نادیا نوری
3 ماه پیش
@سید محمد متین رشادی خیلی ممنون ♥️
نادیا نوری
3 ماه پیش
سلام در چه صورت جریان میتونه مقاومتو دور بزنه؟!
سید محمد متین رشادی
3 ماه پیش
سلام در صورتی که پتانسیل دو سر اون مقاومت یکسان باشه و مقاومت حذف بشه از مدار در واقع اگر بتونی روی سیم مدار حرکت کنی و از یک سر یک مقاومت به سر دیگر اون برسی بدون اینکه از مقاومت دیگری عبور کنی، اون مقاومت حذف میشه
روژان کنگرانی فراهانی
4 ماه پیش
سلام اگه نخوایم با مقدار دهی بریم چطوری حل میشه؟
سید محمد متین رشادی
4 ماه پیش
سلام اینجا فرستادم https://emrooz.ir/cbgstbc-36604?comment_id=508494#comment-508494 توی همین کامنت ها
فاطمه علی زاده
4 ماه پیش
چرا استاد برای پیدا کردن جریان R⁴ از فرمول V=IR استفاده نکرد؟ من با اون فرمول رفتم یک و نیم اومد!
ساغر مرادپور
5 ماه پیش
این یک آمپری که توی این سیم در جریانه،دقیقا از کدوم شاخه نشات میگیره؟یه کم مبهمه اگه میشه کسی توضیح بده
سید محمد متین رشادی
5 ماه پیش
کدوم قسمتش ؟ لطفاً تایم مشخص کنید 🌷 ریپلای نباشه 🌷
نرگس کریم ابادی
8 ماه پیش
سلام این قسمت که استاد میگن ۱.۵ امپر رو متوجه نشدم از کجا اومد؟؟
z z
3 ماه پیش
سلام ما جریان رو 3 بدست اوردیم ولی در مدار 10 واون یکی 10 باهم موازی هستند پس جریان بین ان ها نصف میشه چون هر دو تا هم 10 است به خاطر همین جریان جریان نصف میشه
نرگس مهدوی
1 سال پیش
سلام اگر که این مقاومت ها صفر باشه، اصلا جریانی از اون نقطه AB نمیگذره و اختلاف پتانسیلی ایجاد نمیشه
ابوالفضل مشهدی خانی
1 سال پیش
من هر جوری حساب میکنم نمیارزه به نگاه کردنش که هر تست اگه تو کنکور بیاد 4 دقیقه زمان میخواد
سجاد اسماعیلی
1 سال پیش
همه سوالا اونقدر سخت نیستن و شما هم طی زمان قوی تر و سریع تر میشی
علی فرخی
1 سال پیش
سلام العان اگه خواستیم اول 18 رو با 3 موازی حساب کنیم مشکلی نداره؟
سید محمد متین رشادی
1 سال پیش
سلام نمیشه اول اونایی که با هم در یک شاخه بصورت متوالی(سری) قرار دارن،باید مقاومت معادلشون رو پیدا کنید بعدش میتونید موازی ها رو حساب کنید 🌷
کوثر فرهادی
1 سال پیش
اشتباهه . اگه عدد 60 رو با 40 موازی کنیم جوابش میشه 20 . نمیشه 24 مگه غیر اینه ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
کوثر فرهادی
1 سال پیش
@سید محمد متین رشادی من مخرج مشترک رو 120 میگیرم اونموقع میشه اخه 20 ://////
فاطمه اکبری
1 سال پیش
@کوثر فرهادی نه اونجوری هم 24 میشه.مگه مخرج مشترک 120 نیست؟پس میشه 2 تقسیم بر 120 (یا همون یک شصتم) به علاوه 3 تقسیم بر 120.که میشه 5 تقسیم بر 120.حالا معکوس میکنیم میشه 24.دوباره حساب کنی مطمئنا 24 به دست میاد
تینا البرزی
1 سال پیش
استاد چرا هم راه تشریحی رو نمیگید اخه الان ساده س که بخوای گزینه ها رو استفاده سر جلسه که وقت نمیشه شانسی همش امتحان کرد
سید محمد متین رشادی
1 سال پیش
https://emrooz.ir/cbgstbc-36604?comment_id=508494#comment-508494 اینجا فرستادم چک کنید
ندا طاهریان
1 سال پیش
تو این قسمت مگه دو سر اون مقاومت قرمز نیست؟ پس چرا اتصال کوتاه نمیشه؟
سید محمد متین رشادی
1 سال پیش
نه دیگه اگه منظورت اون دوتا مقاومت R هست،اگر دقت کنی هر کدومشون یه سرش آبی هست و یه سرش قرمز
NAFAS
1 سال پیش
استاد گفتن وقتی کنار باتری باشه آخر سری میگیریم با همه چطور اینجا ۶ اهمی رو با ۱۲ اهمی موازی گرفتن مگه کنار باتری نبود؟
نرگس مهدوی
1 سال پیش
شما سر و ته این ۱۲ و ۶ رو بگیرین متوجه میشین که موازی هم هستن
نرگس مهدوی
1 سال پیش
خیلی اینجا نیازی نیست کاری به باتری هم داشته باشین
NAFAS
1 سال پیش
@نرگس مهدوی راستش من اصلا این قسمت رو خوب نفهمیدم تو هر تست ی قاعده جدید درمیاد که برای سوالای دیگه کاربرد نداره آدم گیج میشه
نرگس مهدوی
1 سال پیش
@NAFAS کلا همیشه سر و ته مقاومت رو پیدا کن و با مقاومت های دیگه چک کن این مبحث واقعا سنگینه سعی کن اونقدر تست بزنی که یه روش مخصوص به خودت پیدا کنی برای حل سوالا
آموزش ویدیویی تست به هم بستن مقاومت ها (ترکیبی) - 1 فیزیک فیزیک یازدهم توسط بهترین اساتید کنکور به همراه جزوه ، تست ، تمرین و رفع اشکال کنکور | کنکور تجربی - آکادمی امروز
سید محمد متین رشادی
3 ماه پیش
خیر چون اون یه تیکه کلن حذف میشه از مدار و جریانی بهش نمیره