اثر فوتوالکتریک

4.8/5
(709 رای)

اثر فوتوالکتریک و فوتون

فوتون و اثر فوتوالکتریک
فوتون و اثر فوتوالکتریک

`00:42

اثر فوتوالکتریک
اثر فوتوالکتریک

`01:03

1 تمرین

سوالات دیگران

تو این قسمت آخر صحبت استاد، یعنی با تابش نور عادی که بسامد مناسبی نداره هم میشه الکترون هارو بلند کرد ولی سرعتش کمه؟ اخه استاد میگن وقتی شدت نور زیاد میشه تعداد الکترون های کنده شده بیشتر میشه ولی سرعت کنده شدنشون زیاد نمیشه....

Mobina z | آکادمی امروز

Mobina z

1 ماه پیش

چرا ب غلطه و پ درست؟

اگر ویس ناواضح بود بگید دوباره ضبط کنم 🌷 ریپلای نباشه 🌷

برای تبدیل الکترون ولت به ژول بر ثانیه یا بالعکس چیکار باید بکنیم استاد گفتا ولی یادم رفت

الکترون ولت یکای انرژی هست مثل ژول نه ژول بر ثانیه

زهرا کوهی | آکادمی امروز

زهرا کوهی

2 ماه پیش

سلام اینجا برای انرژی نمیخواست evبه ژول تبدیل کرد؟

1339 . | آکادمی امروز

1339 .

2 ماه پیش

سلا نه چون هم h و هم انرژی برحسب الکترون ولت هستن.

Amir Hossein J | آکادمی امروز

Amir Hossein J

3 ماه پیش

سلام. مگه بسامد زرد از بنفش کمتر نیست؟ پس چرا تعداد فوتو الکترون های بیشتری گسیل میکنه؟

فصل3و فصل4 با هم ارتباط دارند مثلاً اگر فصل 3رو نخونیم نمی‌تونیم فصل 4رو یاد بگیریم ؟

اینطور نیست فقط چندتا فرموله از فصل3بلد باشی راحت تر فرمول فصل4متوجه میشی

سلام وقت بخیر این روش رو کجا استاد تدریس کردن؟

سلام برای این مبحث نیست اشتباهی گذاشتن اینجا، واسه یادبگیریم های بعدی هست

@فاطمه غفاری در واقع تست ترکیبی هست

Mobina z | آکادمی امروز

Mobina z

1 ماه پیش

@فاطمه غفاری https://emrooz.ir/cbgstbc-97514?comment_id=739034#comment-739034

سلام وقت بخیر در اینجا اگر بار الکتروسکوپ منفی بود با تابیدن نور با بسامد مناسب ورقه ها به هم نزدیکتر میشدم و در نتیجه زاویه ی بین ورقه ها کم میشد درسته؟؟

سلام بله درسته

سلام لطفا جزوه ها رو هم اپدیت کنید دیروز جزوه زیست رو پرینت گرفتم بخونم دیدم با فیلم یکی دو جملش فرق داره

عالی بود استاااااااد

زینب مقدم | آکادمی امروز

زینب مقدم

tik

1 سال پیش

خوشحالیم راضی بودی 🥰

نرگس بدری | آکادمی امروز

نرگس بدری

1 سال پیش

چرا انرژی با I به توان 2 متناسبه???????

چرا انقد سایت کنده واسه یه فیلم سی دقیقه ای دو ساعته معطلم

این موارد رو به پشتیبانی سایت بگید،راهنماییتون میکنن که چکار کنید 🌷

پس چرا ضرب در c نکردید؟؟؟؟

اینجا c به دردمون نمیخوره

چرا باید به ژول تبدیل بشه؟

چون بقیه یکا ها به si هستن،یکای انرژی هم باید به ژول باشه و eV باید به ژول تبدیل کنیم تا جور در بیاد

وقتی بار کلاهک مثبت میشه مگه نباید ورقه ها به هم نزدیک بشن

نرگس مهدوی | آکادمی امروز

نرگس مهدوی

tik

1 سال پیش

سلام وقتی بار هر‌دو ورقه مثبته، یعنی هر دو بار هم نام دارن و از هم دور میشن وقتی نور بهشون میخوره باعث میشه باز تر بشن

آموزش ویدیویی اثر فوتوالکتریک فیزیک دوازدهم توسط بهترین اساتید کنکور به همراه جزوه ، تست ، تمرین و رفع اشکال کنکور | کنکور تجربی - آکادمی امروز