= $('#player')[0]?.offsetHeight && openTab == 2 ? scrolledFromTop = true : scrolledFromTop = false">
سوالات دیگران
علیرضا یمینی نیا
4 ماه پیش
داغ شدن مگه با گرفتن گرما همراه نیست پس چرا گرماگیر نیست
زینب مقدم
4 ماه پیش
@علیرضا یمینی نیا دقیقا اصلا این H2O که اینجاست، حالتش g هست و مایع نیست
زینب مقدم
4 ماه پیش
آب مجزا از این واکنش منظورشه
هادی میری
1 سال پیش
تو سوال خیلی راحت 4.2 رو با 33.6 به 8 زد بعد 12 ضرب 100 تقسیم به 8 که جواب میشد 150
سید محمد متین رشادی
1 سال پیش
بله منطقیه
(1)
اسما جرکانی
2 سال پیش
سلام تست 2 تمرین رو متوجه نشدم میشه توضیح بدین....حل قسمت اخرش رو مشکل دارم
(1)
سیدسجاد موسوی سیج
2 سال پیش
سلام الان چطور دما از ۶۰ به ۸۰ رسید و واکنش گرماده است 😐 مگه دما افزایش پیدا نمی کند و طبیعتا گرما رو هم افزایش میده و گرما گیر هست
زینب مقدم
2 سال پیش
نه دیگه ینی گرمای آزاد شده میتونه باعث افزایش دمای ۶۰۰ گرم آب بشه این که گرما آزاد کرده ینی گرماده هست
(1)
فاطمه اکبری
1 سال پیش
خود سوال گفته گرما آزاد شده.خب یعنی گرماده دیگه
(1)
(1)
رقیه حاتمی احمدی
2 سال پیش
منم مثل شما خیلی مشکل داشتم ، تو پاسخنامه فقط حجم و مولار سدیم هیدروکسید رو در هم ضرب کرده ولی در حالی ک این دو تا اسید با هم واکنش دادن
H M
1 سال پیش
@زینب مقدم من دقیقا نمیفهمم چرا این منفی میشه ؟
. .
3 سال پیش
من هیچ کدام از این دو تا تمرین را نمیفهمم چطوریه 🤦♀️🥴
زینب مقدم
3 سال پیش
یکم بیشتر میگی مشکلت کجاست از کجا سوال از دستت خارج میشه:((
. .
3 سال پیش
سلام همین که در متن سوال گفته (گرمای آزاد شده)کافیه که ما بفهمیم واکنش گرماده هست و آنتالپی منفیه؟
زینب مقدم
3 سال پیش
سلام اره همینطوره👌
:) )
3 سال پیش
از 60 رسیده به 80 نباید بگیم گرما گرفته و گرما گیره ؟ این قسمت و متوجه نشدم الان بحث گرماگیر بودن یا گرماده برای فرایند و واکنش متفاوته؟
(1)
نگار مهربانی
3 سال پیش
سلام ببین اصلا داخل صورت سوال خودش گفته گرمای آزاد شده، پس ینی واکنش ما گرماده هستش از طرف دیگه وقتی گرمای واکنش ما رو یه واکنش دیگه گرفته و دماش رفته بالاتر پس بازم میشه نتیجه گرفت که واکنش اولی گرماده بوده درواقع واکنش دومی گرماگیره اما اصلا مد نظر ما نیست. واکنش اول که همون وانکش آهن با آب هست مورد سواله.
(3)
امیر سلمانپور
3 سال پیش
علیرضا یمینی نیا
4 ماه پیش
یعنی اب سامانه نبود پس ایا