z z
3 ماه پیش
یعنی در مرحله پروفاز و تلوفاز کروماتینی است درسته؟؟؟
ستایش نوروزی
3 هفته پیش
در تلوفاز بله اما پروفاز نه
.. .
5 ماه پیش
سلام در مورد گزینه ب تو فصل ۵ استاد وقتی افزایش بیگانه خواری توسط بیگانه خوار هارو میگفت رد میکردن چون جمله برا ماکروفاژ درست بود نه همه بیگانه خوارها چرا اینجا درست گرفتن؟ چی در نظر بگیریم تو تستا؟
فاطمه داودآبادی
5 ماه پیش
گزینه د درست هست یا نادرست و جواب کدوم گزینه میشه؟
فاطمه غفاری
3 ماه پیش
نادرست هست جواب آخرم میشه گزینه 2
غزل کیماسی
9 ماه پیش
سلام وقت بخیر ، این مطلبی ک استاد گفتن درباره تقسیم در برگ هست یا کلا درباره میتوز
سید محمد متین رشادی
9 ماه پیش
سلام کلن درباره میتوز صحبت کردن
مبینا مصطفوی
1 سال پیش
چرا یاخته های تار عضلانی تقسیم نمیشن؟
نرگس مهدوی
1 سال پیش
سلام این سلول ها توانایی تقسیم رو ندارن یعنی طوری ساخته نشدن که برای چنین عملی اماپگی داشته باشن و موارد مورد نیازش رو داشته باشن
امیررضا هاشمی
1 سال پیش
سلام ممکنه این سوال گزینه ۳ و ۴ رو توضیح بدین ?
محمدمبین پارسه
1 سال پیش
در گزینه۳ در میتوز گیاهی تقسیم سیتوپلاسم همزمان با جدا شدن کروماتید های خواهری هست و در میتوز برای جدا شدن کروماتید های خواهری باید بعد از جدا شدن توسط رشته های دوک به قطبیت یاخته برند و این مرحله با مرحله تقسیم سیتوپلاسم همزمان هست پس بخاطر همین میگیم که در یک زمان اتفاق میفتن نه قبلش در گزینه۴ یاخته گیاهی میوز نمیکنه و هیچ وقت کروموزوم های همتا به صورت طولی کنار هم قرار نمی گیرند پس بخش اول درست هست بعد هم که کروموزوم ها در مرحله متافاز در مرکز یاخته به صورت ردیف در می آیند که زود تر از آنافاز هست و کل گزینه درسته
زهرا غلامی
1 سال پیش
یک نکته ی داخل تست قلم چی بود که میگفت در مرحله تلوفاز یا اخری ایجاد فرو رفتگی همراه است داخل شکل هم واضحه چرا استاد این و میگه
زهرا غلامی
1 سال پیش
استاد داخل تست های قبل همش اشاره داشت که تشکیل رشته دوک در مرحله پروفاز پرومتافاز و متافاز هست و این رو هم قبول دارم که در مرحله ی متافاز تکمیل میشه اما طبق حرف استاد و کتاب درسی (شکل) میتونیم بگیم داره تشکیل میشه الان کار تست ندارم اما فقط میخوام بدونم تشکل دوک داخل کدوم مراحله و چرا تست و اشتباه گرفتیم
دردانه قاسمی
1 سال پیش
سلام. گزینه ۲ استاد تو فصل ۵ گفتن اینترفرون نوع ۲ در مرگ برنامه ریزی شده باعث فعال شدن ماکروفاژ میشه نه افزایش فعالیت. چرا اینجا درست گرفتن؟
عرشیا امینی
1 سال پیش
سلام گزینه ۴ کروموزم های همتا و غیر همتا با هم در وسط یاخته تجمع میابند نمیتونیم درست بگیریم لطفا جواب بدین
محمدمبین پارسه
1 سال پیش
یاخته گیاهی هست و میوز نمیکنه فقط در میوز کروموزوم های همتا به صورت عمودی در کنار هم قرار مس گیرن پس لغت (غیر همتا) توی گزینه درست هست
عرشیا امینی
1 سال پیش
ریز کیسه ها پروتئینی هستند و توسط ریبوزوم تولید میشن و میرن تو دستگاه گلژی یعنی توسط دستگاه گلژی تولید نشدند درسته؟
فاطمه اکبری
1 سال پیش
محتویات ریزکیسه ها توسط ریبوزوم تولید میشه.بعدش به دستگاه گلژی میرن و به قول استاد بسته بندی میشن و به بیرون ارسال میشن.در واقع خود ریزکیسه توسط گلژی ساخته میشه
امیررضا هاشمی
1 سال پیش
گ2 رو میتونیم به این دلیل غلط بگیریم که LDL بروتیین و کلسترول هست ولی در بافت چربی تریگلیسیرید دخیره میشه ؟
نرگس مهدوی
1 سال پیش
سلام نه، لیپوما لیپید های دیگه ای هم بجز تریگلیسیرید میتونه ذخیره کنه
آرمین تیماسی
1 سال پیش
این سوال چرا تو جزوهمون نیست؟
سید محمد متین رشادی
1 سال پیش
ناقصی های جزوه رو حتما به پشتیبانی اطلاع بدید 🌷
آرمین تیماسی
1 سال پیش
گزینه ی آخر رو استاد درست تحلیل کردن پس مشکل چیه؟
نرگس مهدوی
1 سال پیش
اشتباه شده
محمدمبین پارسه
1 سال پیش
آره جواب گزینه ۳ هست (د) هم درسته
آموزش ویدیویی تست ها (قسمت دوم) زیست شناسی پایه یازدهم توسط بهترین اساتید کنکور به همراه جزوه ، تست ، تمرین و رفع اشکال کنکور | کنکور تجربی - آکادمی امروز
سید محمد متین رشادی
1 ماه پیش
سوالتون چیه ؟