= $('#player')[0]?.offsetHeight && openTab == 2 ? scrolledFromTop = true : scrolledFromTop = false">
سوالات دیگران
فاطمه عیدانی
3 ماه پیش
روش پیدا کردن مینیمم با ماکزیمم فرقی نمیکنه؟
فاطمه عیدانی
1 ماه پیش
@طهورا عیوضی ممنون
سیده فاطمه حسینی
4 ماه پیش
سلام مشابه این تمرین تو کتاب هست منتها اونجا عددی که میده رو نصف میکنیم ینی اگه بده 120 برای هرضلع 60 میشه چون طرف دریا حساب نیس و نرده نمیکشیم اینجا چرا استاد قسمت دریارو هم درنظر گرفتن؟
فاطمه علی زاده
4 ماه پیش
سوال دو چی یاد گرفتیم رو چجوری باید حل کنیم؟
Amir Hossein J
3 ماه پیش
این روش تشریحیه هر جارو متوجه نشدید بگید توضیح بدم راستی در قسمت آخر شاید بگید چرا ۲ غ ق هست بخاطر اینکه اگر عدد ۲ رو در ضابطه خود سوال قرار بدیم y صفر میشه در صورتی که y همون ارتفاع مثلثه و صفر نیست.
فاطمه عسگری
4 ماه پیش
سلام خسته نباشید چرا اینجا دو ضلع دیگر مثلث رو هر کدوم ۵ نگرفتیم هر ضلع ۵ وتر هم میشه ۵رادیکال ۲ این که بیشتر میشه
فاطمه اکبری
3 ماه پیش
نه دقت کن تو اون حالت جواب میشه 35.ولی اگه رادیکال 2 رو در 25 ضرب کنی میشه 35.35(یه ذره از 35 بیشتره)
ساغر احمدی
1 سال پیش
خب توی این سوال که ضریب x و y توی خواسته سوال متفاوته از کجا مطمئن باشیم ایکسx کدومه y کدومه؟ اگه برعکس میگرفتیم میشد 24رادیکال 2!!
نرگس مهدوی
1 سال پیش
ببین وقتی میگه بزرگترین مقدار، ضریب ایگرگ هم ۴ هست پس بزرگترین عدد رو باید ایگرگ در نظر بگیری
ثنا کاظم زاده
1 سال پیش
ینی چی ینی هم کمترین و هم بیشترین مقدار باید دتا عدد برابر باشن؟ اونجوری ماکزیمم و مینمم باهم برابر میشن که
ثنا کاظم زاده
1 سال پیش
اولین سوال چی یادگرفتی اگه تو سوالا مربع رو هم مستطیل در نظر بگیریم اشتباست اینکار؟
فاطمه اکبری
3 ماه پیش
درسته اونم.چون مربع یه نوع مستطیله
فاطمه الماسی
1 سال پیش
سوال کلی داشتم برای حل انواع تست های ساده و سخت بهینه سازی حل کنیم حتما باید هندسه رو تسلط کافی داشته باشیم ب عنوان پیش نیاز؟
فاطمه اکبری
3 ماه پیش
اینجا شما اومدی عبارت رو در x ضرب کردی و بعد مشتق گرفتی که اشتباهه.چون خود عبارت که در x ضرب نشده.وقتی اون رو در یه چیزی ضرب میکنی در آخر هم باید بر اون مقدار تقسیمش کنی.همون حالتی که استاد گفتن خیلی راحت تره
آیدا راحمی
1 سال پیش
سلام وقتت بخیر اتحاد مربع دو جمله ایه که باز شده در واقع 20 ایکس دو برابر اولی در دومیه
BTMN
1 سال پیش
چجوری از این عبارت مشتق میگیریم؟؟؟
نرگس مهدوی
1 سال پیش
سلام مشتق عبارت رادیکالی این شکلی بدست میاد اگر مشتق رو اصلا بلد نیستی اول باید مبحث مشتق توی سال دوازدهم رو اموزش ببینی و بعد بیای سراغ حل این سوال
مهدی مکبر
2 سال پیش
سلام وقت بخیر در سوالات بهینه سازی کتاب اومده واسه تابعی ک ساختیم دامنه در نظر گرفته و گفته تو این دامنه مشتق پذیره در حالی ک استاد حرفی از دامنه نزدن و همیشه از مثبت بی نهایت تا منفی بی نهایت در نظر میگرفتیم اینجا بر چه اساسی دامنه تایین کردن ؟و لازمه حتما بنویسیمش ؟
آتنا حبیبی
1 سال پیش
سلام باید جواب هایی که از مشتق بدست میاریم چک کنیم در دامنه مشخص شده سوال باشند اگه نبودند غیر قابل قبول میشوند
آموزش ویدیویی بهینه سازی ریاضی دوازدهم توسط بهترین اساتید کنکور به همراه جزوه ، تست ، تمرین و رفع اشکال کنکور | کنکور تجربی - آکادمی امروز
طهورا عیوضی
1 ماه پیش
سلام نه در هر صورت نقاطی که اکسترمم دارن رو میخوایم که میتونه ماکزیمم یا مینیمم باشه.