Z.Zruqv .Ln
3 سال پیش
سلام به چه علت تجزیه ی پروتئین ها و اسید های چرب موجب افزایش میزان اسیدی شدن خون میشه؟ به نظر خودم چون میزان انرژی تو اینا زیاده co2 زیاد تولید میشه و خب خون اسیدی میشه و اگه استدلال من جاییش نقضی یا اشکالی داشت ممنون میشم که اصلاح بکنیدش ممنون😊🙏🙏
Z.Zruqv .Ln
3 سال پیش
@امیرعلی کریمی ممنون عزیزم🙏🙏
نرگس مهدوی
3 سال پیش
سلام. بله ، پاسخی که براتون گذاشتن درسته.
نرگس مهدوی
3 سال پیش
@امیرعلی کریمی بله ، درسته.
BTMN
4 ماه پیش
طی بازجذب علاوه بر مواد مفید ، مواد غیر مفید حتی مضر هم بازجذب خون میشوند؟
زینب مقدم
4 ماه پیش
بله درسته طی بازجذب کلیه مقداری از مواد غیر مفید و مضر رو هم ناخواسته بازجذب میکنه واسه همین فرایندی به اسم ترشح وجود داره که این ها رو دفع کنه
مهسا روزگرد
2 ماه پیش
توی مرحله باز جذب فقط مواد مفید وارد خون میشند،تو مرحله تراوش هم مواد مفید و مضری ک وارد نفرون میشه ،اما اون مواد مضر کلش وارد نمیشه ،در مرحله ترشح ،مواد مضراز خون وارد واردبخش لوله ای شکل نفرون و مجرای جمع کننده ادرار میشه
حنانه اسماعیلی
4 ماه پیش
سلام این جمله یعنی چی موادی که ترشح میشوند هم از راه تراوش هم ترشح وارد نفرون میشوند
غزل اسماعیل زاده
4 ماه پیش
سلام:) موادی که ترشح میشن مواد مضر هستن که طی تراوش وارد نفرون شدن ولی نه همشون. طبق حرف استاد در یادبگیریم قبلی کمی از مواد مضر بعد از تراوش هنوز داخل خون هستن که توسط ترشح وارد نفرون میشن. پس موادی که ترشح میشن از راه تراوش هم وارد نفرون میشن...
خانم دکتر سما نصر
4 ماه پیش
سلام ....مقدرار موادی ک ترشح میشود در ادرار تولید شده بیشتر از تراوشه؟مگه در تراوش مثلا 60 تا تو نفرون رفته باشه تو باز جذب 40 تا برگشته باشه از اون 20 تا 17 تاش ترشح بشه 3تاش با ادار میره؟
غزل اسماعیل زاده
4 ماه پیش
سلام خانم دکتر شما بازجذب و ترشح رو قاطی کردی. استاد وقتی مثال میزدن مثالشون مثلا از 60 تا فقط مواد مفید بود. اینجا شما اون 60 رو که مثال زدی جاگونه برا مواد مفید در نظر بگیر و برا خودت ی مثال دیگه برا ترشح بزن . طبق حرف استاد ترشح از تراوش بیشتر نمیشه...
احمدرضا مالک
7 ماه پیش
سلام یه سوال داشتم ترشح بیکربنات نداریم؟؟ پس وقتی بدن قلیایی میشه چطوری بیکربنات باید دفع بشه که اسیدیته هون بیاد پایین یه توضیح بدین درمورد ممنون
آیسان احمدیان
9 ماه پیش
مگه وقتی ورزش میکنیم یه دلیل تنفس پی در پی و دفع کربن دی اکسید بیشتر خون قلیایی نمیشه؟
حدیثه اشرفی
9 ماه پیش
1ص 2ص 3ص 4ص
سید محمد متین رشادی
9 ماه پیش
تطبیق با پاسخنامه فراموش نشه 🌷
ارتین شازاد
3 ماه پیش
@سید محمد متین رشادی کچاست
مهدی شیرزاده
9 ماه پیش
این قسمتا رو که کمتر بیشتر میگه و مثال میزنه رو نتونستم متوجه شم
آیسان احمدیان
9 ماه پیش
مواد بازجذب شده منظور مواد مفیده،مواد مفید سرخرگ کلیوی که به کلیه وارد میشه ممکنه بیشتر یا مساوی سیاهرگ کلیوی باشه چون میدونیم در گلومرول این مواد ترواش میشن و در مویرگ های دور لوله ای دوباره بازجذب میشن در بازجذب ممکنه همه ی مواد مفید برگردن به خون یا فقط بخشی از اوت مواد برگردن حجم مواد مفید در ادرار کمتر از مواد مفید ترواش شده است چون طی فرایند بازجذب این مواد دوباره به خون برمیگردن
الهه کریمی
9 ماه پیش
سلام روش فعال برا ترشح در متن کتاب اینجا منظور انتقال فعاله؟؟؟
سید محمد متین رشادی
9 ماه پیش
سلام منظور کتاب درسی از فعال،روشی هست که با صرف انرژی زیستی همراه باشه
آموزش ویدیویی مراحل تشکیل ادرار (قسمت 2) زیست شناسی پایه دهم توسط بهترین اساتید کنکور به همراه جزوه ، تست ، تمرین و رفع اشکال کنکور | کنکور تجربی - آکادمی امروز
امیرعلی کریمی
3 سال پیش
سلام . اسید چرب همونطور که از اسمش پیداست اسیدیه و خاصیت اسیدی داره . درباره پروتئین هم گفتیم از توالی آمینواسید ها تشکیل شده همچنین توی گفتار سه فصل یک زیست دوازدهم اشاره میکنه که آمینواسید ها یک گروه اسیدی کربوکسیل دارند ( تو عکس ) اگرم کربوکسیل رو نمیدونید چیه توی فصل سه شیمی یازدهم کامل توضیح داده میشه . امیدوارم تونسته باشم کمکی بهتون بکنم .