= $('#player')[0]?.offsetHeight && openTab == 2 ? scrolledFromTop = true : scrolledFromTop = false">
سوالات دیگران
ایسان مولایی
2 سال پیش
ببخشید من نفهمیدم ، ادارا. رو لپ کلیه میسازه؟
امیرعلی صارمی
1 سال پیش
ادرار رو لپ کلیه نمیسازه. ادرار در لپ کلیه ساخته میشه. چون نفرون ها هم در بخش مرکزی اند و هم بخش قشری, و لپ کلیه بخش مرکزی و بخش قشری رو شامل میشه, میشه گفت ادرار در لپ کلیه ساخته میشه.
اگر بگن محل تولید ادرار در کلیه چه ساختاریه باید هم نفرون رو بگیم هم مجرای جمع کننده؟ درسته که بگیم بخشی از ادرار در نفرون و ساخته میشه و بخشی دیگر در مجرای جمع کننده؟
نرگس مهدوی
3 سال پیش
بله.
(1)
اسما جرکانی
3 سال پیش
بله ولی خون ادرار در انتهای بخش جمع کننده تشکیل میشه و اون مایعی که در نفرون جریان داره ادرار نیست
H M
3 سال پیش
تو شکل اینجا و کتاب یه قسمتی از لگنچه جزو لپ کشیده شده چرا گفتند لپ لگنچه نداره؟
محمد حسین نعمتی
3 سال پیش
شکل شماتیک بوده در اصل لپ شامل بخش قشری و هرمی هستش
نرگس مهدوی
3 سال پیش
فاطمه شهراپور
1 سال پیش
منظورش با هماتوکریت چیه؟؟؟