یادبگیریم3:ادامه ی مراحل تشکیل ادرار

4.9/5
(332 رای)
برای مشاهده، ابتدا وارد شوید.
ورود و مشاهده فیلم

تشکیل ادرار و تخلیه آن

مراحل تشکیل ادرار ( قسمت1)
مراحل تشکیل ادرار ( قسمت1)

`00:45

جمع بندی تشکیل و تخلیه ادرار
جمع بندی تشکیل و تخلیه ادرار

`00:51

1 تمرین

تست فصل 5
تست فصل 5

`00:56

سوالات دیگران
Z.Zruqv .Ln | آکادمی امروز

Z.Zruqv .Ln

3 سال پیش

سلام به چه علت تجزیه ی پروتئین ها و اسید های چرب موجب افزایش میزان اسیدی شدن خون میشه؟ به نظر خودم چون میزان انرژی تو اینا زیاده co2 زیاد تولید میشه و خب خون اسیدی میشه و اگه استدلال من جاییش نقضی یا اشکالی داشت ممنون میشم که اصلاح بکنیدش ممنون😊🙏🙏

(1)

سلام . اسید چرب همونطور که از اسمش پیداست اسیدیه و خاصیت اسیدی داره . درباره پروتئین هم گفتیم از توالی آمینواسید ها تشکیل شده همچنین توی گفتار سه فصل یک زیست دوازدهم اشاره میکنه که آمینواسید ها یک گروه اسیدی کربوکسیل دارند ( تو عکس ) اگرم کربوکسیل رو نمیدونید چیه توی فصل سه شیمی یازدهم کامل توضیح داده میشه . امیدوارم تونسته باشم کمکی بهتون بکنم .

(17)

Z.Zruqv .Ln | آکادمی امروز

Z.Zruqv .Ln

3 سال پیش

@امیرعلی کریمی ممنون عزیزم🙏🙏

نرگس مهدوی | آکادمی امروز

نرگس مهدوی

tik

3 سال پیش

سلام. بله ، پاسخی که براتون گذاشتن درسته.

(1)

نرگس مهدوی | آکادمی امروز

نرگس مهدوی

tik

3 سال پیش

@امیرعلی کریمی بله ، درسته.

(1)

ببخشید این قسمت جزوه من با استاد چرا فرق داره؟؟

اگر ویس ناواضح بود بگید دوباره ضبط کنم 🌷 ریپلای نباشه 🌷

سلام این جمله یعنی چی موادی که ترشح می‌شوند هم از راه تراوش هم ترشح وارد نفرون میشوند

سلام:) موادی که ترشح میشن مواد مضر هستن که طی تراوش وارد نفرون شدن ولی نه همشون. طبق حرف استاد در یادبگیریم قبلی کمی از مواد مضر بعد از تراوش هنوز داخل خون هستن که توسط ترشح وارد نفرون میشن. پس موادی که ترشح میشن از راه تراوش هم وارد نفرون میشن...

(1)

سلام ....مقدرار موادی ک ترشح میشود در ادرار تولید شده بیشتر از تراوشه؟مگه در تراوش مثلا 60 تا تو نفرون رفته باشه تو باز جذب 40 تا برگشته باشه از اون 20 تا 17 تاش ترشح بشه 3تاش با ادار میره؟

سلام خانم دکتر شما بازجذب و ترشح رو قاطی کردی. استاد وقتی مثال میزدن مثالشون مثلا از 60 تا فقط مواد مفید بود. اینجا شما اون 60 رو که مثال زدی جاگونه برا مواد مفید در نظر بگیر و برا خودت ی مثال دیگه برا ترشح بزن . طبق حرف استاد ترشح از تراوش بیشتر نمیشه...

