عوامل موثر روی آنتالپی

4.6/5
(78 رای)

:آشنایی با ترموشیمی

آشنایی با دما و انرژی گرمایی
آشنایی با دما و انرژی گرمایی

`00:37

1 تمرین

آشنایی با گرما و مقایسه با دما و انرژی گرمایی
آشنایی با گرما و مقایسه با دما و انرژی گرمایی

`00:48

1 تمرین

گرما در واکنش های شیمیایی و انواع آن
گرما در واکنش های شیمیایی و انواع آن

`01:13

2 تمرین

عوامل موثر روی آنتالپی
عوامل موثر روی آنتالپی

`00:57

2 تمرین

آنتالپی پیوند
آنتالپی پیوند

`00:55

1 تمرین

تست آنتالپی
تست آنتالپی

`01:00

1 تمرین

آنتالپی سوختن
آنتالپی سوختن

`00:58

1 تمرین

قانون هس
قانون هس

`01:14

1 تمرین

سوالات دیگران
هستی خزایی | آکادمی امروز

هستی خزایی

1 هفته پیش

از کجا بفهمم کدوما اتمی هستن؟ و کدوما مولکولی؟

اگر ویس ناواضح بود بگید دوباره ضبط کنم 🌷 ریپلای نباشه 🌷

روش استو کیومتری میشه به روش مدرس حل کنید ممنون میشم چون نهای اینو قبول نمیکنه

اگر ویس ناواضح بود بگید دوباره ضبط کنم 🌷 ریپلای نباشه 🌷

سلام به همگی ، ایشالا ک همیشه موفق و سربلند باشید ببخشید این قسمت چطوری میشه که ضرایب رو جمع می‌کنیم ؟ کسی می‌تونه بگه؟

منم اینو متوجه نشدم چجوری شد ۴۴ لطفا یکی توضیح بده

سلام وقت همگی بخیر اگه کسی راه حل تشریحی رو توضیح بده ممنون میشم من همه ی اسوکیومتری ها رو بلدم ولی توی انتالپی رو متوجه نشدم

M.S .H | آکادمی امروز

M.S .H

2 ماه پیش

سلام...روش تشریحی تمرین چهارم را میشه بگید

برون اساس میگیم که این کم ترین گرما رو آزاد میکنه؟ اندازه فلش ها (فاصله )مهمه یعنی؟

مریم شجاعی | آکادمی امروز

مریم شجاعی

2 ماه پیش

انحلال مواد رو ار کجا بفهمیم گرماده و گرما گیر بودنشو؟؟؟مثلا تو تستی نوشته انحلال آمونیوم نیترات گرماگیر ولی انحلال کلسیم کلرید گرماده است.چرا؟؟؟؟

:> ! | آکادمی امروز

:> !

3 ماه پیش

میشه این سوال و برام واضح تر توضیح بدین ؟ ( به روش تشریحی و استوکیومتری )

میشه تشریحیش رو بفرستید

من متوجه نشدم مگه نمیگیم توی واکنش های گرماده باید ماده اولیه در ناپایدار ترین حالت باشه و محصول پایدار ترین حالت که بیشترین گرما آزاد بشه؟ پس بین گزینه ها گزینه ج و الف که واکنش دهنده حالت گازی داره به نسبت بقیه ناپایدار تر هستن و گرما بیشتری آزاد میکنن و بین این دو گزینه بیشترین گرمای آزاد شده مال ج هستش که محصول حالت مایع داره و بعد از اون میشه گزینه الف و بعد بین گزینه ب و د که واکنش دهنده ها یکی هستن گزینه ب فرآورده مایع داره و فرآورده پایدار تری به نسبت د داره و بعد از اون د که کمترین میزان گرمای آزاد شده را داره پس طبق این قاعده که استاد در تست های قبلی ازش استفاده کردن جواب باید بشه گزینه 3 چرا گزینه دوم میشه؟

باز هم منظورتون و واضح متوجه نشدم

سلام مقدار گرمای تولید شده با دلتا H چه تفاوتی دارد

گفتیم انتالپی در واقع گرما در حالت فشار ثابت هستش،تنها تفاوت در همین جاست

سلام چرا اتم سطح انرژی آن از همه بالاتره؟

چون به شدت ناپایدار هست ناپایداری با سطح انرژی رابطه مستقیم دارد.

ببخشید به نظر من جواب گزینه یک میشه چون واکنش دهنده باید گاز باشه تا بالاتر باشه و فرآورده مایع باشه که بایین تر است در نمودار

استاد درست حل کرده. چون سوال گفته از راست به چپ. شما از چپ به راست حساب کردید.

میشه روش تشریحی این سوالو بفرستید

داغ شدن مگه با گرفتن گرما همراه نیست پس چرا گرماگیر نیست

یعنی اب سامانه نبود پس ایا

زینب مقدم | آکادمی امروز

زینب مقدم

tik

4 ماه پیش

@علیرضا یمینی نیا دقیقا اصلا این H2O که اینجاست، حالتش g هست و مایع نیست

زینب مقدم | آکادمی امروز

زینب مقدم

tik

4 ماه پیش

آب مجزا از این واکنش منظورشه

آموزش ویدیویی عوامل موثر روی آنتالپی شیمی یازدهم توسط بهترین اساتید کنکور به همراه جزوه ، تست ، تمرین و رفع اشکال کنکور | کنکور ریاضی - آکادمی امروز