یادبگیریم3:نوکلئوتید ها،واحدهای سازنده ی نوکلئیک اسیدها

4.9/5
(1568 رای)
برای مشاهده، ابتدا وارد شوید.
ورود و مشاهده فیلم

آزمایشات و تاریخچه

تست ازمایشات و تاریخچه ها
تست ازمایشات و تاریخچه ها

`00:57

سوالات دیگران
فاطمه قنبری | آکادمی امروز

فاطمه قنبری

2 هفته پیش

سلام به نظرتون این فیلم و جزوه ها برا نهایی خوبه

سلام از نظر آموزشی مناسبه ولی اون قسمت هایی که تست محور کار کرده، زیاد مناسب نهایی نیست و باید سوال تشریحی حل کنید

(1)

فاطمه قنبری | آکادمی امروز

فاطمه قنبری

2 هفته پیش

@سید محمد متین رشادی اول تشریحی رو میگن استاد بعد یه قسمتایی تستی میگن واسه همون تشریحی کاملن جزوه ها و به نظر شما همینا کافین بخونیم یا بریم سراغ منابع هایی دیگه واسه تشریحی

@فاطمه قنبری اگه کامل یاد میگیرین ، احتمالا کافی باشه بعدش برید نمونه سوال تشریحی حل کنید

(1)

فاطمه قنبری | آکادمی امروز

فاطمه قنبری

2 هفته پیش

@سید محمد متین رشادی خیلی ممنون🫀

سلام وقت بخیر. ی سوالی ک تو کتاب ها هست میگن بین رنا و دنا، رنا سنگین تره بخاطر قندش ک یک اتم اکسیژن بیشتر داره. درسته؟ خب بجاش دنا دو رشته ای و رنا تک رشته با این حال اگه از ما بپرسن دنا سنگین تره یا رنا جواب چی میشه ؟؟ همون رنا؟

تارا اجاقلو | آکادمی امروز

تارا اجاقلو

1 هفته پیش

به کلید واژه هاش بستگی داره باید حواست باشه ببینی چیو میخواد اگر گفته بود مولکول دنا / رنا ..بله دنا سنگین تره اما اگر بحث بحثه نوکلئوتید بود حتما رنا سنگین تره چون یدونه اکسیژن نسبت به دنا بیشتر داره

تو این قسمت جزوه استاد نوشته که وقتی یک فسفات میشه فقط تو ساختارRNAقرار میگیره ولی مابین صحبتشون گفتن که قرار شد اگه نوکلئوتید ها در ساختار DNA,RNAقرار میگیرن دوتا فسفات از دست بدن و تک فسفات باشن (دراصل با یه فسفات قرار میگیرن) این قسمت و متوجه نمیشم من که تو صحبتشون هردوتارو میگن ولی تو جزوه فقطRNAرو نوشته

تارا اجاقلو | آکادمی امروز

تارا اجاقلو

1 هفته پیش

سلام قسمتی که گفتن تک فسفاته برا رنا هست در صورتی بود که دوتا فسفات از ساختار atp جدا بشه و قندی که در atp وجود داره ریبوز هست نه دیوکسی ریبوز ولی تو ص 10 وقتی گفتن اگه تک فسفاته باشه هم تو دنا هم تو رنا وجود داره باید به قندش دقت کرد وگرنه هردو تک فسفاته هستن

اون ۶ تا استثناء مواد آلی رو میشه لطفا بنویسید🙏

یک سوال الان ATP فقط از باز آدنین دار تشکیل شده؟ آیا باز های دیگر هم مثل گوانین که اونم پورین هستش تو ساختار ATP هست؟ تو ADP چطوریه؟ اون هم از باز های دیگر تشکیل میشه یا فقط آدنین؟

مهنا زارعی | آکادمی امروز

مهنا زارعی

5 ماه پیش

فقط باز آلی Aاستفاده شده باز شده‌ی ATP یعنیA:آدنین T:تری P:فسفات همچنین ADPیعنی A:آدنین D:دی P:فسفات

امیر زارعی | آکادمی امروز

امیر زارعی

8 ماه پیش

مگ آدنین خودش حلقه نیتروژن دار نیست پس چرا میگه نوکلئوتید آدنین قد و فسفات و حلقه بدون نیتروژن دار دارد

