون

هلیا پارسانژاد
1 سال پیش
@سجاد اسماعیلی سلام آقای اسماعیلی روزتون بخیر🌻 ببخشید من متوجه نشدم در انتها چرا x=-4 رو قبول نکردیم؟ آخه وقتی منفی 4 رو به جای x توی عبارت ها قرار میدیم باز هم عدد فرد به دست میاد که...

سجاد اسماعیلی
1 سال پیش
@هلیا پارسانژاد سلام و درود آخه اگر اونو بذاریم جواب توی گزینه ها نیست حتی عدد منفی نداریم توی گزینه ها

𝒚𝒆𝒈𝒂𝒏𝒆 𝒔𝒂𝒍𝒊𝒎𝒊
1 سال پیش
@سجاد اسماعیلی سلام وقت بخیر. منظورتون از اینکه 4_ فرد نیست اینه فقط اگه ریشه فرد بود داخل معادله جاگذاری کنیم؟؟ یا اینکه فرقی نداره ریشه چه عددی باشه؟

سجاد اسماعیلی
1 سال پیش
@𝒚𝒆𝒈𝒂𝒏𝒆 𝒔𝒂𝒍𝒊𝒎𝒊 سلام و درود اصلا صحبتی در مورد فرد شدنش نکردم گفتم اگر عدد منفی بذاریم اونجا همه میشن اعداد فرد منفی که حاصل جمع اونها هم میشه منفی ولی توی گزینه ها همشون مثبت هستند پس منفی ۴ رو نمیتونیم بپذیریم

ماهان فشندی
10 ماه پیش
@سجاد اسماعیلی سلام اگر این یک سوالی میبود که تستی نبود و مثلا سوال امتحان تشریحی میبود باید جوابمونو با -4 هم بدست میاوردیم مینوشتیم؟ یعنی جواب این سوال باید میشد 15و -15؟

Masoomeh Nasirian
8 ماه پیش
@سجاد اسماعیلی سلام وقتتون بخر ببخشید شما میگین ی جواب میشه منفی چهار و یکی یک ولی توی درسنامه گفتن جمع کناری ها بشه وسطی یه ریشه منفی یک و یه ریشه منفی cبر رویaو با توجه به این ریشه های ما باید 4و -1باشه درسته؟

سجاد اسماعیلی
8 ماه پیش
@Masoomeh Nasirian سلام و درود خب رفیق اینجا جمع کناری ها وسطی نشده که جمع کناری ها میشه منفی سه در صورتی که وسطی هست مثبت سه

زهرا طالب زاده
1 ماه پیش
@سجاد اسماعیلی ببخشيد ما اگه منفي در گزينه ها داشتيم ميتونستيم مثلا بگيم 3- هم عدد فرده؟مثلا گفتم نه فقط در سوال

سونیا خاندوزی
4 روز پیش
سلام وقت بخیر،، تو دقیقه ۲۰:۴۱ روشی ک استاد با دلتا حل کردن گفتن با مربع کامل هم میشه حل کرد میشه عکس حل مربع کاملشو بفرستین ممنون میشم

سونیا خاندوزی
4 روز پیش
شرمنده دقیقه ۱۸:۳۰ تو سوال قبل اشتباه تایم رو گفتم

سوده نصیری
2 هفته پیش
سلام اخر حل استاد جواب ها شده 1 و4/3- در صورتی که جواب های معادله 1 و 4- میشه!

سحر معاون
4 هفته پیش
سلام و درود ببخشید میشه راجب سوال ۲ چی یادبگیریم همین بخش توضیح بدید چرا ما اعداد رو +۲۵/۱۶ کردیم؟


رضا آفاقی
2 هفته پیش
25/16 همون جمله دوم به توان 2 هستش! اول این(x-5/2) رو x-5/4 در نظر گرفته که بعد از اتحاد مربع شده x-5/2 و ... بازم اگه متوجه نشدید بگید تا مجدد و بیشتر توضیح بدم

سحر معاون
1 ماه پیش
سلام و درود وقتتون بخیر ببخشید جسارتا میشه یه توضیح بدید چرا اینجا x+3 رو مساوی با +،- رادیکال ۵ قرار دادیم؟ یعنی خب منفیش از کجا اومد

دنیا سادات مقدم
1 ماه پیش
سلام وقتتون بخیر چرا استاد ۱ رو جایگذاری کردن و جواب رو به دست آوردن ؟چرا ۴/۳- رو جایگذاری نکردن تا اعداد متوالی رو به دست بیارن ؟

سجاد اسماعیلی
1 ماه پیش
سلام. اگر اون عدد رو بزارین دیگه عدد فرد متوالی بدست نمیاد.

دنیا سادات مقدم
1 ماه پیش
سلام ببخشید مگه نگفته یکی از جواب های معادله رو به دست بیاریم خب ما ۳- رو به دست آوردیم اگه تو گزینه ها بود میتونستیم بزنیم ؟

سجاد اسماعیلی
1 ماه پیش
سلام. بله. ولی معمولا اینکارو نمیکنن که چنین سوال اسونی بدن :)

فاطمه معصوم نژاد(روحانی)
1 ماه پیش
چرا معادله رو با ۲۵/۱۶ جمع کرده؟؟ میشه لطفا راهنماییم کنین ممنون میشم🙏


فاطمه معصوم نژاد(روحانی)
1 ماه پیش
اگه معادله به روش جمله مشترک تجزیه نشد چیکارکنم؟

محدثه داداشزاده
2 هفته پیش
با دلتا حل کنید

فاطمه معصوم نژاد(روحانی)
2 هفته پیش
@محدثه داداشزاده ممنونم💖

زینب طاهرین
1 ماه پیش
اونقسمت جزر رو میشه توضیح بدید چجوری جزر۵ و جزر x+۳به توان ۲ رو گرفتید؟

NAFAS ♡
1 ماه پیش
جفتشون رو میبریم زیر رادیکال فرجه دو چون جذر همیشه مثبته پس x+3 با قدرمطلق میاد بیرون و مساوی میشه با مثبت منفی رادیکال پنج اینجا ریشه میتونه هم مثبت باشه هم منفی چون رادیکال فرجه ی زوج داشت

زینب طاهرین
1 ماه پیش
@NAFAS ♡ ممنون
آموزش ویدیویی روشهای حل معادله درجه دو ریاضی دهم و یازدهم توسط بهترین اساتید کنکور به همراه جزوه ، تست ، تمرین و رفع اشکال کنکور | کنکور تجربی - آکادمی امروز
سجاد اسماعیلی
8 ماه پیش
سلام و درود بله درست میفرمایید حق با شماست