یادبگیریم4:نفرون ها و مجاری جمع کننده
4.9/5
(625 رای)
برای مشاهده، ابتدا وارد شوید.
ورود و مشاهده فیلم
= $('#player')[0]?.offsetHeight && openTab == 2 ? scrolledFromTop = true : scrolledFromTop = false">
سوالات دیگران
مهسا نظری
2 ماه پیش
آوران و وابران از کجا به کپسول بومن متصل میشن؟؟ و داخلشون چیه!؟
سید محمد متین رشادی
1 ماه پیش
از دو نقطه نزدیک به هم یکیش وارد میشه اون یکی خارج میشه و داخلشون هم خون هست منطقا چون رگ هستند
سروش مظفری
2 ماه پیش
مایعی که درون نفرون به لگنچه وارد میشود را ادرار میگویند ؟؟؟ میشه درست گرفت ؟
مهسا نظری
2 ماه پیش
از نفرون مستقیم به لگنچه وارد نمیشه بعد از نفرون وارد مجاری جمع کنند میشه
سروش مظفری
2 ماه پیش
غشای پایه کپسول بومن لایه داخلیش با لایه بیرونیش که سنگفرشی تک لایه هست در تماس مستقیم؟
شیما وشاحیپور
2 ماه پیش
سلام ,یعنی در قسمت ابتدایی لوله ی جمع کننده ادرار وجود ندارد؟ میتونیم بگیم که فقط در انتهای لوله جمع کننده ادار مشاهده میشود؟ لطفا به ترتیب پاسخ بدهید✨
پارسا نظری
2 ماه پیش
خیر از اول لوله جمع کننده میتونیم بگیم که دیگه ادراره
ستایش نثاری
2 ماه پیش
سلام ببخشید می خواستم بپرسم که آیا فعالیت نیز مهم است؟ و اینکه میشه لطفا فعالیت های این گفتار را توضیح بدهید ممنون میشم 🙏🏻
سیما محمدی
5 ماه پیش
واسه لوله ای شکل ها می توان مجاری جمع کننده هم جزشون باشه؟ اجزای لوله ای شکل با لوله ای شکل ها فرق دارند؟
H. M
5 ماه پیش
سلام و وقت بخیر میشه دقیق تر بگید در چه موردی سوال دارید ؟
جواد سرایی
6 ماه پیش
استاد گفتن قبل از لگنچه ادرار نداریم و یکمی بعدش گفتن جهت ادرار تو مجاری جمع کننده به طرف راس هرم هاست. تورو خدا زود جواب بدین
کاویان غفاری
5 ماه پیش
نه منظور ایشون اینکه فرایند تشکیل ادرار به طرف راس هرم هاست ( مایعی که در اینده به ادرار تبدیل می شود)
الهه کریمی
9 ماه پیش
سلام. اونجایی ک استاد میگه تمام. سلول های دیواره نفرون فضای بین یاخته ای کم دارند..۳۲:۲۶ پودوسیت ها ک فضای بین یاخته ای زیادی دارند میشه بررسی کنید
(1)
یسنا یادگار
11 ماه پیش
سلام در هر لوب چند تا نفرون وجود داره
سید محمد متین رشادی
11 ماه پیش
سلام چند صد هزار تا متفاوته و برای همه افراد یکسان نیست و عدد دقیقش هم مهم نیست
(1)
نازنین زهرا مرسلو
1 ماه پیش
آوران یک انشعاب قطور تر از سرخرگ است که وارد کپسول میشود و انشعاب نازک تری که از کپسول خارج میشود وابران نام دارد. سرخرگ هستند داخل هردو خون وجود داره
(1)