سلام یه سوال داشتم ترشح بیکربنات نداریم؟؟ پس وقتی بدن قلیایی میشه چطوری بیکربنات باید دفع بشه که اسیدیته هون بیاد پایین یه توضیح بدین درمورد ممنون

غ ص ص

مگه وقتی ورزش میکنیم یه دلیل تنفس پی در پی و دفع کربن دی اکسید بیشتر خون قلیایی نمیشه؟

اگر ویس ناواضح بود بگید دوباره ضبط کنم 🌷 ریپلای نباشه 🌷

(2)

1غ 2ص 3ص

الهه کریمی | آکادمی امروز

الهه کریمی

9 ماه پیش

سلام روش فعال برا ترشح در متن کتاب اینجا منظور انتقال فعاله؟؟؟

سلام منظور کتاب درسی از فعال،روشی هست که با صرف انرژی زیستی همراه باشه

..  . | آکادمی امروز

.. .

11 ماه پیش

ببخشید در پی افزایش فعالیت ورزشی مگه تعداد تنفس زیاد نمیشه؟ خب باعث میشه کربن دی اکسید بیشتری دفع بشه پس خون رو قلیایی میکنه

اگر ویس ناواضح بود بگید دوباره ضبط کنم 🌷 ریپلای نباشه 🌷

..  . | آکادمی امروز

.. .

11 ماه پیش

ببخشید وقتی پروتئین و اسید چرب تجزیه میشه چرا محصولات اسیدی خون زیاد میشه؟

اگر ویس ناواضح بود بگید دوباره ضبط کنم 🌷 ریپلای نباشه 🌷

..  . | آکادمی امروز

.. .

11 ماه پیش

سلام ببخشید تو جزوه و متاب نوشته موادی که تراوش کافی نیافتند از خون یا یاخته دیواره نفرون به بخش لوله ای و.. ترشخ میشه اینکه نوشته از خون یا یاخته دیواره نفرون! یاخته دیواره نفرون رو نمیفهمم میشه توضیح بدید این قسمتشو

جواب به صورت صوتی می باشد:)

BTMN ‌ | آکادمی امروز

BTMN ‌

1 سال پیش

کلا مواد توی فرایند های تراوش و بازجذب و ترشح؛ میتونن از یاخته ها عبور کنند(یعنی از غشای یاخته ها چه مویرگ چه نفرون عبور میکنن) یا از بین یاخته ها عبور کنن. اینجا چون مویرگ های کلیه منفذ داره، از منافذ هم عبور میکنن درسته؟! یعنی ۳ راه دارن؟

زینب مقدم | آکادمی امروز

زینب مقدم

tik

1 سال پیش

سلام اره درسته سه راه

من این بخش که ترشح میزان PH خون را کاهش یا افزایش میده متوجه نمیشم میشه توضیح بدید چرا PH وقتی کاهش پیدا می‌کنه یون هیدروژن ترشح میشه ؟؟؟

نرگس مهدوی | آکادمی امروز

نرگس مهدوی

tik

1 سال پیش

سلام وقتی خون اسیدی بشه یا PH خون کم بشه و کاهش پیدا کنه، کلیه ها یون هیدروژن رو ترشح میکنن تا دفع بشه و از اسیدی بودن خون کم بشه

چجوری سموم سرخرگ کلیوی از سیاهرگ کلیوی بیشتره پس اگه اینطوری بود چرا خون سیاهرگ کلیوی خونش تیره هست و خون سرخرگ کلیوی خون روشنه؟

نرگس مهدوی | آکادمی امروز

نرگس مهدوی

tik

1 سال پیش

سلام سرخرگ کلیه مواد دفعی بیشتری داره و وقتی خون وارد کلیه میشه، مواد دفعی رو اونجا تحویل کلیه میده و دفع میکنه و از مقدار مواد دفعیش کم میشه. برای همین مواد دفعی سیاهرگ خروجی کمتر هست. اما سرخرگ خون روشن و سیاهرگ خون تیره داره چون در طی این گذر از کلیه مقدار کربن دی اکسیدش بیشتر میشه