نرگس مهدوی
2 سال پیش
من پیامتون رو پین میکنم اگر کسی از بچه ها میدونست دقیقا کدوم ویدیوئه لینکش رو کامنت کنه.
میترا سلیمی
2 سال پیش
@نرگس مهدوی یکسری تست های کنکور 401 به جزوه اضافه شده جدیدا که فیلم هاشون نیست فکر میکنم ون جدیدا اضافه شده در تدریس سال بعد باشن..
سید محمد متین رشادی
1 ماه پیش
درسته که بازجذب داره اما اتفاقا فشار خون کمتر میشه هر چی میره جلو تر 😊 اون زور و نیرویی که خون به دیوار رگ میزنه، هر چی میره جلو، کمتر میشه
هستی کشاورزی
1 ماه پیش
بابا مگه قرار نشد خون از جایی که فشار بیشتره به جایی بره که فشار کمتره الان که استاد میگن فشار خون در وابران بیشتره
علی اصغر اسماعیلی
1 ماه پیش
نه اشتباه متوجه شدی فشار خون همواره در آوران بیشتره ولی بدلیل اینکه قطر وابران کمه فشار خون توش زیاد میشه ولی باز از آوران کمتره ما میدونیم که هر چی قطر یک لوله کمتر باشه تندی آب بیشتره دیگع اینجام مثل همونه
هستی کشاورزی
1 ماه پیش
@علی اصغر اسماعیلی اها فهمیدم مرسی
سید محمد متین رشادی
1 ماه پیش
من ندیدم بگن فشار وابران بیشتره فشار وابران کمتر از آورانه دوباره چک کنید اگر جوابتون رو نگرفتید ، مجدد سوال کنید
هستی کشاورزی
1 ماه پیش
یک سوال مگه در شبکه دور لوله ای به خاطر اینکه بازجذب فقط هست و تراوش صورت نمیگیره نباید در طولش فشار خون بیشتر بشه ؟ ولی اگر در طول اون فشار خون بیشتر بشه که جهت جریان خون عوض میشه😑 نمیفهممممم😶
سید محمد متین رشادی
1 ماه پیش
اگر چه باز جذب صورت میگیره، ولی هر چی خون میره جلوتر، فشار خون کمتر میشه اینو بعنوان یه قاعده کلی میتونید در نظر بگیرید بنظرم
فاطمه طهماسبی
2 ماه پیش
مورد اول رو نمیتونیم درست در نظر بگیریم ؟ چون در سوال گفته شبکه مویرگی اطراف نفرون و این لفظ برای شبکه مویرگی دور لوله ای در کتاب گفته شده در صورتی برای گلومرول گفته شبکه مویرگی درون نفرون.
فاطمه کاظم نادی
3 ماه پیش
سلام چرا گزینه ۴ غلطه ؟ عین خود متن کتابه اونجایی هم که فلش زدم همینجاست که وابران به انشعابی از سرخرگ کلیه میپیوندد اونایی هم که بینشونه شبکه مویرگی هستش
حنانه اسماعیلی
4 ماه پیش
سلام بقیه این سوالات کجا حل شدن در بخش های دیگه قرار گرفته؟ و اینکه در جزوه هم قرار نداره
SF .....Hose
4 ماه پیش
ببخشید یه سوال برام پیش اومد چجوری وقتی مویرگی در تماس با مجرای جمع کننده ادرار نیست بازجذبو ترشح داریم؟؟
سید محمد متین رشادی
4 ماه پیش
شاید بشه گفت بطور غیر مستقیم تبادلش رو با همون مویرگ دور لوله ای انجام میده ولی به هر حال در کتاب ذکر نشده و منطقا نمیتونن ازش سوال بدن
SF .....Hose
4 ماه پیش
@سید محمد متین رشادی ممنونم
-= اسمی
4 ماه پیش
سلام استاد قبل از توضیح اینجا فرمودن که فشار اسمزی بیشتر در هر حال ولی اینجا میگن فشار خون بیشتره الان کدوم درسته؟؟؟ چند جا هم غلط داره لطفا پیگیری بشه.
حیدر مالداری
6 ماه پیش
تبادل اکسیژن و کربن دی اکسید در داخل کپسول بومن از راه تراوش و بازجذب نیست درسته؟ چون استاد گفتن در کپسول بومن هیچ بازجذبی نداریم پس دی اکسید کربن به روش دیگه ای وارد خون گلومرول میشه حتما!!! میشه توضیح بدین
حیدر مالداری
6 ماه پیش
تو شکل های جزوه انشعابات لوله جمع کننده تا پایین هنله ادامه داره. اونجا که میشه بخش مرکزی و در بخش مرکزی هم لوله پیچ خورده دور نداریم که بخواد متصل بشه به اون انشعابات!!!!! یعنی یه لوله واسط جدا از نفرون هست که از پیچ خورده دور میاد تو بخش قشری و در پایین به جمع کننده وصل میشه؟؟؟ توی این کلیپ درسته و همه انشعابات جمع کننده در بخش قشری هست ولی تو جزوه تا پایین ادامه داره انشعابات !!!! اگر هم اون نفرون در بخش های بالایی قشر کلیه هست و پایینش هنوز توی قشر چندین هزار نفرون دیگه داریم پس نمی تونیم بگیم همه لوله های هنله وارد بخش مرکزی میشن
فاطمه سلیمی پور
5 ماه پیش
منم دقیقا همین سوالو دارم ، شکل کتاب هم همینه ک شما میگید
هستی کشاورزی
1 ماه پیش
اگر میشه اینم جواب بدین این سوال منم هست!!
مائده علمی
6 ماه پیش
ولی استاد توی یه نکته ای گفتند هر سه مورد بدون صرف ATP هم انجام میشه و گزینه چهار غلطه میشه اون موقع درسته که اغلب مصرف میشه ولی بدون مصرف هم میتونه؟
آموزش ویدیویی گردش خون در کلیه ها زیست شناسی پایه دهم توسط بهترین اساتید کنکور به همراه جزوه ، تست ، تمرین و رفع اشکال کنکور | کنکور تجربی - آکادمی امروز
نرگس مهدوی
2 سال پیش
سلام. فکر میکنم تو فصل اخر قرار دادن.