مبحث 3 : بهینه سازی

4.9/5
(287 رای)
سوالات دیگران
فاطمه خیری | آکادمی امروز

فاطمه خیری

1 ماه پیش

در درس ریاضی با پدیده ای مواجه شدیم به اسم دو ممیز امتیاز فیلم ۴ ممیز ۹ و نیم

Parniya .maz | آکادمی امروز

Parniya .maz

2 ماه پیش

چرا مساوی صفر؟

سلام اگه منظورت اینه که چرا مشتق گرفتیم برابر صفر گذاشتیم دلیلش اینه که خب کلا برای مساعل بهینه سازی که یه رابطه میده اول بعد دوباره یه رابطه دیگه مثلا ماکزیمم یا مینیممش میخواد باید یکی رو بر حسب اونیکی بدست بیاریم بعد جایگذاری کنیم انوقت رابطه مون یه مجهول داره و حالا مشتق میگیریم برابر صفر میزاریم به ما جواب رو میده.

سلام دوستان من این سوال رو اینجور حل کردم که مساحت مثلث میشه:" یک دوم×یک ضلع×یک ضلع دیگر×سینوس بین دو ضلع"بیشترین مقدار وقتی به دست میاد که سینوس ماکزیمم مقدار باشه.یعنی 1.پس مساحت میشه 4

واووو چ خفننن دمت گرممم

روش پیدا کردن مینیمم با ماکزیمم فرقی نمیکنه؟

سلام نه در هر صورت نقاطی که اکسترمم دارن رو میخوایم که میتونه ماکزیمم یا مینیمم باشه.

سلام مشابه این تمرین تو کتاب هست منتها اونجا عددی که میده رو نصف میکنیم ینی اگه بده 120 برای هرضلع 60 میشه چون طرف دریا حساب نیس و نرده نمیکشیم اینجا چرا استاد قسمت دریارو هم درنظر گرفتن؟

سوال دو چی یاد گرفتیم رو چجوری باید حل کنیم؟

Amir Hossein J | آکادمی امروز

Amir Hossein J

3 ماه پیش

این روش تشریحیه هر جارو متوجه نشدید بگید توضیح بدم راستی در قسمت آخر شاید بگید چرا ۲ غ ق هست بخاطر اینکه اگر عدد ۲ رو در ضابطه خود سوال قرار بدیم y صفر میشه در صورتی که y همون ارتفاع مثلثه و صفر نیست.

سلام خسته نباشید چرا اینجا دو ضلع دیگر مثلث رو هر کدوم ۵ نگرفتیم هر ضلع ۵ وتر هم میشه ۵رادیکال ۲ این که بیشتر میشه

نه دقت کن تو اون حالت جواب میشه 35.ولی اگه رادیکال 2 رو در 25 ضرب کنی میشه 35.35(یه ذره از 35 بیشتره)

استاد عزیزی واقعا مفهومی و عالی گفتین

جواب گزینه 1 است چون اگه گزینه 1رابگذاریم بیشترین مقدار Y را داریم

آنا ملکی | آکادمی امروز

آنا ملکی

5 ماه پیش

میشه لطف کنید بگید که چرا از خود تابع مشتق نگرفتیم ؟خوب تو ماکسیمم تابع زاویه بیشتره .دقیقا همین سوال رو سال قبل یکی پرسیده جوابی داده نشده بهش

آنا ملکی | آکادمی امروز

آنا ملکی

5 ماه پیش

چرا روش تستی (وقتی مساحت مستطیل ماکسیمم است که مربع باشد«طول و عرض برابر»)اینجا جواب نمیده؟

ساغر احمدی | آکادمی امروز

ساغر احمدی

1 سال پیش

خب توی این سوال که ضریب x و y توی خواسته سوال متفاوته از کجا مطمئن باشیم ایکسx کدومه y کدومه؟ اگه برعکس میگرفتیم میشد 24رادیکال 2!!

نرگس مهدوی | آکادمی امروز

نرگس مهدوی

tik

1 سال پیش

ببین وقتی میگه بزرگترین مقدار، ضریب ایگرگ هم ۴ هست پس بزرگترین عدد رو باید ایگرگ در نظر بگیری

ینی چی ینی هم کمترین و هم بیشترین مقدار باید دتا عدد برابر باشن؟ اونجوری ماکزیمم و مینمم باهم برابر میشن که

اولین سوال چی یادگرفتی اگه تو سوالا مربع رو هم مستطیل در نظر بگیریم اشتباست اینکار؟

درسته اونم.چون مربع یه نوع مستطیله

میشه چی یادگرفتی اولی رو توضیح بدید ؟

اگر ویس ناواضح بود بگید دوباره ضبط کنم ریپلای نکنید 🌷

آموزش ویدیویی بهینه سازی ریاضی دوازدهم توسط بهترین اساتید کنکور به همراه جزوه ، تست ، تمرین و رفع اشکال کنکور | کنکور تجربی - آکادمی امروز