نرگس مهدوی
2 سال پیش
دوستان توجه کنن در زمان ۱:۴۵ تصویر مربوط به پیوند فسفودی استر اشتباه رسم شده. پیوند درست فسفودی استر اینی هست که من پایین با خط قرمز نشون دادم.
نرگس مهدوی
2 سال پیش
@سید ابوالفضل حسینی سلام. در کتاب شما رنای حلقوی نام نبرده و نداریم.
سید ابوالفضل حسینی
2 سال پیش
@نرگس مهدوی وقتی کتاب گفته نوکلئیک اسید حلقوی پس داریم. نوکلئیک اسید هم رنا هست هم دنا دیگه
نرگس مهدوی
2 سال پیش
@سید ابوالفضل حسینی این مورد چیزی هست که تو تست ها و درسنامه ها موجوده و میگن رنای حلقوی نداریم
ارشیا فرسیو
1 سال پیش
سلام استاد تو دقایق مختلف مثل ۱۸:۳۰ برای پیوند فسفودی استر کل پیوند های فسفات با قند مجاور و فسفات با کربن پنجم و کربن پنجم با کربن چهارم را مشخص کرده اند می خواستم بدونم پیوند کربن چهارم با پنجم قند جزء پیوند فسفودی استر حساب میشه ؟ یعنی کل خط چینی که استاد کشیدن پیوند فسفودی استر هست یا نه ؟
علی محمدی
1 سال پیش
@ارشیا فرسیو نه داداش ،از بعد اون کربن پنجم تا اون یکی قند میشه پیوند فسفو دی استر.
حسین قرخلو
1 سال پیش
سلام این فرقش با اونی که استاد گفتن چی بود ؟
حسین قرخلو
1 سال پیش
@زینب مقدم سلام سوالم مربوط به اون عکسی بود که خانوم مهدوی تو دقیقه ۱.۴۵ واسش نوشتن (بالا پین کردن)
مهدی رحیمی
1 سال پیش
سلام مگه پیوند فسفودی استر بین گروه عامل هیدروکسیل قند نوکلئوتید یعنی کربن شماره ۳و فسفات نوکلئوتید دیگر متصل نیست؟
مریم
1 سال پیش
@مهدی رحیمی بله همینطوره
مائده محسنی
10 ماه پیش
سلام اینجا پیوند فسفو دی استر که به کربن پنجم متصله میشه بگیم که پیوند فسفو دی استر اتصال مستقیم به یکی از قند های مجاور نداره و به یکی اتصال مستقیم داره میشه گفت؟
زینب حیدری
8 ماه پیش
@مهدی رحیمی نه کتاب دو جا تعریف کرده فسفو دی استر رو یه جا گفته در تشکیل پیوند فسفو دی استر، فسفات یکی به هیدروکسیل دیگری پیوند میده ی جا گفته بین قند ی نوکلئوتید و قند یک نوکلئوتید دیگر فسفو دی استر برقراره یعنی وقتی میخواد فسفو دی استر تشکیل بشه، هیدروکسیل یکی باید به فسفات دیگری متصل بشه، اما خود پیوند فسفو دی استر بین دو قند محسوب میشه
فاطمه قنبری
2 هفته پیش
سلام به نظرتون این فیلم و جزوه ها برا نهایی خوبه
سید محمد متین رشادی
2 هفته پیش
سلام از نظر آموزشی مناسبه ولی اون قسمت هایی که تست محور کار کرده، زیاد مناسب نهایی نیست و باید سوال تشریحی حل کنید
فاطمه قنبری
2 هفته پیش
@سید محمد متین رشادی اول تشریحی رو میگن استاد بعد یه قسمتایی تستی میگن واسه همون تشریحی کاملن جزوه ها و به نظر شما همینا کافین بخونیم یا بریم سراغ منابع هایی دیگه واسه تشریحی
سید محمد متین رشادی
2 هفته پیش
@فاطمه قنبری اگه کامل یاد میگیرین ، احتمالا کافی باشه بعدش برید نمونه سوال تشریحی حل کنید
فاطمه قنبری
2 هفته پیش
@سید محمد متین رشادی خیلی ممنون🫀
تارا اجاقلو
1 هفته پیش
سلام اینجا منظور سوال اینه رابطه مکملی بین قند هاست ک این غلطه چون قند ها مکمل هم نیستن بازهای آلی مکملن
مبینا یوسفی
4 ماه پیش
سلام وقت بخیر. ی سوالی ک تو کتاب ها هست میگن بین رنا و دنا، رنا سنگین تره بخاطر قندش ک یک اتم اکسیژن بیشتر داره. درسته؟ خب بجاش دنا دو رشته ای و رنا تک رشته با این حال اگه از ما بپرسن دنا سنگین تره یا رنا جواب چی میشه ؟؟ همون رنا؟
تارا اجاقلو
1 هفته پیش
