گلبول های قرمز و سفید

4.9/5
(608 رای)
سوالات دیگران
نرگس مهدوی | آکادمی امروز

نرگس مهدوی

tik

2 سال پیش

دوستان توجه کنن هورمون اریتروپویتین از کبد و کلیه ترشح میشه. در ویدیپ اشتباها چیز دیگه ای گفته شده

کیمیا فتحی | آکادمی امروز

کیمیا فتحی

2 سال پیش

مرسی

حسن الکثیر | آکادمی امروز

حسن الکثیر

2 سال پیش

سلام میگم کبد جز کدوم دستگاه تو بدن حساب میشه

@حسن الکثیر سلام هم جز دستگاه گوارش هست (با تولید صفرا) و هم دستگاه ایمنی (محل بازیافت گلبول‌های قرمزی است که دیگر عملکردی ندارند و در تجزیه هموگلوبین‌ها و جدا کردن آهن گروه هِم از آن‌ها نیز نقش اساسی دارد)

نه درست گفته که گفت طحال و کبد کارشون تخریب یاخته های فرسوده ومرده و پیر هست و هورمون اریتروپویتین از کبد وکلیه ترشح میشه........

@حسن الکثیر کبد یکی از مهمترین اندامهای بدنه که نقش اصلی آن در گوارش است ولی در فعالیت دستگاه های دیگر هم نقش بسیار دارد مثل ذخیره ویتامین،آهن،هم و.. و مواد گوناگون ترشح می‌کند مثل صفرا. و در نهایت کبد یه جورایی مرکز کنترل بدن به شمار می رود یاعلی.

آره دقیقه 14:42 گفتن براساس جزوه...

سلام خب داره میگه از کبد کلیه ترشح میشه

الهه صفری | آکادمی امروز

الهه صفری

2 سال پیش

@حسن الکثیر اجزاندام مرتبط با لوله گوارش

حسن مسجدی | آکادمی امروز

حسن مسجدی

1 سال پیش

@سید محمد حسین کلانتری نه عزیز اون قسمت که شما میگید رو بله استاد درست گفته ولی خانم مهدوی منظورشون این قسمته که عکسش رو گذاشتم

@حسن الکثیر جز دستگاه گوارش حساب میشه

@حسن الکثیر سلام استاد گفتن بزرگترین غده ی بدن محسوب میشه و کارهای مختلفی انجام میده

جواد سرابی | آکادمی امروز

جواد سرابی

6 ماه پیش

@سید محمد حسین کلانتری نه راست میگه تو دقیقه ۱۵ اشتباها نوشته طحال اریتروپویتین ترشح میگند

شکل کتاب ما فرق داره این کتاب برای سال تحصیلی ۱۴۰۴-۱۴۰۵ که امسال هست میشه و حالیش اینه من کتاب دبیرمون رو اون روز تو مدرسه نگاه میکردم شکل کتاب اون مثل جزوه استاد بود. لطفاً آپیدیت کنین.

تایم مشخص کنید من شکل جزوه استاد رو ببینم یا عکس جزوه استاد رو بفرستید

دوستان مگه اینجا استاد درمورد گلبول قرمز تدریس نمیکنن پس این قسمت جزوه هم درسته دیگه که این گلبول ها توسط کبد و طحال تخریب میشن. بنظر من اشتباه تایپی و اینا نیست. بازم اگه میشه شما هم نظری بدید.ممنون

وجود ویتامین اسید سولفیک و کوبالامین برای بروز تاثیر هورمونی که بر اثر کاهش اکسیزن رسانی بافت ها از کلیه و کبد ترشح میشود ضروری است ایا این یه جمله درست است ممنمون میشم بگید

چرا تو جزوه گفته تنها گلبول سفید بیگانه خوار نوتروفیله؟؟ یعنی ماکروفاژ یا یاخته دندریتی گلبول سفید نیستن؟؟؟؟؟

