پایه3: تست های موج و مشخصه های موج

4.8/5
(29 رای)

موج و مشخصه های موج

پایه1: امواج مکانیکی و مشخصه های موج (عرضی)
پایه1: امواج مکانیکی و مشخصه های موج (عرضی)

`00:53

پایه2: مسائل مشخصه های موج و نمودار امواج مکانیکی (عرضی)
پایه2: مسائل مشخصه های موج و نمودار امواج مکانیکی (عرضی)

`00:51

پایه3: تست های موج و مشخصه های موج
پایه3: تست های موج و مشخصه های موج

`01:07

سوالات دیگران

بدون حل هم میومد گذینه 1

زهرا کوهی | آکادمی امروز

زهرا کوهی

3 ماه پیش

سلام میشه حل تشریحی این مدل سوال رو بزارین

سلام اوکیه؟

درود چرا استاد نقطه بعد M رو در نظر نگرفت که یعنی دلتا اکیس بشه5

چون جهت حرکت موج در جهت ایکس است در نتیجه نقطه M از نقاط ما قبل از خود تبعیت میکند پس اول به پایین میرود بعد بالا میرود یعنی اول به -A میرود سپس به نقطه صفر که میشود دلتا ایکس یا همون 15

توی این سوال نیاز نیست بفهمیم ذره بالا میره یا پایین؟

سلام نه مسافت ربطی به این نداره که اون ذره داره کجا میره

سلام در هر نوسان متحرک یک بار تغییر جهت میده بنظرم اینجا چون از مرکز نوسان شروع کرده دوبار شده اگه از دامنه شروع کنیم یبار تغیر جهت میدیم اگه میشه جواب بدید این چندمین باره دارم سوال میپرسم

سلام دوست عزیز خیلی ممنونم از پاسخ گوییت الان کدوم یکی از این جمله ها درسته؟ 1/در هر بار نوسان متحرک(از دامنه)متحرک یک بار تغییر جهت میدهد 2/در هربار نوسان متحرک(از دامنه) دو بار تغییر جهت میدهد

ممنونم 🙏🏻

نمیخواین رسیدگی کنین واقعا؟؟؟؟؟

ایرادات و انتقادات رو به پشتیبانی منتقل کنید تا پیگیری بشه

Amir Hossein J | آکادمی امروز

Amir Hossein J

4 ماه پیش

سلام این روش برای امتحان نهایی قبوله؟

سلام بعید میدونم همچین سوالی توی امتحان نهایی بدن!

چه م قعی تندی ذره بیشینه است

در مبدا یا میشه گفت اونجا که x قطع شده

میشه یه جور دیگه توضیح بدید متوجه نشدم کلا

انجا استاد از کجا فهمید موج در خلاف محورx هست

باتوجه به اینکه شکل علامت رو برای M برعکس رسم کرده پس میتونیم بگیم که خلاف محور x ها هستش! در کل برای تعیین بالا یا پایین بودن از نقاط قبلی نقطه استفاده کن که اگر نقاط قبلی پایین تر بودن باید پیکان رو پایین باشد و بلعکس و اگر پیکان برعکس بود پس برعکس هستش.

بچهایی ک شاگرد استاد نوری بودید و منبع دیگه ای استفاده نکردید،خدا وکیلی فیزیک اردیبهشت ۴۰۴میخام بدونم چند. درصد زدید

👆👆👆 دوستان لطفا به دوستتون کمک کنید

ببین فیزیک واقن تو باغ نبودم اصلن کلنننن سر در نمیاوردم از پایه مشکل داشتم شروع کردم از سال دهم به ترتیب فیلمای استاد نوریو دیدم الان درس مورد علاقم شده فیزیک خیلی راحته برام تو کنکورم 40 زدم

مریم قربانی | آکادمی امروز

مریم قربانی

11 ماه پیش

@نسترن اکبری خوبه انشالله کنکور بعدی درصدتون بهتربشه

سلام من تمام فیلمای استاد رو ندیدم ولی 14 درصد زدم

چرا باید مکانش در 25/0 م پیدا کنیم؟؟

اشتباهات جزوه واقعا رو‌اعصابن

ایرادات رو به پشتیبانی اطلاع بدید 🌷

مگه تو شکل سوال نوسانگر اول از 0 نمیره به A- بعد دوباره به 0 بعد به A+ و در اخر دوباره به نقطه ی 0 نمیره ؟ . پس چرا استاد تو محوری که کشیدن از 0 رفتن به A+ بعد به 0 ؟

اگر ویس ناواضح بود بگید دوباره ضبط کنم ریپلای نکنید 🌷

سادنا زرین | آکادمی امروز

سادنا زرین

1 سال پیش

سلام چرا تو سوالای قبلی وقتی جابه جایی رو حساب کردیم می‌گفتیم T دوم یعنی دوتا دامنه پس دامنه را در ۲ ضرب میکردیم تا جابه‌جایی بدست بیاد چرا اینجا از قرینه استفاده میکنه

آموزش ویدیویی پایه3: تست های موج و مشخصه های موج فیزیک دوازدهم توسط بهترین اساتید کنکور به همراه جزوه ، تست ، تمرین و رفع اشکال کنکور | کنکور ریاضی - آکادمی امروز