زهرا مالکی
1 ماه پیش
سلام و وقت بخیر ببخشید اون جمله آخر بخش مرکزی بوده که میگفت هم با بخش قشری و هم با لنگچه تماس دارند ولی با کپسول کلیه تماس .... دارد یا ندارد ؟ جملشونو کامل نکردن
هستی کشاورزی
2 ماه پیش
استاد قبلا گفتن که کپسول جزع اجزا و قسمت های کلیه محسوب نمیشه ولی الان توی جای خالی باز نوشتن کپسول الان چیشد؟!
زینب جهانی
1 ماه پیش
خب ببین نگفته که کپسول جزو کلیس بخش های کلیه چیا بودن؟؟ بخشقشری بخشمرکزی و لگنچه حالا بین این سه تا بخش ، بخشی که بیشترین تماس رو با کپسول داره بخش قشری هستش... اوکیه؟؟
(1)
هستی کشاورزی
1 ماه پیش
@زینب جهانی اوکی مرسی
فاطمه طیبی
3 ماه پیش
سلام وقتتون بخیر ☘️ میتونیم بگیم لپ کلیه انشعابات ریزتر سرخرگ و سیاهرگ کلیه رو شامل میشه؟
A M
3 ماه پیش
وای مگه نمیگیم که ستون های کلیه جز بخش قشری نیست پس چرا اینجا گفته شده که لگنچه با بخش قشری (ستون های کلیه) ارتباط داره؟
زینب حیدری
3 ماه پیش
استاد نگفتن که با ستون ها کلیه در تماسه گفتن به خاطر ساختار لوبیایی شکل کلیه با قسمتی از قشر که به لگنچه تماس داره در تماس است
A M
3 ماه پیش
اما ما معلممون بخش قشری رو شامل نواحی اطراف هرم های کلیه+ستون های کلیه در نظر گرفت. الان کدوم درسته؟
مطهره حیدری سیمانی سرولایتی
4 ماه پیش
سلام ببخشید منظور استاد از ستون های کلیه یعنی لپ کلیه؟
زینب حیدری
4 ماه پیش
خیر ستون های کلیه بافت هایی است بین دوهرم لپ کلیه شامل بخشی از ستون های کلیه است
(1)
-= اسمی
4 ماه پیش
سلام اگه بگیم لوله ها اشتباهه کلا . چون هنله یدونه اس و اکر بخواد مجرای جمع کننده رودر نظر بگیره کلا اشتباه میشه چون جز نفرون نیست . در هر صورت این مورد غلطه .
محمدمهدی طاهریان
6 ماه پیش
سلام و خسته نباشید نمیشه گفت لوله های هنله چون در هر نفرون یک لوله (هنله) در بخش مرکزیه پس جمله دوم غلط میشه احتمالن
کاویان غفاری
5 ماه پیش
خیر چون ابتدا و انتهای لوله هنله بخشی از نفرون است و فقط بخش عمده ان است که در بخش مرکزی قرار دارد
-= اسمی
4 ماه پیش
سلام بله این مورد کاملا غلطه
(1)
یلدا محمدی
7 ماه پیش
سلام ببخشید از نظر رنگ باید بگیم بخش قشری روشن ترین بعد لگنچه بعد هرم ها تیره ترین؟ و اینکه از نفرون کدوم قسمت هاش توی بخش قشری هست کجاهاش توی هرم؟ بومن توی قشری و باقی نفرون در هرم ها؟
-= اسمی
4 ماه پیش
سلام در مورد رنگ سوال توی کتاب تست ها اومده پس در نتیجه میشه گف سوالتون درسته . در مورد سوال دومتون اینه که قشری شامل بخشی از سر و ته هنله و کل دور و نزدیک و گلومرول رو شامل میشه ولی اگه بخواین کل لوله هارو بگین باید ابتدای بخش مجرای جمع کننده رو هم در نظر بگیرین .
محمد صادق بهرمند
7 ماه پیش
شبکه دوم رو میتونیم بگیم اطراف هنله اس؟
سید محمد متین رشادی
7 ماه پیش
منطقا میشه گفت اطراف بخش هایی از هنله هم هست
محدثه باشتنی
8 ماه پیش
سلام ببخشیدتعداد ورودی و خروجی در محل ناف کلیه رو نمیشه مشخص کرد درسته؟ مثلا سرخرگ کلیوی یک کلیه قبل از اینکه واردبشه بشه انشعاباتی رو ایجاد میکنه بعد وارد کلیه میشه درسته؟
کاویان غفاری
5 ماه پیش
چرا اون قسمتی که سیاهرگ قبل از ان که وارد بشه انشعاب پیدا می کنه مهمه و قابل طرح سوال است همچنین در مورد سرخرگ هم همین طور ولی اگر تعداد کل انشعابات کلیه رو بخواهد خیر مشخص نمی شه
سودا عزیزی
8 ماه پیش
سلام استاد اونجایی که میگن لگنچه با بخش قشر و مرکز کلیه تماس دارند میتونیم بگیم لگنچه ادرار وارد میزنای میکنه پس میزنای هم با قشر و مرکز کلیه تماس داره ؟؟؟،،
درسا هاشمی
9 ماه پیش
مگه ادرار توی نفرون ساخته نمی شه خب پس چرا استاد اینجا میگه ادرار تولید شده در هرم ها ؟؟نفرون ها که توی قشر هستن
کاویان غفاری
5 ماه پیش
زینب جهانی
1 ماه پیش
طبیعتا با کپسول تماس نداره دیگه تو یادبگیریمهای قبلی ذکر شده بود...