یادبگیریم2:مراحل تشکیل ادرار

4.9/5
(375 رای)
برای مشاهده، ابتدا وارد شوید.
ورود و مشاهده فیلم

تشکیل ادرار و تخلیه آن

مراحل تشکیل ادرار ( قسمت1)
مراحل تشکیل ادرار ( قسمت1)

`00:45

جمع بندی تشکیل و تخلیه ادرار
جمع بندی تشکیل و تخلیه ادرار

`00:51

1 تمرین

تست فصل 5
تست فصل 5

`00:56

سوالات دیگران
BTMN ‌ | آکادمی امروز

BTMN ‌

4 ماه پیش

طی بازجذب علاوه بر مواد مفید ، مواد غیر مفید حتی مضر هم بازجذب خون میشوند؟

(1)

زینب مقدم | آکادمی امروز

زینب مقدم

tik

4 ماه پیش

بله درسته طی بازجذب کلیه مقداری از مواد غیر مفید و مضر رو هم ناخواسته بازجذب می‌کنه واسه همین فرایندی به اسم ترشح وجود داره که این ها رو دفع کنه

توی مرحله باز جذب فقط مواد مفید وارد خون میشند،تو مرحله تراوش هم مواد مفید و مضری ک وارد نفرون میشه ،اما اون مواد مضر کلش وارد نمیشه ،در مرحله ترشح ،مواد مضراز خون وارد واردبخش لوله ای شکل نفرون و مجرای جمع کننده ادرار میشه

به به عالی بود 😇😍

(2)

ص ص ص ص

1ص 2ص 3ص 4ص

(1)

تطبیق با پاسخنامه فراموش نشه 🌷

این قسمتا رو که کمتر بیشتر میگه و مثال میزنه رو نتونستم متوجه شم

مواد بازجذب شده منظور مواد مفیده،مواد مفید سرخرگ کلیوی که به کلیه وارد میشه ممکنه بیشتر یا مساوی سیاهرگ کلیوی باشه چون میدونیم در گلومرول این مواد ترواش میشن و در مویرگ های دور لوله ای دوباره بازجذب میشن در بازجذب ممکنه همه ی مواد مفید برگردن به خون یا فقط بخشی از اوت مواد برگردن حجم مواد مفید در ادرار کمتر از مواد مفید ترواش شده است چون طی فرایند بازجذب این مواد دوباره به خون برمی‌گردن

Ayla .... | آکادمی امروز

Ayla ....

9 ماه پیش

ریزپرزهای این یاخته‌ها هم حاصل چین خوردگی غشا هستن؟

نرگس مهدوی | آکادمی امروز

نرگس مهدوی

tik

9 ماه پیش

بله

ایییی چشیدن ادرار آخه؟چه پزشک هایی بودن خود خدا میدونه

نمیدونم چرا منطقی نیست که چرا خون غلیظ میشه فشار خون میره بالا ؟

زینب مقدم | آکادمی امروز

زینب مقدم

tik

10 ماه پیش

هماتوکریت که می‌ره بالا حجم خون زیاد میشه و حجم خون بیشتر شده فشار بیشتری رو به دیواره عروق وارد می‌کنه و این به معنای افزایش فشار خونه

mohsen maleki | آکادمی امروز

mohsen maleki

9 ماه پیش

وقتی غلظت خون بالا میره قاعدتا حجم خون هم بالا میره . حجم که بیشتر میشه جرمش هم بیشتر میشه و p=f/a بعد f برابر با ma پس جرم که بالا میره فشار هم میره بالا

(1)

آیا ریز پرز های روده باریک هم برای جذب ATP مصرف میکنن ؟

زینب مقدم | آکادمی امروز

زینب مقدم

tik

10 ماه پیش

سلام اگه به هر روشی جز انتشار ساده و تسهیل شده و اسمز باشه اره

هلیا گلنار | آکادمی امروز

هلیا گلنار

1 سال پیش

سلام وقت بخیر میشه بگید کدام شبکه مویرگی در بخش قشری قرار دارد؟

صدرا   پروین  | آکادمی امروز

صدرا پروین

1 سال پیش

سلام کلافک و بخشی از دور لوله ای

لوله جمع کننده از چند نفرون مایع را دریافت میکند یا از یک نفرون ؟ممنون

زینب مقدم | آکادمی امروز

زینب مقدم

tik

1 سال پیش

سلام از چند نفرون لوله جمع کننده مشترکه بین چند نفرون

(1)

سلام وقت به خیر لوله جمع کننده ادرار ایا بازجذب هم انجام میدهد؟واینکه بازجذب درکل نفرون دیده میشود؟

زینب مقدم | آکادمی امروز

زینب مقدم

tik

1 سال پیش

سلام عطیه جان وقت شما هم بخیر 💚 اره بازجذب داره تقریباً تو کل نفرون بازجذب انجام میشه لوله جمع کننده نزدیک و دور و هنله و جمع کننده دارن اما برای خود کپسول بومن ندیدم بازجذب بگن

(1)

سلام ببخشید من این رو متوجه نشدم چرا باید بازجذب سرخرگ کلیوی بیشتر از سیاهرگ کلیوی باشه مگه تراوش در ابتدای ان (سرخرگ کلیوی ) بیشتر نیست؟

اگر ویس ناواضح بود بگید دوباره ضبط کنم ریپلای نکنید 🌷

ص ص ص ص

نرگس مهدوی | آکادمی امروز

نرگس مهدوی

tik

1 سال پیش

پاسخت رو با جوابیه دقیق تر چک کن 🪷

سلام وقتتون بخیر دقیقه ۱۰:۵۰ رو متوجه نمیشم میشه توضیح بدید چرا ADP زیاد بشه ATP کم میشه؟ و اینکه در دقیقه ۲۰:۲۲ مقدار مواد با جذب شده مگه آوران و وابران اصلا باز جذب دارن؟ مگه فقط تراوش نداشتن ؟ بعد وقتی ممکنه مقدار باز جذب شده در سرخرگ آوران و سیاهرگ کلیه برابر باشه ( علامت مساوی بینشون هست) در نتیجه مقدار بازجذب شده هم با مقدار تراوش یافته ممکنه برابر بشه پس چرا علامت مساوی بین مقدار تراوش یافته و باز جذب شده نیست ؟

سوال اول سلول های ما برای تامین انرژی خود باید از ATP استفاده کنند در واقع ان را تجزیه کنند و از تجزیه حاصل از ان ADP به دست می اید به خاطر همینه که اگر ATP کم شود ADP زیاد می شود سوال دوم بخاطر اینکه که مواد تراوش شده متشکل از مواد مفید و مضر است و بازجذب فقط برای مواد مفید است بخاطر اینکه هیچ وقت انها با هم برابر نمی شوند