یادبگیریم1: دوک تقسیم

4.9/5
(639 رای)
برای مشاهده، ابتدا وارد شوید.
ورود و مشاهده فیلم

رشتمان (میتوز)

دوک تقسیم
دوک تقسیم

`00:28

تقسیم سیتوپلاسم و تنظیم چرخه یاخته
تقسیم سیتوپلاسم و تنظیم چرخه یاخته

`00:57

2 تمرین

تقسیم بی رویه یاخته T تشخیص و درمان سرطان و نقش وارث و محیط در ایجاد آن
تقسیم بی رویه یاخته T تشخیص و درمان سرطان و نقش وارث و محیط در ایجاد آن

`01:15

1 تمرین

مرگ یاخته + تست ها (قسمت اول)
مرگ یاخته + تست ها (قسمت اول)

`00:52

1 تمرین

تست ها (قسمت دوم)
تست ها (قسمت دوم)

`00:56

سوالات دیگران

سلام در گفتار 10 قسمت قبل استاد تاکید کردن که طبق کتاب دهم، هر دو استوانه میشه یک سانتریول، اینجا میگن طبق کتاب هر یک استوانه یک سانتریوله ، الان طبق کتاب ما باید کدومو درنظر بگیریم؟

(1)

دقیقا توی کتاب نوشته هر سانتریول ساختاری استوانه ای شکل است ک در یاخته به تعداد دو عدد عمود برهم وجود داره بنابراین بدیهیه که حرف اینجا درسته و تناقض قسمت های قبل رو در نظر نگیر

(2)

ZARA HE | آکادمی امروز

ZARA HE

3 ماه پیش

توسط کدوم ریبوزوم ها . ریبوزوم های رو شبکه اندو پلاسمی زبر ؟

معلم ما میگه که تو اون شکلی که استاد توضیح دادن رنگ رشته ها فرق داره خب قرمز رنگ ها رشته دوک هستند،سبزها رشته دوک نیستند درسته؟؟ تو هیچ جا این گفته نشده اگه درسته پس اون آبی ها چیه

طبق متن کتاب دهم میگه که سانتریول ساختار استوانه ای شکلی است که در ساخته به تعداد دوعدد عمود برهم دیده میشه، پس چرا ستاد میگه اون دو استوانه ی عمود بر هم میشه 2 سانتریول؟

الان سانتریول یک استوانه است یا هردو باهم😕

طبق متن کتاب دهم، هر استوانه را یک سانتریول بگیرید

(1)

چرا اینقدر حرف های متناقض میزنه استاد. توی دوسه تا فیلم قبلی تاکید کردن که طبق متم کتاب دهم هر دواستوانه یک سانتریوله. الان میگن طبق متن کتاب دهم هر استوانه یه سانتریوله. جالبه هردو هم طبق متن کتاب دهم هست 🥲

(1)

اگر ویس ناواضح بود بگید دوباره ضبط کنم 🌷 ریپلای نباشه 🌷

(2)

مطمینین که هرسانتیول یه دونه استوانه هست؟فکر میکنم اشتباه باشه مثل خیلی از حرفای دیگه که اشتباه بود!!!

دقیقا واقعا نمیشه گفت دبیر خوبی هستن اصن معروف هم نیستن اگه میخوای زیست رو بهتر متوجه بشی پیشنهاد میکنم کتاب بیولوژی کمپبل رو بخون حتما

(1)

@ابوالفضل خانقلی اساتید که هیچی باز به نسبت یکم اوکیه ولی مشاوره و پشتیبانیشون واقعا از ۱۰۰ بهشون منفی میدم حتی صفر هم نیستن یعنی به دردنخپر ترین پشتیبانی و مشاور ها واقعا تو اینجا هستن به مفت نمی ارزن!

