مراحل تشکیل ادرار (قسمت 2)

4.8/5
(457 رای)

تشکیل ادرار و تخلیه آن

مراحل تشکیل ادرار ( قسمت1)
مراحل تشکیل ادرار ( قسمت1)

`00:45

جمع بندی تشکیل و تخلیه ادرار
جمع بندی تشکیل و تخلیه ادرار

`00:51

1 تمرین

ترکیب ادرار
ترکیب ادرار

`01:04

1 تمرین

تست فصل 5
تست فصل 5

`00:56

سوالات دیگران
Z.Zruqv .Ln | آکادمی امروز

Z.Zruqv .Ln

3 سال پیش

سلام به چه علت تجزیه ی پروتئین ها و اسید های چرب موجب افزایش میزان اسیدی شدن خون میشه؟ به نظر خودم چون میزان انرژی تو اینا زیاده co2 زیاد تولید میشه و خب خون اسیدی میشه و اگه استدلال من جاییش نقضی یا اشکالی داشت ممنون میشم که اصلاح بکنیدش ممنون😊🙏🙏

سلام . اسید چرب همونطور که از اسمش پیداست اسیدیه و خاصیت اسیدی داره . درباره پروتئین هم گفتیم از توالی آمینواسید ها تشکیل شده همچنین توی گفتار سه فصل یک زیست دوازدهم اشاره میکنه که آمینواسید ها یک گروه اسیدی کربوکسیل دارند ( تو عکس ) اگرم کربوکسیل رو نمیدونید چیه توی فصل سه شیمی یازدهم کامل توضیح داده میشه . امیدوارم تونسته باشم کمکی بهتون بکنم .

Z.Zruqv .Ln | آکادمی امروز

Z.Zruqv .Ln

3 سال پیش

@امیرعلی کریمی ممنون عزیزم🙏🙏

نرگس مهدوی | آکادمی امروز

نرگس مهدوی

tik

3 سال پیش

سلام. بله ، پاسخی که براتون گذاشتن درسته.

نرگس مهدوی | آکادمی امروز

نرگس مهدوی

tik

3 سال پیش

@امیرعلی کریمی بله ، درسته.

ببخشید این قسمت جزوه من با استاد چرا فرق داره؟؟

اگر ویس ناواضح بود بگید دوباره ضبط کنم 🌷 ریپلای نباشه 🌷

BTMN ‌ | آکادمی امروز

BTMN ‌

4 ماه پیش

طی بازجذب علاوه بر مواد مفید ، مواد غیر مفید حتی مضر هم بازجذب خون میشوند؟

زینب مقدم | آکادمی امروز

زینب مقدم

tik

4 ماه پیش

بله درسته طی بازجذب کلیه مقداری از مواد غیر مفید و مضر رو هم ناخواسته بازجذب می‌کنه واسه همین فرایندی به اسم ترشح وجود داره که این ها رو دفع کنه

توی مرحله باز جذب فقط مواد مفید وارد خون میشند،تو مرحله تراوش هم مواد مفید و مضری ک وارد نفرون میشه ،اما اون مواد مضر کلش وارد نمیشه ،در مرحله ترشح ،مواد مضراز خون وارد واردبخش لوله ای شکل نفرون و مجرای جمع کننده ادرار میشه

سلام این جمله یعنی چی موادی که ترشح می‌شوند هم از راه تراوش هم ترشح وارد نفرون میشوند

سلام:) موادی که ترشح میشن مواد مضر هستن که طی تراوش وارد نفرون شدن ولی نه همشون. طبق حرف استاد در یادبگیریم قبلی کمی از مواد مضر بعد از تراوش هنوز داخل خون هستن که توسط ترشح وارد نفرون میشن. پس موادی که ترشح میشن از راه تراوش هم وارد نفرون میشن...

سلام ....مقدرار موادی ک ترشح میشود در ادرار تولید شده بیشتر از تراوشه؟مگه در تراوش مثلا 60 تا تو نفرون رفته باشه تو باز جذب 40 تا برگشته باشه از اون 20 تا 17 تاش ترشح بشه 3تاش با ادار میره؟

سلام خانم دکتر شما بازجذب و ترشح رو قاطی کردی. استاد وقتی مثال میزدن مثالشون مثلا از 60 تا فقط مواد مفید بود. اینجا شما اون 60 رو که مثال زدی جاگونه برا مواد مفید در نظر بگیر و برا خودت ی مثال دیگه برا ترشح بزن . طبق حرف استاد ترشح از تراوش بیشتر نمیشه...

به به عالی بود 😇😍

سلام یه سوال داشتم ترشح بیکربنات نداریم؟؟ پس وقتی بدن قلیایی میشه چطوری بیکربنات باید دفع بشه که اسیدیته هون بیاد پایین یه توضیح بدین درمورد ممنون

غ ص ص

ص ص ص ص

مگه وقتی ورزش میکنیم یه دلیل تنفس پی در پی و دفع کربن دی اکسید بیشتر خون قلیایی نمیشه؟

اگر ویس ناواضح بود بگید دوباره ضبط کنم 🌷 ریپلای نباشه 🌷

1غ 2ص 3ص

1ص 2ص 3ص 4ص

تطبیق با پاسخنامه فراموش نشه 🌷

این قسمتا رو که کمتر بیشتر میگه و مثال میزنه رو نتونستم متوجه شم

مواد بازجذب شده منظور مواد مفیده،مواد مفید سرخرگ کلیوی که به کلیه وارد میشه ممکنه بیشتر یا مساوی سیاهرگ کلیوی باشه چون میدونیم در گلومرول این مواد ترواش میشن و در مویرگ های دور لوله ای دوباره بازجذب میشن در بازجذب ممکنه همه ی مواد مفید برگردن به خون یا فقط بخشی از اوت مواد برگردن حجم مواد مفید در ادرار کمتر از مواد مفید ترواش شده است چون طی فرایند بازجذب این مواد دوباره به خون برمی‌گردن

الهه کریمی | آکادمی امروز

الهه کریمی

9 ماه پیش

سلام روش فعال برا ترشح در متن کتاب اینجا منظور انتقال فعاله؟؟؟

سلام منظور کتاب درسی از فعال،روشی هست که با صرف انرژی زیستی همراه باشه

Ayla .... | آکادمی امروز

Ayla ....

9 ماه پیش

ریزپرزهای این یاخته‌ها هم حاصل چین خوردگی غشا هستن؟

نرگس مهدوی | آکادمی امروز

نرگس مهدوی

tik

9 ماه پیش

بله

آموزش ویدیویی مراحل تشکیل ادرار (قسمت 2) زیست شناسی پایه دهم توسط بهترین اساتید کنکور به همراه جزوه ، تست ، تمرین و رفع اشکال کنکور | کنکور تجربی - آکادمی امروز