محمود طاهری
1 ماه پیش
سلام بین دیابت های بی مزه و شیرین نوع 1 کدام نسبت به دیگری بیشتر اثر محیط بر بروز آن است ؟
محمود طاهری
1 ماه پیش
سلام . خطر اغما یعنی چی ؟
فاطمه سعدی
1 ماه پیش
اغما همون کماس ی حالتیه که سطح هوشیاری خیلی توش اختلاله ینی اون فرد بیدار نیس تو اون حالت نمیتونه با محیط اطرافش ارتباط بگیره ولی مغز اون فرد کامل خاموش نیس ی سری فعالیت های مغزی و حیاتی داره فقط طرف نمیتونه بیدار بمونه و ارتباط بگیره
سید محمد متین رشادی
1 ماه پیش
سلام همون کما و هوشیاری بسیار پایین
فاطمه غفاری
4 ماه پیش
میتونیم اینجا بگیم که چون فشار اسمزی زیاد میشه باعث بروز ادم میشه؟؟؟
فاطمه غفاری
4 ماه پیش
منظورم در دیابت بی مزه هست
آرمیتا اسماعیل پور
4 ماه پیش
پس اگه دیابت ارثی نباشه این یاخته های انسولین ساز که از بین رفتن بعد مدتی دوباره توسط یاخته بنیادی ای چیزی بوجود میان ؟ یا فرد باید تا اخر عمر انسولین تزریق کنه ؟ گفتن هر دو دیابت زمینه ژنتیکی دارن یعنی باید صفتش ارثی باشه اگرنه امکان مبتلا شدن وجود نداره یا چی ؟
آرمیتا اسماعیل پور
4 ماه پیش
حتی اگه میگفت فوق کلیه باز هم غلط میشد چون حرفای خودشم ضد و نقیضه ، اگه امادگی بدن ببشتر بشه قدرت بسگانه خواری ماکروفاژ زیاد میشه نه کم ، درسته ؟
یگانه احمدی
4 ماه پیش
چرا هیچ کدوم از پشتیبان ها پاسخگو نیستن ؟؟؟
هانیه موسوی
2 ماه پیش
دقیقا اینجا هم که انتقادی میشه میگن ب پشتیبانی بگید استاد خیلی تدریسش خوبه اما دوره ها بروز نشده و مسوولیت پذیری مجموعه 0
محدثه بکلری
1 ماه پیش
@هانیه موسوی دقیقا تدریس عالی ولی بروز نشده
حیدر مالداری
4 ماه پیش
بیماری ms خود ایمنی هست سرطان هم خودایمنی هست چرا برای ms کورتون موثره ولی برای سرطان نیست؟ جفتش باعث نمیشه دستگاه ایمنی کمتر به خودش حمله کنه؟
یگانه احمدی
4 ماه پیش
سلام وقتتون بخیر میشه لطفاً این جمله رو توضیح بدید غدد جنسی با ترشح هورمون هایشان و از طریق مکانیسم های تنظیم بازخوردی در ترشح هورمون از هیپوتالاموس و هیپوفیز نقش دارند آخه فکر میکنم جایی از کتاب درسی ننوشته بود که هورمون جنسی باعث ترشح هورمون در هیپوتالاموس و هیپوفیز بشه
محمدمهدی طاهریان
5 ماه پیش
مگه الدوسترون روی سدیم اثر نمیذاره؟ خب سدیم هم ph خون رو کم میکنه دیگه برای چی اثری روی PH نداره؟
مبینا عباسی
4 ماه پیش
سدیم چرا باید PH خون رو کم بکنه😂
محمد حسین حسینی
6 ماه پیش
فکر کنم اون سیاهرگ یکی از انشعابات سیاهرگ باب باشه چون بزرگ سیاهرگ زیرین باید قطر بیشتری از ائورت داشته باشه و حالا طبق برخی عکس ها که دیدم بزرگ سیاهرگ زیرین پشت سیاهرگ باب هست و تو این شکل نکشیده
زهرا حافظی
8 ماه پیش
سلام شبتون بخیر ایا انسولین بر همه ماهیچه ها اثر نداره؟
زینب مقدم
8 ماه پیش
سلام زهرا جان شب شما هم بخیر ❤️ روی یه سریشون اثر نداره مثل قلب یا ماهیچه صاف و روی یه سری اثر داره مثل ماهیچه اسکلتی ولی کتاب تا این حد جزئیات نگفته و لازم نیست ریز یه ریز حفظ کرد
شایان احمدزاده
10 ماه پیش
سلام خسته نباشید اگر در صورت سوال اومد که هورمون گاسترین برای رسیدن به اندام هدف از چند شبکه مویرگی عبور می کنه،باید شبکه مویرگی شش ها رو هم در نظر بگیریم؟
تارا اجاقلو
10 ماه پیش
سلام وقت بخیر:) استاد فرمودن ک دیگه خیلی ریز میشه اگه اونجوری در نظر بگیریم ولی حالا باز میشه اگ همچین تستی یا سوالی بود پاسخنامه اون رو چک کرد.
تارا اجاقلو
10 ماه پیش
@تارا اجاقلو ولی خب درسته در نظر گرفتنش
Setayesh Tgh♡
1 سال پیش
سلام ببخشید کورتون همون کورتیزل هست؟
سید محمد متین رشادی
1 سال پیش
سلام از یه خانواده هستن ولی کورتون در کتاب نیست و اصلا مهم نیست و سوال نمیکنن ازش 🌷
Setayesh Tgh♡
1 سال پیش
@سید محمد متین رشادی بله مرسی بعد خب یعنی هرکی ام اس داره بهش کوروتون میدن؟
سید محمد متین رشادی
1 سال پیش
در کل بنظرم کلمه کورتون رو از ذهنتون بیرون کنید چون مهم نیست ولی سایر نکات مرتبط رو بلد باشید
Setayesh Tgh♡
1 سال پیش
@سید محمد متین رشادی خیلی ممنون ویس عالی بود💛🤍
آموزش ویدیویی لوزالمعده و دیابت زیست شناسی یازدهم توسط بهترین اساتید کنکور به همراه جزوه ، تست ، تمرین و رفع اشکال کنکور | کنکور تجربی - آکادمی امروز
فاطمه سعدی
1 ماه پیش
اینو استاد نگف که بین بی مزه و نوع ۱ کدوم بیشتره ولی هر دوتاشون کمه تو نوع ۱ اگه خود ایمنی داره بهش حمله میشه و دیابت ایجاد میشه و اگه نداشته باشه ک دیابت نمیگیره بیشتر ژنتیک نقش داره