زهرا مالکی
1 ماه پیش
سلام و وقت بخیر ببخشید اون جمله آخر بخش مرکزی بوده که میگفت هم با بخش قشری و هم با لنگچه تماس دارند ولی با کپسول کلیه تماس .... دارد یا ندارد ؟ جملشونو کامل نکردن
مهسا نظری
2 ماه پیش
آوران و وابران از کجا به کپسول بومن متصل میشن؟؟ و داخلشون چیه!؟
نازنین زهرا مرسلو
1 ماه پیش
آوران یک انشعاب قطور تر از سرخرگ است که وارد کپسول میشود و انشعاب نازک تری که از کپسول خارج میشود وابران نام دارد. سرخرگ هستند داخل هردو خون وجود داره
سید محمد متین رشادی
1 ماه پیش
از دو نقطه نزدیک به هم یکیش وارد میشه اون یکی خارج میشه و داخلشون هم خون هست منطقا چون رگ هستند
سروش مظفری
2 ماه پیش
مایعی که درون نفرون به لگنچه وارد میشود را ادرار میگویند ؟؟؟ میشه درست گرفت ؟
مهسا نظری
2 ماه پیش
از نفرون مستقیم به لگنچه وارد نمیشه بعد از نفرون وارد مجاری جمع کنند میشه
سروش مظفری
2 ماه پیش
غشای پایه کپسول بومن لایه داخلیش با لایه بیرونیش که سنگفرشی تک لایه هست در تماس مستقیم؟
شیما وشاحیپور
2 ماه پیش
سلام ,یعنی در قسمت ابتدایی لوله ی جمع کننده ادرار وجود ندارد؟ میتونیم بگیم که فقط در انتهای لوله جمع کننده ادار مشاهده میشود؟ لطفا به ترتیب پاسخ بدهید✨
پارسا نظری
2 ماه پیش
خیر از اول لوله جمع کننده میتونیم بگیم که دیگه ادراره
ستایش نثاری
2 ماه پیش
سلام ببخشید می خواستم بپرسم که آیا فعالیت نیز مهم است؟ و اینکه میشه لطفا فعالیت های این گفتار را توضیح بدهید ممنون میشم 🙏🏻
هستی کشاورزی
2 ماه پیش
استاد قبلا گفتن که کپسول جزع اجزا و قسمت های کلیه محسوب نمیشه ولی الان توی جای خالی باز نوشتن کپسول الان چیشد؟!
زینب جهانی
1 ماه پیش
خب ببین نگفته که کپسول جزو کلیس بخش های کلیه چیا بودن؟؟ بخشقشری بخشمرکزی و لگنچه حالا بین این سه تا بخش ، بخشی که بیشترین تماس رو با کپسول داره بخش قشری هستش... اوکیه؟؟
هستی کشاورزی
1 ماه پیش
@زینب جهانی اوکی مرسی
فاطمه طیبی
3 ماه پیش
سلام وقتتون بخیر ☘️ میتونیم بگیم لپ کلیه انشعابات ریزتر سرخرگ و سیاهرگ کلیه رو شامل میشه؟
A M
3 ماه پیش
وای مگه نمیگیم که ستون های کلیه جز بخش قشری نیست پس چرا اینجا گفته شده که لگنچه با بخش قشری (ستون های کلیه) ارتباط داره؟
زینب حیدری
3 ماه پیش
استاد نگفتن که با ستون ها کلیه در تماسه گفتن به خاطر ساختار لوبیایی شکل کلیه با قسمتی از قشر که به لگنچه تماس داره در تماس است
A M
3 ماه پیش
اما ما معلممون بخش قشری رو شامل نواحی اطراف هرم های کلیه+ستون های کلیه در نظر گرفت. الان کدوم درسته؟
مطهره حیدری سیمانی سرولایتی
4 ماه پیش
سلام ببخشید منظور استاد از ستون های کلیه یعنی لپ کلیه؟
زینب حیدری
4 ماه پیش
خیر ستون های کلیه بافت هایی است بین دوهرم لپ کلیه شامل بخشی از ستون های کلیه است
-= اسمی
4 ماه پیش
سلام اگه بگیم لوله ها اشتباهه کلا . چون هنله یدونه اس و اکر بخواد مجرای جمع کننده رودر نظر بگیره کلا اشتباه میشه چون جز نفرون نیست . در هر صورت این مورد غلطه .
سیما محمدی
5 ماه پیش
واسه لوله ای شکل ها می توان مجاری جمع کننده هم جزشون باشه؟ اجزای لوله ای شکل با لوله ای شکل ها فرق دارند؟
H. M
5 ماه پیش
سلام و وقت بخیر میشه دقیق تر بگید در چه موردی سوال دارید ؟
جواد سرایی
6 ماه پیش
استاد گفتن قبل از لگنچه ادرار نداریم و یکمی بعدش گفتن جهت ادرار تو مجاری جمع کننده به طرف راس هرم هاست. تورو خدا زود جواب بدین
کاویان غفاری
5 ماه پیش
نه منظور ایشون اینکه فرایند تشکیل ادرار به طرف راس هرم هاست ( مایعی که در اینده به ادرار تبدیل می شود)
آموزش ویدیویی ساختار درونی کلیه ها زیست شناسی پایه دهم توسط بهترین اساتید کنکور به همراه جزوه ، تست ، تمرین و رفع اشکال کنکور | کنکور تجربی - آکادمی امروز
زینب جهانی
1 ماه پیش
طبیعتا با کپسول تماس نداره دیگه تو یادبگیریمهای قبلی ذکر شده بود...