شکیلا امینی
4 ماه پیش
ببخشید یه سوال داشتم لطفا اگه میشه جواب بدید واقعا خیلی سردرگم شدم سوالم اینه که چندتا از این نقشه ها رو باید حفظ باشم یعنی مثلا مولکول هایی ساختار لوویسشون خطین یا هرمین تو کتابای تستی و اینا چندین تا مثال زدن که اصلا تو کتاب نیست
فاطمه غفاری
4 ماه پیش
سلام وقت بخیر من متوحه نشدم دقیقا چجوری متقارن و نامتقارن بودن رو تشخیص میدن بر اساس مدل فضا پر کن ، میشه توضیح بدین؟
علی عبدالخانی
4 ماه پیش
اگه میگفت فرمو کووالانسی چی درست از آب درمیومد برای SiO2?
آنیتا فرهمند
4 ماه پیش
بله باید میگفت جامد کووالانسی
علی عبدالخانی
4 ماه پیش
سلام فقط چرا فلش برایند هاشون حالا به اصطلاح از مثبت به منفیه واسم سؤاله؟
4 ماه پیش
چون داره جهت حرکت الکترون رو نشون می ده در واقع داره می گه الکترون این طرفی رفته که اینجا منفی شده اینجا مثبت. پس از سمت مثبت می کشیم به سمت منفی تا از ابتدای حرکت الکترون فلش شروع بشه و به جایی که متراکم تره ختم.
محمد چاوش سلطانی
4 ماه پیش
و هم اکنون آموزش روخوانی جهت روانخوانی🤣🤣🤣
سید محمد متین رشادی
4 ماه پیش
💙
امیرحسین ادبی
4 ماه پیش
بار جزئی در اتم مرکزی اوزون چگونه است
زینب مقدم
4 ماه پیش
مثبت
امیرحسین ادبی
4 ماه پیش
@زینب مقدم چرا
سارا قائد امینی
5 ماه پیش
ببخشید کربن دی اکسید ناقطبی هست ولی استاد تو توضیحاتشون گفتن قطبیه
Amir Hossein J
5 ماه پیش
حتما اشتباه لفظی بوده
سارا قائد امینی
5 ماه پیش
ببخشید استاد دارن جدول رو توضیح میدن من گیج شدم نمیدونم چجوری باید متقارن نامتقارن رو تشخیص بدم که بعد قطبی ناقطبی رو مشخص کنم میشه به توضیحی بدید
Amir Hossein J
5 ماه پیش
ببینید به طور کلی نیازی نیست که از روی اون شکل ها متقارن یا نامتقارن بودن رو تشخیص بدین. فقط کافیه اون جدول رو حفظ کنین که کدوم قطبیه و کدوم ناقطبی حالا که قطبی بودن یا نبودن رو تشخیص دادین اونوقت می فهمین که متقارن هست یا نه. اما برای تشخیص اسم ترکیب شیمیایی از روی اون شکل ها فقط کافیه به رنگ های قرمز و آبی توجه کنین و طبق الکترونگاتیوی اسم ترکیب رو تشخیص بدین. اگه باز متوجه نشدین بگین تا توضیح بدم.
ساناز کتی
6 ماه پیش
سلام چرا استاد جور هسته و ناجور هسته رو توضیح ندادن یعنی چی میشه لطف کنید توضیحش بدید و اینکه این مقايسه کلی برای نقطه جوش درسته؟ اول جرم مولی بعد هیدروژنی و قطبی بودن و بعد اون ناقطبی ها
ابوالفضل شاه بخشی
5 ماه پیش
سلام به طور کلی وقتی ما میگیم جور یعنی نا قطبی یعنی متقارن و وقتی میگیم نا جور یعنی نا متقارن و قطبی برای سوال بعدی درسته در مواد مولکولی
ساناز کتی
4 ماه پیش
@ابوالفضل شاه بخشی ممنونم
محمدجواد ظهیری اصل
1 سال پیش
سلام برایند نیرو ها یعنی چی؟
محمدجواد ظهیری اصل
1 سال پیش
@زینب مقدم خیلی ممنون خوب مثلا توی ملکول کربن تترا کلرید که ناقطبیه غز روی برایند نیرو ها چطور بفهمیم
سمیه بویه زار
1 سال پیش
سلام عرض ادب استاد ما این تمرین تو دقیقه یازده سی دقیقه نداریم چرا
سید محمد متین رشادی
1 سال پیش
سلام وقت بخیر اگر جزوه ناقصه،حتما به پشتیبانی اطلاع بدید 🌷
شفیقه جعفریان
1 سال پیش
سلام رفیق طولانی نیست . گوشه جزوت بنویسش
سجاد جعفری
1 سال پیش
استاد زورش میگیره بخاد یکمی از دهم یا یازدهم بگه
سید محمد متین رشادی
1 سال پیش
اگر جایی مبهمه بگید براتون توضیح بدیم 🌷 به همراه مشخص کردن تایم دقیقش ریپلای نباشه 🌷
آموزش ویدیویی مواد مولکولی شیمی دوازدهم توسط بهترین اساتید کنکور به همراه جزوه ، تست ، تمرین و رفع اشکال کنکور | کنکور ریاضی - آکادمی امروز
4 ماه پیش
وقتی رنگ دور اتم تو همه جهاتش یکسانه متقارنه، وقتی ی بخشیش قرمزه ی بخشیش آبی نا متقارنه