BTMN
4 ماه پیش
طی بازجذب علاوه بر مواد مفید ، مواد غیر مفید حتی مضر هم بازجذب خون میشوند؟
(1)
مهسا روزگرد
2 ماه پیش
توی مرحله باز جذب فقط مواد مفید وارد خون میشند،تو مرحله تراوش هم مواد مفید و مضری ک وارد نفرون میشه ،اما اون مواد مضر کلش وارد نمیشه ،در مرحله ترشح ،مواد مضراز خون وارد واردبخش لوله ای شکل نفرون و مجرای جمع کننده ادرار میشه
حدیثه اشرفی
9 ماه پیش
1ص 2ص 3ص 4ص
(1)
سید محمد متین رشادی
9 ماه پیش
تطبیق با پاسخنامه فراموش نشه 🌷
ارتین شازاد
3 ماه پیش
@سید محمد متین رشادی کچاست
مهدی شیرزاده
9 ماه پیش
این قسمتا رو که کمتر بیشتر میگه و مثال میزنه رو نتونستم متوجه شم
آیسان احمدیان
9 ماه پیش
مواد بازجذب شده منظور مواد مفیده،مواد مفید سرخرگ کلیوی که به کلیه وارد میشه ممکنه بیشتر یا مساوی سیاهرگ کلیوی باشه چون میدونیم در گلومرول این مواد ترواش میشن و در مویرگ های دور لوله ای دوباره بازجذب میشن در بازجذب ممکنه همه ی مواد مفید برگردن به خون یا فقط بخشی از اوت مواد برگردن حجم مواد مفید در ادرار کمتر از مواد مفید ترواش شده است چون طی فرایند بازجذب این مواد دوباره به خون برمیگردن
مریم عرب کوهستانی
10 ماه پیش
ایییی چشیدن ادرار آخه؟چه پزشک هایی بودن خود خدا میدونه
سید محمد متین رشادی
10 ماه پیش
😊
امیررضا هاشمی
10 ماه پیش
نمیدونم چرا منطقی نیست که چرا خون غلیظ میشه فشار خون میره بالا ؟
زینب مقدم
10 ماه پیش
هماتوکریت که میره بالا حجم خون زیاد میشه و حجم خون بیشتر شده فشار بیشتری رو به دیواره عروق وارد میکنه و این به معنای افزایش فشار خونه
mohsen maleki
9 ماه پیش
وقتی غلظت خون بالا میره قاعدتا حجم خون هم بالا میره . حجم که بیشتر میشه جرمش هم بیشتر میشه و p=f/a بعد f برابر با ma پس جرم که بالا میره فشار هم میره بالا
(1)
امیررضا هاشمی
10 ماه پیش
آیا ریز پرز های روده باریک هم برای جذب ATP مصرف میکنن ؟
زینب مقدم
10 ماه پیش
سلام اگه به هر روشی جز انتشار ساده و تسهیل شده و اسمز باشه اره
هلیا گلنار
1 سال پیش
سلام وقت بخیر میشه بگید کدام شبکه مویرگی در بخش قشری قرار دارد؟
صدرا پروین
1 سال پیش
سلام کلافک و بخشی از دور لوله ای
عطیه رحمانی
1 سال پیش
لوله جمع کننده از چند نفرون مایع را دریافت میکند یا از یک نفرون ؟ممنون
زینب مقدم
1 سال پیش
سلام از چند نفرون لوله جمع کننده مشترکه بین چند نفرون
(1)
عطیه رحمانی
1 سال پیش
سلام وقت به خیر لوله جمع کننده ادرار ایا بازجذب هم انجام میدهد؟واینکه بازجذب درکل نفرون دیده میشود؟
زینب مقدم
1 سال پیش
سلام عطیه جان وقت شما هم بخیر 💚 اره بازجذب داره تقریباً تو کل نفرون بازجذب انجام میشه لوله جمع کننده نزدیک و دور و هنله و جمع کننده دارن اما برای خود کپسول بومن ندیدم بازجذب بگن
(1)
مهرداد مرادیان
1 سال پیش
سلام ببخشید من این رو متوجه نشدم چرا باید بازجذب سرخرگ کلیوی بیشتر از سیاهرگ کلیوی باشه مگه تراوش در ابتدای ان (سرخرگ کلیوی ) بیشتر نیست؟
یگانه احمدی
1 سال پیش
سلام وقتتون بخیر دقیقه ۱۰:۵۰ رو متوجه نمیشم میشه توضیح بدید چرا ADP زیاد بشه ATP کم میشه؟ و اینکه در دقیقه ۲۰:۲۲ مقدار مواد با جذب شده مگه آوران و وابران اصلا باز جذب دارن؟ مگه فقط تراوش نداشتن ؟ بعد وقتی ممکنه مقدار باز جذب شده در سرخرگ آوران و سیاهرگ کلیه برابر باشه ( علامت مساوی بینشون هست) در نتیجه مقدار بازجذب شده هم با مقدار تراوش یافته ممکنه برابر بشه پس چرا علامت مساوی بین مقدار تراوش یافته و باز جذب شده نیست ؟
کاویان غفاری
5 ماه پیش
زینب مقدم
4 ماه پیش
بله درسته طی بازجذب کلیه مقداری از مواد غیر مفید و مضر رو هم ناخواسته بازجذب میکنه واسه همین فرایندی به اسم ترشح وجود داره که این ها رو دفع کنه