فاطمه طیبی | آکادمی امروز

فاطمه طیبی

2 ماه پیش

سلام ببین مونوسیت در بافت تمایز انجام میده و میشه ماکروفاژ . ماکروفاژ هم دیگه جز دستگاه ایمنی محسوب میشه چون تغییر کرده در نتیجه ماکروفاژ جز گلبول های سفید محسوب نمیشه درباره ی یاخته های دندریتی اطلاعی ندارم اما ماکروفاژ رو مطمئن هستم

زینب سردهی | آکادمی امروز

زینب سردهی

4 ماه پیش

ببخشید گفتار ۴ فصل ۴ توی لیست ویدئو های من نیست؟

زینب مقدم | آکادمی امروز

زینب مقدم

tik

4 ماه پیش

سلام زینب جان وقتت بخیر ❤️ به پشتیبانی( گفتگوی آنلاین) پیام بده پیگیری کنن

فاطمه طیبی | آکادمی امروز

فاطمه طیبی

4 ماه پیش

یاخته های خونی شامل گرده ها هم میشه؟ یا منظور از یاخته های خونی فقط گلبول های سفید و قرمز هست؟

هی ار شی ... | آکادمی امروز

هی ار شی ...

7 ماه پیش

جواب بدین لطفا

بله متاسفانه علیرغم تدریس عالی اساتید این مشکل خیلی بزرگ رو باید مدنظر قرار بده پشتیبانی سایت. مثلا در مورد همین فیلم بعضی اساتید میگن ورود به خون هم دیاپدز نام داره ولی اینجا استاد میگن فقط خروج از خون. کتاب هم گفته عبور از غشا ( نه صرفا ورود یا خروج ) .

اریتروپویتین توسط کبد کلیه ترشح میشه استاد نوشتن کبد و طحال

اگر ویس ناواضح بود بگید دوباره ضبط کنم 🌷 ریپلای نباشه 🌷

چرا در ۱۵:۱۵ گفته کبد و طحال اریتروپروتئین میسازه؟ قبلش گفتن کبد کلیه

زینب مقدم | آکادمی امروز

زینب مقدم

tik

9 ماه پیش

سلام ریحانه جان اشتباه نوشته شده مثل اینکه ممنون از کامنتت منظور این بوده که تولید اریتروپویتین در کبد و کلیه انجام میشه ولی تخریب گلبول ها در طحال و کبد

@زینب مقدم سلام ممنون فهمیدم اشتباه تایپی بوده

سلام ببخشید فصل 4 دهم این قسمت تغییر داشته و شکل کتاب درسی جایگزین شده...لطفا آپدیت رو زودتر قرار بدین ممنونم...

سلام به پشتیبانی اطلاع بدید 🌷

غ غ ص

Ayla .... | آکادمی امروز

Ayla ....

10 ماه پیش

گ ۳ کبد وطحال محل تخریب وازبین رفتن یاخته‌های خونی اند وهمین فرایند باعث میشه که گلبول قرمز دوباره تولید بشه وجا اونا رو بگیره از این طریقم کبد وطحال در تولید نقش دارن درسته؟

اگر ویس ناواضح بود بگید دوباره ضبط کنم 🌷 ریپلای نباشه 🌷

Ayla .... | آکادمی امروز

Ayla ....

10 ماه پیش

جالبه از سال دهم این کلمه هوازی وبی هوازی بارها تو کتاب تکرار شده ولی کتاب سال دوازدهم توضیح داده😂

مهم اینه که خوب یادش بگیرید 🌷

ایا گیاهان حشره خوار هم B12 ندارن؟

بله اونا میتونن داشته باشن (ولی بعید می‌دونم دوباره انسان ازشون بعنوان غذا استفاده کنه 😊)

آموزش ویدیویی گلبول های قرمز و سفید زیست شناسی پایه دهم توسط بهترین اساتید کنکور به همراه جزوه ، تست ، تمرین و رفع اشکال کنکور | کنکور تجربی - آکادمی امروز