تست گرما (تغییر حالت)

4.7/5
(40 رای)

گرما و تغییر حالت

گرما(بدون تغییر حالت)
گرما(بدون تغییر حالت)

`01:30

1 تمرین

گرما همراه با تغییر حالت(ذوب و انجماد)
گرما همراه با تغییر حالت(ذوب و انجماد)

`01:09

تست گرما (تغییر حالت)
تست گرما (تغییر حالت)

`01:11

1 تمرین

سوالات دیگران

سلام وقتتون بخیر:) فلز در مجاورت یخ بزرگ صفر درجه قرار میگیره. یعنی این فلز در کنار یخ تبادل گرما انجام میده تا به تعادل برسن. بزرگ بودن یخ هم نشان از این هست که یخ به طور کامل آب نمیشه یعنی دمای نهایی صفر درجه است.

@فاطمه رحیمی نسب سلام وقت بخیر بله دمای نهایی صفر درجه هست ، خب همین ثانویه رو بخوایم منهای اولیه که ۶۸ هست بکنیم ، منفی درمیاد.. ولی استاد مثبت درنظر گرفتن ، چرا؟

@فاطمه رحیمی نسب سلام خسته نباشید:) یعنی صرفا از اونجایی که سوال گفته یخ بزرگه نتیجه گرفتیم که دمای تعادل صفر درجه هست؟!

@................ ........................ سلام عزیزم:) بله چون اگر یخ کوچیک بود جرمش رو به ما میداد. اما در اینجا یخ به اندازه ای بزرگه که در نهایت از ما پرسیده کلا چند گرمش ذوب میشه.

@................ ........................ سلام آب و یخ صفر درجه هست سوالم گفته در آخر چند گرم از یخ ذوب میشه؟ پس نتیجه میگیریم مخلوط آب و یخ هست صفر درجه می گیریم.

میشه این سوالو توضیح بدین اخر چرا اینطوری حساب شد متوجه نشدم.

اگر ویس ناواضح بود بگید دوباره ضبط کنم 🌷 ریپلای نباشه 🌷

ببخشید چرا استاد اینجا منفی رو در نظر نگرفت؟

توضیح دادم

خیلیی سخت بود دو تای اخر

هر جا سوال داشتید بپرسید ترجیحا ریپلای نباشه 🌷

بچه ها این روش اشتباهه که بیایم گرمای کلی که باید بدیم منهای گرمایی ک خودمون دادیم بکنیم اینجا جوابم ازین روش درست دراومد شد 60 ولی نمیدونم جاهای دیگه ام میشه اینجوری استفاده کرد یا نه فک کنم اشتباهه

عکس راه حلتون رو بفرستید ترجیحا ریپلای نباشه 🌷

سلام در سوالا خیلی از کلمه آهنگ استفاده میشه آهنگ اصلا فرمولی داره چیه کسی برام توضیح میده

سلام مگه وقتی میخواهیم کیلو گرم را ب گرم تبدیل کنیم نباید در 1000 ضرب کنیم پس چرا در فرمول m را در 10به توان منفی 3 ضرب کردیم تست شماره 8 خب اگه بیاییم کیلوگرم بدست بیاوریم و بعد ضربدر ۱۰به توان ۳ کنیم جواب با استاد یکی نمیشه ؟؟؟

سلام گفته ۹۰درصد از گرما رد از دست می‌ده نباید از گرمای کل ۹۰ درصد کم میکردیم؟؟؟

اینجا نیاز بود تبدیل کنی دقیقه رو ب ثانیه ؟

اگر ویس ناواضح بود بگید دوباره ضبط کنم 🌷 ریپلای نباشه 🌷

سلام وقتتون بخیر چرا تغییرات دما ۶۸درجه سلسیوس شد مگه فلز و یخ نباید به تعادل دمایی برسند از کجا میدونیم کل دماش را از دست داده

اگر ویس ناواضح بود بگید دوباره ضبط کنم 🌷 ریپلای نباشه 🌷

z z | آکادمی امروز

z z

9 ماه پیش

سلام ببخشید اگر گرمایی که پیدا کردیم با گرمای خود سوال برابر بود در واقع برای بدست اوردن گرم بخار 2 تا گرما داشتیم درسته وگرم بخار رو مجهول بود ومثل سوالات قبل مساوی هم می گذاشتیم وبدست میاوردیم؟؟؟

ازکجا باید فهمید ۷۵۰توان ورودی هست؟

اگر ویس ناواضح بود بگید دوباره ضبط کنم 🌷 ریپلای نباشه 🌷

سلام وقتتون بخیر ببخشید من تونوشتن مسیر ایراد دارم ونمیتونم بنویسم میشه راهنمایی کنید باید چیکار کنم؟

z z | آکادمی امروز

z z

9 ماه پیش

سلام ببخشید در این سوال می تونستیم به اس ای تبدیل نکنیم همونطوری جاگذاری کنیم ؟؟

اگر ویس ناواضح بود بگید دوباره ضبط کنم 🌷 ریپلای نباشه 🌷

آموزش ویدیویی تست گرما (تغییر حالت) فیزیک دهم توسط بهترین اساتید کنکور به همراه جزوه ، تست ، تمرین و رفع اشکال کنکور | کنکور ریاضی - آکادمی امروز