= $('#player')[0]?.offsetHeight && openTab == 2 ? scrolledFromTop = true : scrolledFromTop = false">
سوالات دیگران
فاطمه دهقانی
1 ماه پیش
میشه که جفت الکترون نا پیوندی نداشته باشه ،مثلا ۳ تا الکترون ناپیوندی داشته باشه؟
نازنین زهرا مرسلو
2 ماه پیش
میتونیم بگیم اون مولکول هایی که ناقطبی هستند بعضی هاشون پیوند داتیو دادند که جفت الکترون غیرپیوندی ندارند؟
سید محمد متین رشادی
2 ماه پیش
متوجه سوالتون نشدم مجدد بپرسید ریپلای نباشه 🌷
راضیه شیخان
8 ماه پیش
CH²F²چرانمیشه بگیم هیدروکربنه پس ناقطبیه؟؟
پوریا خیره کش
6 ماه پیش
چون فلوئور داره
rozhin .
9 ماه پیش
متوجه نشدم مگه استاد نمیگن که در صورتی قطبی ان که اتم های که به اتم مرکزی وصل میشن یکسان نباشند الان توی ترکیب که میگن قطبیه ccl3h اتم مرکزیش کربنه و اتم های که بهش متصلن سه تا کلر و یه هیدروژن سه تا کلر یکسانن دیگه
رمیصا تیمورپور
10 ماه پیش
همه تست های کنکور ها تو همه مباحث برای من قفل هست !!!
سید محمد متین رشادی
10 ماه پیش
یه ایراد فنی هست احتمالا به پشتیبانی بگید اوکی میکنن 🌷
روژان کنگرانی فراهانی
10 ماه پیش
در حالت کلی هرچندتا الکترون ناپیوندی اگه روی سر اتم مرکزی بود یعنی مولکول قطبیه
فاطمه شفیعی
1 سال پیش
سلام وقت بخیر میشه گشتاور را توضیح بدید وبگیرم گشتاور دوقطبی یعنی چی
تارا اجاقلو
11 ماه پیش
سلام روز خوش وقتی که مولکول های یه ماده ای رو داخل میدان الکتریکی قرار بدیم میچرخن و حرکت میکنن تا جهت گیری کنن و این چرخشی که توشون ایجاد میشه تا جهت گیری کنن با کمیتی به نام گشتاور دو قطبی اندازه گیری میشه که اگر مقدارش صفر باشه مولکول ناقطبی و اگر بیشتر از صفر باشه مثلا ۱ یا ۲ مولکول قطبی میشه:)
Hana .
1 سال پیش
از کجا بفهمم اتمم مرکزیه یا نه
E-lena .......
1 سال پیش
تو فصل اول گفته بود اون اتمی که بیشترین ظرفیت رو داره اتم مرکزی اگه درست گفته باشم:)
هانیه غلام زاده
1 سال پیش
جواب چی یادگرفتی؟ جهت گیری می کنند
شفیقه جعفریان
1 سال پیش
سلام بله
سید محمد متین رشادی
1 سال پیش
👍
زهرا حافظی
1 سال پیش
سلام ببخشید اینجا چرا نمیتونیم اکسیژن رو اتم مرکزی قرار دهیم ؟
زهرا حافظی
1 سال پیش
@زینب مقدم اها ممنون
فاطمه زهرا رمضانی مقدم
1 سال پیش
من متوجه نمی شم در دقیقه ۲۲:۵۰ چرا گوگرد که مثل اکسیژنه ۶ و اکسیژن ۲ در نظر گرفته میشه در خصوص اینا گیج شدم
تارا اجاقلو
11 ماه پیش
برا حلش ک اول باید اتم مرکزی رو مشخص کنیم و یکی از ویژگی های اتم مرکزی رو میتونیم تعداد کمترش نسبت ب اتم های دیگ و یا وسط یا اول فرمول شیمیایی قرار گرفتن در نظر بگیریم،حالا ک اتم مرکزی اینجا S هستش گفتیم برا اتم مرکزی یکان شماره گروهش یعنی ۱۶ رو مینویسیم که میشه ۶ بعد منهای تعداد الکترون های باقیماده و تک اتم همراه میکنیم که مثلا اینجا O گروه ۱۶ پس ۶ تا الکترون در لایه اخر داره که ۴ تا الکترون باهم جفت شدن و دوتاشون تنها مونده پس اکسیژن رو ۲ در نظر گرفتن : ۴=۲-۶
آموزش ویدیویی قطبیت مواد شیمی دهم توسط بهترین اساتید کنکور به همراه جزوه ، تست ، تمرین و رفع اشکال کنکور | کنکور ریاضی - آکادمی امروز
سید محمد متین رشادی
1 ماه پیش
تطبیق با پاسخنامه فراموش نشه 🌷 اگر ایرادی وجود داشت اطلاع بدید 🌷