به کلید واژه هاش بستگی داره باید حواست باشه ببینی چیو میخواد اگر گفته بود مولکول دنا / رنا ..بله دنا سنگین تره اما اگر بحث بحثه نوکلئوتید بود حتما رنا سنگین تره چون یدونه اکسیژن نسبت به دنا بیشتر داره
ساجده ابراهیم نیا
4 ماه پیش
تو این قسمت جزوه استاد نوشته که وقتی یک فسفات میشه فقط تو ساختارRNAقرار میگیره ولی مابین صحبتشون گفتن که قرار شد اگه نوکلئوتید ها در ساختار DNA,RNAقرار میگیرن دوتا فسفات از دست بدن و تک فسفات باشن (دراصل با یه فسفات قرار میگیرن) این قسمت و متوجه نمیشم من که تو صحبتشون هردوتارو میگن ولی تو جزوه فقطRNAرو نوشته
تارا اجاقلو
1 هفته پیش
سلام قسمتی که گفتن تک فسفاته برا رنا هست در صورتی بود که دوتا فسفات از ساختار atp جدا بشه و قندی که در atp وجود داره ریبوز هست نه دیوکسی ریبوز ولی تو ص 10 وقتی گفتن اگه تک فسفاته باشه هم تو دنا هم تو رنا وجود داره باید به قندش دقت کرد وگرنه هردو تک فسفاته هستن
مهنا زارعی
5 ماه پیش
پیوند بین باز و قند چه پیوندی هست
سید محمد متین رشادی
5 ماه پیش
اگر در نوکلئوتید منظورتونه، نوعی پیوند اشتراکیه اسم خاصی نداره
حیدر مالداری
5 ماه پیش
فقط رشته دنا قطبی هست یامولکول دو رشته ای دنا رو هم میتونیم بگیم که قطبی هست؟؟؟
اسما بنده زاده
7 ماه پیش
سلام مگ دنا و رنا با هم میتوننن پیوند هیدروژنی بدن ؟ اگ نمیتوننن پس چطور در پیوند هیدرونی یکسان یا متفاوت بودن قندها مهم نیس مگ قند ریبوز مال رنا دئوکسی ریبوز برا دنا نبود
تارا اجاقلو
1 هفته پیش
سلام اگ اشتباه نکنم اون استثنا ک رنا و دنا پیوند هیدروژنی میدن برای رونویسی هست دیگه
فاطمه محمدی
7 ماه پیش
چجوری میشه قند هاش متفاوت باشه در صورتی که DNA فقط قند دئوکسی ریبوز داره و RNA هم فقط قند ریبوز؟
تارا اجاقلو
1 هفته پیش
سلام بله میشه چون مثلا موقع رونویسی دنا و رنا پیوند هیدروژنی میدن دنا دئوکسی ریبوز داره و رنا ریبوز که اینا متفاوتن
محمدصادق اسدی
8 ماه پیش
یک سوال الان ATP فقط از باز آدنین دار تشکیل شده؟ آیا باز های دیگر هم مثل گوانین که اونم پورین هستش تو ساختار ATP هست؟ تو ADP چطوریه؟ اون هم از باز های دیگر تشکیل میشه یا فقط آدنین؟
مهنا زارعی
5 ماه پیش
فقط باز آلی Aاستفاده شده باز شدهی ATP یعنیA:آدنین T:تری P:فسفات همچنین ADPیعنی A:آدنین D:دی P:فسفات
فاطمه پورموسوی
8 ماه پیش
قند دو نوکلئوتید مقابل چطوری میتونه یکسان نباشه و متفاوت باشه؟یعنی میتونه یه رشته رنا به یه رشته دنا متصل باشه؟
امیر زارعی
8 ماه پیش
مگ آدنین خودش حلقه نیتروژن دار نیست پس چرا میگه نوکلئوتید آدنین قد و فسفات و حلقه بدون نیتروژن دار دارد
مهنا زارعی
5 ماه پیش
آدنین حلقهی پورین هست اینکه میگه نوکلئوتید آدنین یعنی مجموعهای از باز آلی آدنین و فسفات و قند حالا اگر قندش مهم باشی ابتداش طبق نوع قند مینوسن دئوکسی ریبونوکلوئید آدنین یا ریبونوکلوئید
ریحانه بیژنی
8 ماه پیش
امسال هم طرح از سوالات محاسباتی نمیاد ؟ چون توی کتاب امسال گفتار ۱ جایی ننوشته محاسبات نیاد
آموزش ویدیویی نوکلوئید و نوکلئیک اسید زیست شناسی دوازدهم توسط بهترین اساتید کنکور به همراه جزوه ، تست ، تمرین و رفع اشکال کنکور | کنکور تجربی - آکادمی امروز
سید ابوالفضل حسینی
2 سال پیش
سلام . داخل صفحه 5 کتاب درسی پاراگراف زیر شکل 4 گفته شده :......نوکلئیک اسید حلقوی را ایجاد میکند. خب , نوکلئیک اسید هم DNA هست هم RNA. الان یعنی RNA حلقوی هم داریم دیگه