اگر ویس ناواضح بود بگید دوباره ضبط کنم 🌷 ریپلای نباشه 🌷

مهنا زارعی | آکادمی امروز

مهنا زارعی

5 ماه پیش

آدنین حلقه‌ی پورین هست اینکه میگه نوکلئوتید آدنین یعنی مجموعه‌ای از باز آلی آدنین و فسفات و قند حالا اگر قندش مهم باشی ابتداش طبق نوع قند مینوسن دئوکسی ریبونوکلوئید آدنین یا ریبونوکلوئید

(1)

سلام وقت بخیر ی سوال داشتم الان باز آلی با چه پیوندی به قند وصله درون خود نوکلئوتید منظورمه

سلام با پیوند اشتراکی (اسم خاصی نداره)

(1)

مهنا زارعی | آکادمی امروز

مهنا زارعی

5 ماه پیش

با پیوند فسفودی استر

کوثر حسومی | آکادمی امروز

کوثر حسومی

9 ماه پیش

چقدر دوازدهم شروع طوفانی بدی داره :/ بدتر اینکه با شیمیم داره ترکیب میشه :)))

(3)

مبحث مهمیه اگر جایی مبهم بود حتما سوال کنید 🌷

کوثر حسومی | آکادمی امروز

کوثر حسومی

9 ماه پیش

@سید محمد متین رشادی مشکل اینکه یه جاهایی اینقدر حفظی میشه و منم پایه شیمیم نابوده برای همین عملا یه سری جاها اساسا نمیفهمم :)

(3)

کوثر حسومی | آکادمی امروز

کوثر حسومی

15 ساعت پیش

@کوثر حسومی دوستان عزیز هرجا نفهمیدید مشکل از شما نیست مشکل از نوع تدریس دبیر یا استاده تعلل نکنید استادتونو عوض کنید نشد کتاب بگیرید نشد از اپارات فیلم خوب پیداکنید ببینید تنها مهم توی کنکور فهم متن و تمرین بالاست تنها مهم توی نهایی هم فهم جملات کتاب با حل سوالات نهایی سال قبل

سلام توی این درس اسم های زیاد و سختی اومده برای حفظ کردن این اسم های سخت چه پیشنهادی میدین

اگر ویس ناواضح بود بگید دوباره ضبط کنم 🌷 ریپلای نباشه 🌷

نوکلئوتید هایی که سه تا گروه فسفات دارند و در یاخته ها ازاد هستند همون ای تی پی یا انرزی زیستی هستند یعنی ایا میتونن به عنوان انرزی زیستی مصرف شوند

توضیح دادم

سلام مولکول باز الی نیترورن دار چه نوع مولکولی هست

زینب مقدم | آکادمی امروز

زینب مقدم

tik

9 ماه پیش

سلام منظور این ساختارهای حلقوی هستند که درون نوکلئوتیدهای DNA و RNA وجود دارن آدنین و گوانین که دو حلقه این(پورین) و تیمین، سیتوزین و یوراسیل که تک حلقه این(پیریمیدین)

(1)

سحر سلیمی | آکادمی امروز

سحر سلیمی

9 ماه پیش

سلام.من یادمه تودوره یازدهم هم استاد درباره ایناصحبت کردواونموقع گفته بودک اگریازدهم هستین نمیخادالان ببینین ولی اگرپشت کنکورهستین بایدببینین .سوالم این بودکه الن قبل ازدیدن ویدیوهابایداونوببینیم یاچی/ واینکه میشه بگین برای کدوم فصل بوداخه دقیق خاطرم نیست

اگر ویس ناواضح بود بگید دوباره ضبط کنم 🌷 ریپلای نباشه 🌷

ای دی پی چی ؟ اون نوکلئوتید ازاد نیست ؟

می‌تونه آزاد هم باشه

چرا وقتی از ATP دو فسفات جدا شود فقط میتوان در RNA قرار گیرد؟ چرا نمیشه در DNA قرار گیرد؟

چون قندش ریبوزه در دنا، نوکلئوتید ها قند دئوکسی ریبوز دارن و در رنا ریبوز دارن اینکه atp قندش ریبوز هست رو فصل پنج می‌خونید 🌷

در همه ی نوکلئوتید های موجود در هسته یاخته پیکری بدن انسان ، کربن موجود در ساختار حلقه ۵ کربنه قند، حداقل به یک اتم مشابه دیگر متصل می باشد کتاب ip این تست رو غلط گرفته ولی من هر جوری نگاه میکنم این گزینه مشکلی نداره

عکس پاسخنامش رو ارسال کنید چک کنم تحلیلش چی بوده طبق همون توضیح بدم 🌷 ریپلای نباشه 🌷