زینب .
1 ماه پیش
سلام در گفتار 10 قسمت قبل استاد تاکید کردن که طبق کتاب دهم، هر دو استوانه میشه یک سانتریول، اینجا میگن طبق کتاب هر یک استوانه یک سانتریوله ، الان طبق کتاب ما باید کدومو درنظر بگیریم؟
کیمیا قانونی
3 ماه پیش
معلم ما میگه که تو اون شکلی که استاد توضیح دادن رنگ رشته ها فرق داره خب قرمز رنگ ها رشته دوک هستند،سبزها رشته دوک نیستند درسته؟؟ تو هیچ جا این گفته نشده اگه درسته پس اون آبی ها چیه
بهار گوی زاده
4 ماه پیش
طبق متن کتاب دهم میگه که سانتریول ساختار استوانه ای شکلی است که در ساخته به تعداد دوعدد عمود برهم دیده میشه، پس چرا ستاد میگه اون دو استوانه ی عمود بر هم میشه 2 سانتریول؟
فاطمه زهرا رمضانی مقدم
4 ماه پیش
الان سانتریول یک استوانه است یا هردو باهم😕
سید محمد متین رشادی
4 ماه پیش
طبق متن کتاب دهم، هر استوانه را یک سانتریول بگیرید
حیدر مالداری
4 ماه پیش
چرا اینقدر حرف های متناقض میزنه استاد. توی دوسه تا فیلم قبلی تاکید کردن که طبق متم کتاب دهم هر دواستوانه یک سانتریوله. الان میگن طبق متن کتاب دهم هر استوانه یه سانتریوله. جالبه هردو هم طبق متن کتاب دهم هست 🥲
مطهره رضائیان
4 ماه پیش
مطمینین که هرسانتیول یه دونه استوانه هست؟فکر میکنم اشتباه باشه مثل خیلی از حرفای دیگه که اشتباه بود!!!
ابوالفضل خانقلی
4 ماه پیش
دقیقا واقعا نمیشه گفت دبیر خوبی هستن اصن معروف هم نیستن اگه میخوای زیست رو بهتر متوجه بشی پیشنهاد میکنم کتاب بیولوژی کمپبل رو بخون حتما
مطهره رضائیان
4 ماه پیش
@ابوالفضل خانقلی اساتید که هیچی باز به نسبت یکم اوکیه ولی مشاوره و پشتیبانیشون واقعا از ۱۰۰ بهشون منفی میدم حتی صفر هم نیستن یعنی به دردنخپر ترین پشتیبانی و مشاور ها واقعا تو اینجا هستن به مفت نمی ارزن!
یگانه احمدی
4 ماه پیش
@ابوالفضل خانقلی کی گفته استاد دبیر خوبی نیستن اتفاقا به نظرم یکی از بهترین استادهای زیست شناسی کنکور هستن من کلاسای زیست زیادی شرکت کردم درسنامه بعضی کتابای کمک درسی رو هم میخونم هیچ کدوم مثل استاد بام رفیع اینقدر عالی و ترکیبی تدریس نمیکنن در ضمن اگر یه سرچ در گوگل هم بکنید متوجه میشید که معروفن یا نه حتی ایشون در مدرسه علامه حلی تهران که بهترین مدرسه تهران هست تدریس میکنن کلا در درس زیست شناسی تناقض هست و اونم به خاطر اینه که نصف مطالب کتاب که واقعا متاسفم برای مولف کتاب درسی غیر علمیه و یه معلمی نکات علمی رو میگه و یه معلمی نکته خلق میکنه برای خودش یکی هم کنکوری میگه و این باعث میشه بعضی مطالب در منابع مختلف فرق کنه و مشکل ازاستاد نیست قطعا مطالب استاد مطالب کنکوریه و خودشون هم حین تدریس میگن که علمی نیست ولی برای کنکور مجبوریم یاد بگیریم
مهتاب مهرآبادی
3 ماه پیش
@ابوالفضل خانقلی مشتاقم بشدت دبیرای خوبتونو بشناسم.چون بنده باهمین دبیر زیستو 90 زدم
مهتاب مهرآبادی
3 ماه پیش
@ابوالفضل خانقلی پس خودت چرا وقتتو اینجاهدر میدی.؟کمپبلتو بخون دیگه
.. فاطمه الزهرا(س).. ..