@ابوالفضل خانقلی کی گفته استاد دبیر خوبی نیستن اتفاقا به نظرم یکی از بهترین استادهای زیست شناسی کنکور هستن من کلاسای زیست زیادی شرکت کردم درسنامه بعضی کتابای کمک درسی رو هم میخونم هیچ کدوم مثل استاد بام رفیع اینقدر عالی و ترکیبی تدریس نمیکنن در ضمن اگر یه سرچ در گوگل هم بکنید متوجه میشید که معروفن یا نه حتی ایشون در مدرسه علامه حلی تهران که بهترین مدرسه تهران هست تدریس میکنن کلا در درس زیست شناسی تناقض هست و اونم به خاطر اینه که نصف مطالب کتاب که واقعا متاسفم برای مولف کتاب درسی غیر علمیه و یه معلمی نکات علمی رو میگه و یه معلمی نکته خلق میکنه برای خودش یکی هم کنکوری میگه و این باعث میشه بعضی مطالب در منابع مختلف فرق کنه و مشکل ازاستاد نیست قطعا مطالب استاد مطالب کنکوریه و خودشون هم حین تدریس میگن که علمی نیست ولی برای کنکور مجبوریم یاد بگیریم

(7)

@ابوالفضل خانقلی مشتاقم بشدت دبیرای خوبتونو بشناسم.چون بنده باهمین دبیر زیستو 90 زدم

(2)

@ابوالفضل خانقلی پس خودت چرا وقتتو اینجاهدر میدی.؟کمپبلتو بخون دیگه

(1)

سلام اینجا برای پروتئین سازی به جز ریبوزوم هاکه پروتیین میسازن اندوپلاسمی زبر کاری نمیکنه؟ مگه اون هم کارش پروتئین سازی نبود

البته از نظر کنکوری زیاد مهم نیست در درس زیست 😊🌷

(1)

استاد اُستوا غلطه اِستوا درستش هست

از نظر کنکوری در درس زیست فرقی نمیکنه کدومش رو تلفظ کنید 😊

خوبه که بین این همه نکته و حجم مطالب مشکل ما فقط تلفظه.

(1)

سلام، استاد گفت دوک از ریزلوله تشکیل شده اما کتاب سانتریول رو میگه ک از ریزلوله تشکیل شده...

A M | آکادمی امروز

A M

1 سال پیش

سلام تو مرحله g1 , s هم ریزلوله وجود داره؟/

سلام چرا استاد میگن پروتیین هایه دوک همون ریزلوله هاست؟ اینا مگه فرق ندارن باهم ریزلوله ها تو ساختار خود سانتریول اند ولی پروتیین های دوک موقع تقسیم اون تار ها هستند

سلام من اینطور برداشت کردم که پروتئین های دوک همون ریز لوله ها هستن که هنگام تقسیم یاخته از سانتریول به سمت سانترومز ها حرکت می‌کنند و متصل میشن و سبب جداسازی کروماتید های خواهری میشن در واقع دوک تا قبل از تقسیم یاخته ریزلوله هست ولی هنگام تقسیم یاخته اسمش میشه دوک تقسیم که درواقع ریزلوله های سانتریوله نمیدونم درسته یا نه ولی برداشت من اینه

سلام ببخشید تو مرحله G2هم پروتئین های دوک تقسیم ساخته میشه توسط ریبوزوم و هم سانتریول که ریز لوله پروتئینی هستش توسط ریبوزوم ساخته میشه؟ و تو مرحله تقسیم صرفا این پروتئین های دوک تقسیم ساخته شده توسط سانتریول سازماندهی میشن و دوک تقسیم ایجاد میکنن؟!

سلام بله دقیقا همینطوره

(1)

@سجاد اسماعیلی ممنونم لطف کردید 🌱🙏

اخه ویدیو های قبلی و تو تدریس دهم همین استاد گفتن یک سانتریول ۲استوانه عمود بر هم هست تو ویدیو قبلی هم اینجوری گفتن الان چرا عوض شد 😐

(3)

اگر ویس ناواضح بود بگید دوباره ضبط کنم 🌷 ریپلای نباشه 🌷 اگر تناقضی در ویدیوها مشاهده کردید به پشتیبانی اطلاع بدید تا بررسی بشه

زهرا احمدی | آکادمی امروز

زهرا احمدی

1 سال پیش

بله دقیقا درسته