یادبگیریم3:گلبول های سفید

4.9/5
(411 رای)
برای مشاهده، ابتدا وارد شوید.
ورود و مشاهده فیلم

خون

گلبول های قرمز و سفید
گلبول های قرمز و سفید

`01:08

1 تمرین

پلاکت ها
پلاکت ها

`01:19

1 تمرین

سوالات دیگران

شکل کتاب ما فرق داره این کتاب برای سال تحصیلی ۱۴۰۴-۱۴۰۵ که امسال هست میشه و حالیش اینه من کتاب دبیرمون رو اون روز تو مدرسه نگاه میکردم شکل کتاب اون مثل جزوه استاد بود. لطفاً آپیدیت کنین.

تایم مشخص کنید من شکل جزوه استاد رو ببینم یا عکس جزوه استاد رو بفرستید

چرا تو جزوه گفته تنها گلبول سفید بیگانه خوار نوتروفیله؟؟ یعنی ماکروفاژ یا یاخته دندریتی گلبول سفید نیستن؟؟؟؟؟

فاطمه طیبی | آکادمی امروز

فاطمه طیبی

2 ماه پیش

سلام ببین مونوسیت در بافت تمایز انجام میده و میشه ماکروفاژ . ماکروفاژ هم دیگه جز دستگاه ایمنی محسوب میشه چون تغییر کرده در نتیجه ماکروفاژ جز گلبول های سفید محسوب نمیشه درباره ی یاخته های دندریتی اطلاعی ندارم اما ماکروفاژ رو مطمئن هستم

هی ار شی ... | آکادمی امروز

هی ار شی ...

7 ماه پیش

جواب بدین لطفا

(7)

بله متاسفانه علیرغم تدریس عالی اساتید این مشکل خیلی بزرگ رو باید مدنظر قرار بده پشتیبانی سایت. مثلا در مورد همین فیلم بعضی اساتید میگن ورود به خون هم دیاپدز نام داره ولی اینجا استاد میگن فقط خروج از خون. کتاب هم گفته عبور از غشا ( نه صرفا ورود یا خروج ) .

سلام ببخشید فصل 4 دهم این قسمت تغییر داشته و شکل کتاب درسی جایگزین شده...لطفا آپدیت رو زودتر قرار بدین ممنونم...

سلام به پشتیبانی اطلاع بدید 🌷

چی یاد گرفتی 1ص 2غ 3ص

تطبیق با پاسخنامه فراموش نشه 🌷

(1)

منو در شیمی ما به معنی یک هستش العا منو سایت چه معنی میده

اگر ویس ناواضح بود بگید دوباره ضبط کنم 🌷 ریپلای نباشه 🌷

العا هر کدوم فیل دارند دانه هم دارند؟

... Tara | آکادمی امروز

... Tara

1 سال پیش

سلام...مگا کاریوسیت و گلبول قرمز گرانولوسیتن یا اگرانولوسیت؟

زینب مقدم | آکادمی امروز

زینب مقدم

tik

1 سال پیش

سلام این تقسیم بندی فقط برای گلبول های سفیده و اینا تو این طبقه بندی قرار نمی‌گیرن

1:ص 2:غ 3:ص

تطبیق با پاسخنامه فراموش نشه 🌷

سلام وقت شما بخیر اواخر ویدیو استاد که از روی کتاب میخونن، نوشته فولیک اسید فقط در غذاهای جانوری هست ولی توی کتاب ما نوشته در غذاهای جانوری به فراوانی وجود دارد، طبق متن کتاب خودمون اگر بگه فقط در غذای جانوری وجود دارد باید غلط بگیریم؟

نرگس مهدوی | آکادمی امروز

نرگس مهدوی

tik

1 سال پیش

سلام نه مشکلی نداره

ص غ ص

یاخته دارینه ای همون کشنده طبیعیه ؟

اگر ویس ناواضح بود بگید دوباره ضبط کنم ریپلای نکنید 🌷

نه یاخته های دارینه ای یا دندریتی حاصل دیاپدز و تمایز مونوسیت ها هستن ولی کشنده طبیعی لنفوسیت با دفاع غیر اختصاصی

(1)

تطبیق با پاسخنامه فراموش نشه 🌷

نوتروفیل چطور ؟

نوتروفیل از اسمش استنباط میشه که محیط بازی یا اسیدی،براش فرقی نمیکنه و خنثی هست

زهرا خانی | آکادمی امروز

زهرا خانی

1 سال پیش

سلام وقت بخیر میشه یه توضیح کوتاه راجب لنفوسیت هایBو T بدید ممنون.

نرگس مهدوی | آکادمی امروز

نرگس مهدوی

tik

1 سال پیش

سلام توی فصل ۵ یازدهم مفصل تر میخونین که لنفوسیت ها سه دسته میسن باخته کشنده طبیعی که در دفاع غیراختصاصی نقش داره لنفوسیت بی و تی که توی دفاع اختصاصی نقش دارن لنفوسیت بی میتونه یاخته پادتن ساز رو بسازه و با ایجاد پادتن علیه میکروب ها و بیگانه دفاع کنه لنفوسیت تی هم سازوکارهای مختص به خودش رو داره که خصوصا میتونه علیه ویروس عملیاتی انجام‌بده

زهرا خانی | آکادمی امروز

زهرا خانی

1 سال پیش

@نرگس مهدوی خیلی ممنون💓