5 ماه پیش
سلام اینجا برای پروتئین سازی به جز ریبوزوم هاکه پروتیین میسازن اندوپلاسمی زبر کاری نمیکنه؟ مگه اون هم کارش پروتئین سازی نبود
مارال بدری
1 سال پیش
استاد اُستوا غلطه اِستوا درستش هست
سید محمد متین رشادی
1 سال پیش
از نظر کنکوری در درس زیست فرقی نمیکنه کدومش رو تلفظ کنید 😊
مهتاب مهرآبادی
3 ماه پیش
خوبه که بین این همه نکته و حجم مطالب مشکل ما فقط تلفظه.
مبینا بابایی
1 سال پیش
سلام، استاد گفت دوک از ریزلوله تشکیل شده اما کتاب سانتریول رو میگه ک از ریزلوله تشکیل شده...
احمدرضا مالک
1 سال پیش
سلام چرا استاد میگن پروتیین هایه دوک همون ریزلوله هاست؟ اینا مگه فرق ندارن باهم ریزلوله ها تو ساختار خود سانتریول اند ولی پروتیین های دوک موقع تقسیم اون تار ها هستند
فاطمه شرعی زاده
1 سال پیش
سلام من اینطور برداشت کردم که پروتئین های دوک همون ریز لوله ها هستن که هنگام تقسیم یاخته از سانتریول به سمت سانترومز ها حرکت میکنند و متصل میشن و سبب جداسازی کروماتید های خواهری میشن در واقع دوک تا قبل از تقسیم یاخته ریزلوله هست ولی هنگام تقسیم یاخته اسمش میشه دوک تقسیم که درواقع ریزلوله های سانتریوله نمیدونم درسته یا نه ولی برداشت من اینه
دینا نوروزی
1 سال پیش
سلام ببخشید تو مرحله G2هم پروتئین های دوک تقسیم ساخته میشه توسط ریبوزوم و هم سانتریول که ریز لوله پروتئینی هستش توسط ریبوزوم ساخته میشه؟ و تو مرحله تقسیم صرفا این پروتئین های دوک تقسیم ساخته شده توسط سانتریول سازماندهی میشن و دوک تقسیم ایجاد میکنن؟!
سجاد اسماعیلی
1 سال پیش
سلام بله دقیقا همینطوره
دینا نوروزی
1 سال پیش
@سجاد اسماعیلی ممنونم لطف کردید 🌱🙏
پینار عباس علی زاده
1 سال پیش
اخه ویدیو های قبلی و تو تدریس دهم همین استاد گفتن یک سانتریول ۲استوانه عمود بر هم هست تو ویدیو قبلی هم اینجوری گفتن الان چرا عوض شد 😐
سید محمد متین رشادی
1 سال پیش
اگر ویس ناواضح بود بگید دوباره ضبط کنم 🌷 ریپلای نباشه 🌷 اگر تناقضی در ویدیوها مشاهده کردید به پشتیبانی اطلاع بدید تا بررسی بشه
زهرا احمدی
1 سال پیش
بله دقیقا درسته
آموزش ویدیویی دوک تقسیم زیست شناسی پایه یازدهم توسط بهترین اساتید کنکور به همراه جزوه ، تست ، تمرین و رفع اشکال کنکور | کنکور تجربی - آکادمی امروز
هانیه موسوی
1 ماه پیش
دقیقا توی کتاب نوشته هر سانتریول ساختاری استوانه ای شکل است ک در یاخته به تعداد دو عدد عمود برهم وجود داره بنابراین بدیهیه که حرف اینجا درسته و تناقض قسمت های قبل رو در نظر نگیر