ساختار درونی کلیه ها

4.9/5
(877 رای)
سوالات دیگران
زهرا مالکی | آکادمی امروز

زهرا مالکی

1 ماه پیش

سلام و وقت بخیر ببخشید اون جمله آخر بخش مرکزی بوده که می‌گفت هم با بخش قشری و هم با لنگچه تماس دارند ولی با کپسول کلیه تماس .... دارد یا ندارد ؟ جملشونو کامل نکردن

زینب جهانی | آکادمی امروز

زینب جهانی

1 ماه پیش

طبیعتا با کپسول تماس نداره دیگه تو یادبگیریم‌های قبلی ذکر شده بود...

مهسا نظری | آکادمی امروز

مهسا نظری

2 ماه پیش

آوران و وابران از‌ کجا به کپسول بومن متصل میشن؟؟ و داخلشون چیه!؟

آوران یک انشعاب قطور تر از سرخرگ است که وارد کپسول می‌شود و انشعاب نازک تری که از کپسول خارج می‌شود وابران نام دارد. سرخرگ هستند داخل هردو خون وجود داره

از دو نقطه نزدیک به هم یکیش وارد میشه اون یکی خارج میشه و داخلشون هم خون هست منطقا چون رگ هستند

سروش مظفری | آکادمی امروز

سروش مظفری

2 ماه پیش

مایعی که درون نفرون به لگنچه وارد میشود را ادرار میگویند ؟؟؟ میشه درست گرفت ؟

مهسا نظری | آکادمی امروز

مهسا نظری

2 ماه پیش

از نفرون مستقیم به لگنچه وارد نمیشه بعد از نفرون وارد مجاری جمع کنند میشه

سروش مظفری | آکادمی امروز

سروش مظفری

2 ماه پیش

غشای پایه کپسول بومن لایه داخلیش با لایه بیرونیش که سنگفرشی تک لایه هست در تماس مستقیم؟

سلام ,یعنی در قسمت ابتدایی لوله ی جمع کننده ادرار وجود ندارد؟ میتونیم بگیم که فقط در انتهای لوله جمع کننده ادار مشاهده میشود؟ لطفا به ترتیب پاسخ بدهید✨

پارسا نظری | آکادمی امروز

پارسا نظری

2 ماه پیش

خیر از اول لوله جمع کننده میتونیم بگیم که دیگه ادراره

سلام ببخشید می خواستم بپرسم که آیا فعالیت نیز مهم است؟ و اینکه میشه لطفا فعالیت های این گفتار را توضیح بدهید ممنون میشم 🙏🏻

استاد قبلا گفتن که کپسول جزع اجزا و قسمت های کلیه محسوب نمیشه ولی الان توی جای خالی باز نوشتن کپسول الان چیشد؟!

زینب جهانی | آکادمی امروز

زینب جهانی

1 ماه پیش

خب ببین نگفته که کپسول جزو کلیس بخش های کلیه چیا بودن؟؟ بخش‌قشری بخش‌مرکزی و لگنچه حالا بین این سه تا بخش ، بخشی که بیشترین تماس رو با کپسول داره بخش قشری هستش... اوکیه؟؟

@زینب جهانی اوکی مرسی

فاطمه طیبی | آکادمی امروز

فاطمه طیبی

3 ماه پیش

سلام وقتتون بخیر ☘️ میتونیم بگیم لپ کلیه انشعابات ریزتر سرخرگ و سیاهرگ کلیه رو شامل میشه؟

A M | آکادمی امروز

A M

3 ماه پیش

وای مگه نمیگیم که ستون های کلیه جز بخش قشری نیست پس چرا اینجا گفته شده که لگنچه با بخش قشری (ستون های کلیه) ارتباط داره؟

زینب حیدری | آکادمی امروز

زینب حیدری

3 ماه پیش

استاد نگفتن که با ستون ها کلیه در تماسه گفتن به خاطر ساختار لوبیایی شکل کلیه با قسمتی از قشر که به لگنچه تماس داره در تماس است

A M | آکادمی امروز

A M

3 ماه پیش

اما ما معلممون بخش قشری رو شامل نواحی اطراف هرم های کلیه+ستون های کلیه در نظر گرفت. الان کدوم درسته؟

سلام ببخشید منظور استاد از ستون های کلیه یعنی لپ کلیه؟

زینب حیدری | آکادمی امروز

زینب حیدری

4 ماه پیش

خیر ستون های کلیه بافت هایی است بین دوهرم لپ کلیه شامل بخشی از ستون های کلیه است

سلام اگه بگیم لوله ها اشتباهه کلا ‌. چون هنله یدونه اس و اکر بخواد مجرای جمع کننده رودر نظر بگیره کلا اشتباه میشه چون جز نفرون نیست . در هر صورت این مورد غلطه .

خون درون سرخرگ بعد از خارج شدن از کبسول نفرون وارد سیاهرگ میشه؟؟؟؟

اگر ویس ناواضح بود بگید دوباره ضبط کنم 🌷 ریپلای نباشه 🌷

سیما محمدی | آکادمی امروز

سیما محمدی

5 ماه پیش

واسه لوله ای شکل ها می توان مجاری جمع کننده هم جزشون باشه؟ اجزای لوله ای شکل با لوله ای شکل ها فرق دارند؟

H. M | آکادمی امروز

H. M

5 ماه پیش

سلام و وقت بخیر میشه دقیق تر بگید در چه موردی سوال دارید ؟

استاد گفتن قبل از لگنچه ادرار نداریم و یکمی بعدش گفتن جهت ادرار تو مجاری جمع کننده به طرف راس هرم هاست. تورو خدا زود جواب بدین

نه منظور ایشون اینکه فرایند تشکیل ادرار به طرف راس هرم هاست ( مایعی که در اینده به ادرار تبدیل می شود)

آموزش ویدیویی ساختار درونی کلیه ها زیست شناسی پایه دهم توسط بهترین اساتید کنکور به همراه جزوه ، تست ، تمرین و رفع اشکال کنکور | کنکور تجربی - آکادمی امروز