امیر عرشیا حاجی محمدی
1 سال پیش
راجب معادله درجه دویی که در آخر به دستش آوردیم نباید یه ریشش 1 باشه اون یکی ریشش 4- ؟ استاد فکر کنم این قستمش رو اشتباه به دست آوردن
مهلا روحی پور
1 سال پیش
@سجاد اسماعیلی میشه لطفا این پیام پین کنین که بقیه هم متوجه بشن.. ممنون
هلیا پارسانژاد
1 سال پیش
@سجاد اسماعیلی سلام آقای اسماعیلی روزتون بخیر🌻 ببخشید من متوجه نشدم در انتها چرا x=-4 رو قبول نکردیم؟ آخه وقتی منفی 4 رو به جای x توی عبارت ها قرار میدیم باز هم عدد فرد به دست میاد که...
سجاد اسماعیلی
1 سال پیش
@هلیا پارسانژاد سلام و درود آخه اگر اونو بذاریم جواب توی گزینه ها نیست حتی عدد منفی نداریم توی گزینه ها
𝒚𝒆𝒈𝒂𝒏𝒆 𝒔𝒂𝒍𝒊𝒎𝒊
1 سال پیش
@سجاد اسماعیلی سلام وقت بخیر. منظورتون از اینکه 4_ فرد نیست اینه فقط اگه ریشه فرد بود داخل معادله جاگذاری کنیم؟؟ یا اینکه فرقی نداره ریشه چه عددی باشه؟
سجاد اسماعیلی
1 سال پیش
@𝒚𝒆𝒈𝒂𝒏𝒆 𝒔𝒂𝒍𝒊𝒎𝒊 سلام و درود اصلا صحبتی در مورد فرد شدنش نکردم گفتم اگر عدد منفی بذاریم اونجا همه میشن اعداد فرد منفی که حاصل جمع اونها هم میشه منفی ولی توی گزینه ها همشون مثبت هستند پس منفی ۴ رو نمیتونیم بپذیریم
ماهان فشندی
1 سال پیش
@سجاد اسماعیلی سلام اگر این یک سوالی میبود که تستی نبود و مثلا سوال امتحان تشریحی میبود باید جوابمونو با -4 هم بدست میاوردیم مینوشتیم؟ یعنی جواب این سوال باید میشد 15و -15؟
Masoomeh Nasirian
1 سال پیش
@سجاد اسماعیلی سلام وقتتون بخر ببخشید شما میگین ی جواب میشه منفی چهار و یکی یک ولی توی درسنامه گفتن جمع کناری ها بشه وسطی یه ریشه منفی یک و یه ریشه منفی cبر رویaو با توجه به این ریشه های ما باید 4و -1باشه درسته؟
سجاد اسماعیلی
1 سال پیش
@Masoomeh Nasirian سلام و درود خب رفیق اینجا جمع کناری ها وسطی نشده که جمع کناری ها میشه منفی سه در صورتی که وسطی هست مثبت سه
زهرا طالب زاده
5 ماه پیش
@سجاد اسماعیلی ببخشيد ما اگه منفي در گزينه ها داشتيم ميتونستيم مثلا بگيم 3- هم عدد فرده؟مثلا گفتم نه فقط در سوال
آرزو هدف
2 هفته پیش
سلام ببخشید گاهی وقتها تو حل تستا میریم می رسیم که باید نامعادله یا تعیین علامت و ریشه گیری رو بنویسیم در صورتی که عنوان صورت سئوال این نیستش چطوری باید تشخیص بدیم که باید نامعادله بریم یا تعیین عامل کنیم و یا ریشه گیری ؟؟
سید محمد متین رشادی
2 هفته پیش
سلام خب در این شرایط شما بصورت مستقیم یا غیر مستقیم با توجه به خواسته های سوال،مسیر حل رو که طی میکنید،آخرش به جایی میرسید که باید یک عبارت رو تعیین علامت کنید و اینا با حل مثال و تست زیاد دستتون میاد بصورت کلی نمیشه که فوت و فن همش رو توی یک کامنت گفت
فاطمه جلیلی
1 ماه پیش
ببخشید این روش های حل معادله درجه دوم برای امتحان نهایی خوبه؟
علی وکیل زاده
1 ماه پیش
خیر ممکنه تصحیح کننده اصلا معلم ریاضی نباشه و بیشتر گیج شه بهترین راه حل برای نهایی یک جمله مشترک و نشد فقط دلتا
محیا کریمی
1 ماه پیش
سلام خسته نباشید یسوال برای حل معادله حتما لازمه روش هارو ب ترتیب بررسی کنیم و حل کنیم؟!ینی میتونیم همینجوری یهو با روش a+d=c حل کنم یا لازمه و حتما باید ترتیب رعایت بشه؟
رضا شبون
1 ماه پیش
ببین ترتیب مهمه اما این که تو میگی قبل از هر چیز باید امتحانش کنی
علی وکیل زاده
1 ماه پیش
بهتره با ترتیب برید مثلاً اول جمع ضرایب بعدش یه جمله (و از بین بردن ضریب پشت x2) بعد مربع کامل آخرین راه دلتا
زهرا عطاردی
1 ماه پیش
مثلا نمیشه بجای اینکه (ضریب X به توان ۲ رو در c ضرب کنیم و بعد از اتحاد بخایم پشت x و مخرج عدد بزاریم) بجای اینکه این همه کار بکنیم از همون اول ضریب X بخ توان ۲ رو تقسیم کنیم به همه ضریب ها نمیشه اینطوری ؟!
سارا مقدم متقی
1 ماه پیش
بعد اینکه چرا انقد ویدئو های ریاضی نامرتبه و فصل ها قرار گیرشون فرق داره و چرا بین تدریس نکات یازدهم و دوازدهم گفته میشه گیج کننده شده😑
سید محمد متین رشادی
1 ماه پیش
ببین کافیه سن کنونی برادر بزرگ رو ایکس به علاوه سه بگیری و سن کنونی برادر کوچک رو ایکس بگیری حالا سن چهارسال بعد برادر بزرگتر میشه ایکس به علاوه هفت و سن سه سال قبل برادر کوچکتر میشه ایکس منهای سه این دو تا در هم ضرب بشن،حاصلش میشه۹۶ یه معادله درجه دو تشکیل میشه و یک مقدار قابل قبول برای ایکس بدست میاد و سن کنونی هردو برادر محاسبه میشه بعدش خواسته سوال رو محاسبه میکنی اوکی ؟
آموزش ویدیویی روشهای حل معادله درجه دو ریاضی دهم و یازدهم توسط بهترین اساتید کنکور به همراه جزوه ، تست ، تمرین و رفع اشکال کنکور | کنکور تجربی - آکادمی امروز
سجاد اسماعیلی
1 سال پیش
سلام و درود بله درست میفرمایید حق با شماست