پرنیان جهان بین
5 ماه پیش
درود بر شما خسته نباشید. این موضوع ربطی به نوع واکنش نداره؟ یعنی هم نمودار واکنش گرماگیر و هم گرماده در قله پیوند ها سست هست؟
امیرمحمد .
3 ماه پیش
بله
ابوالفضل شاه بخشی
5 ماه پیش
یادش بخیر پراید 300
سید محمد متین رشادی
5 ماه پیش
😊
محمدمهدی طاهریان
4 ماه پیش
زیاد هم دور نبوده که یادش بخیر باشه
امیرمحمد .
3 ماه پیش
الان شده یک میلیارد ً!!
ابوالفضل شاه بخشی
5 ماه پیش
یه سوال خفن خوب H2O , CO2 گاز گل خانه ای اند چرا الاینده نیستند ؟؟؟؟
محمد چاوش سلطانی
4 ماه پیش
H2Oگازگلخانه ایه؟
محمدمهدی طاهریان
4 ماه پیش
یه جواب خفن تر الاینده هستن دکتر الاینده خروجی از گاز اگزوز در نظر نگرفتتشون
محمدمهدی طاهریان
4 ماه پیش
@محمد چاوش سلطانی اره بخار اب گاز گلخانه ایه
زهره دهناد
4 ماه پیش
@محمدمهدی طاهریان مطمئنی؟ دقت کن! زیر جدول همین اخره فیلم میگه اگه درست بسوزن co2و H2O میده خب اینام که گاز گلخانه ای بودن چرا الاینده نیستن؟ینی هیچوقت توی اگزوز درست نمیسوزن؟ اصرار داره که بگه بقیه الاینده ان در صورتی که گاز خواست اینارو نام ببریم
فاطمه سادات طباطبایی
3 ماه پیش
الاینده با گاز گلخانه ای فرق داره . درواقع الاینده هارا ابتدای درس معرفی کرده اونجایی که گفته هوای پاک مخلوط یکنواخت گاز ها هست و... ولی اسمی از کربن دی اکسید و اب نبرده . گاز های گلخانه ای در اثر طولانی مدت و تجمع انها باعث گرمایش جهانی شده . الاینده حساب نمیشه . ولی این الاینده ها که میگیم بلافاصلا بعد از خروج هوایی که در تماس با ما هستش را الوده و تیره و... میکنه و اثر مستقیم داره . در حقیقت میتونیم بگیم گاز های گلخانه ای فقط مانع خروج گرمای ازاد شده در اثر بازتاب های فروسرخ زمین میشن نه اینکه بخوان بیماری و تیره شدن چهره شهر و... ایجاد کنن(باتوجه به صفحه 69 شیمی دهم و بالای صفحه 94 شیمی دوازدهم) مفید بود لایک کن
ابوالفضل شاه بخشی
3 ماه پیش
@فاطمه سادات طباطبایی اما در ادامه و تکمیل حرف شما الاینده هوا تعریفش وجود چیزیست که در هوا اضافی باشه و نقشی نداشته باشه co2 , h2o داخل هوا نقش اساسی دارند و جلوگیری میکنند از پرتو های فرابنفش رو میگیرند برای همین الاینده محسوب نمیشن البته زیاد بودن این گاز ها هم مضر هستش اما الاینده نیستن باعث گرمایش زیاد زمین میشه و غیره که می دونیم ممنون از شرکت کردن دوستان تو بحث علمی
𝖭 𝖯
1 سال پیش
سلام کیفیت ویدیو فقط برای من انقدر افتضاحه؟ مشکل از نتم نیست
سید محمد متین رشادی
1 سال پیش
سلام این موضوع رو به پشتیبانی آنلاین بگید راهنمایی میکنن 🌷
دنیا قریبی راد
11 ماه پیش
خوبه که نتت ضعیفه
امیرمحمد .
3 ماه پیش
بله عزیزم مشکل از شماست
ملیسا سعیدی
1 سال پیش
طبق چ چیزی تداخل ها رو مشخص کرد ؟
نرگس مهدوی
1 سال پیش
از ساعت ۶ و ساعت ۱۲ عمود میکنی تا خطوط نمودار گاز ها رو قطع کنه
مهشید رشیدی
1 سال پیش
سلام خسته نباشید در نمودار میتونیم بگیم هرچی سطح انرزی بالاتر اون واکنش ناپایدارتره؟
نرگس مهدوی
1 سال پیش
سلام تا حدی میشه گفت اما تو واکنش ها این رو هم در نظر بگیر که به سمت پایدار شدن میرن
فهیمه فلاحتی
1 سال پیش
سلام. برای قسمت 3 چرا شده گرماگیر؟
نرگس مهدوی
1 سال پیش
سلام گرماده نوشته شده
ااصیه /
1 سال پیش
خب ما ازکجا فهمیدیم سرعت از تغیر مول بدست بیاریم
سید محمد متین رشادی
1 سال پیش
اگر ویس ناواضح بود بگید دوباره ضبط کنم ریپلای نکنید 🌷 اگر بازم جایی مبهم بود بهم بگید 🌷
شکوفا عسگرپور
1 سال پیش
درود وقت بخیر توی قسمت و میگه جرقه سرعت رو زیاد میکنه. ما میدونیم جرقه انرژی فعاتسازی رو تامین میکنه. اونو کاهش نمیده. پس چرا سرعت زیاد شد؟
نرگس مهدوی
1 سال پیش
تامین کردن انرژی فعال سازی باعث میشه که زودتر به حد انجامش برسه واسه همین سرعت هم بیشتر میشه
آموزش ویدیویی بررسی آلاینده های خروجی از اگزوز خودروها، انرژی فعالسازی شیمی دوازدهم توسط بهترین اساتید کنکور به همراه جزوه ، تست ، تمرین و رفع اشکال کنکور | کنکور تجربی - آکادمی امروز
Amir Hossein J
3 ماه پیش
بله