یادبگیریم1: 1 : بررسی آلاینده های خروجی از اگزوز خودروها

4.8/5
(518 رای)
برای مشاهده، ابتدا وارد شوید.
ورود و مشاهده فیلم

مکانیسم انجام واکنش های شیمیایی

بررسی آلاینده های خروجی از اگزوز خودروها، انرژی فعالسازی
بررسی آلاینده های خروجی از اگزوز خودروها، انرژی فعالسازی

`00:58

تست ها
تست ها

`00:37

اثر کاتالیزگر
اثر کاتالیزگر

`00:31

مبدل های کاتالیستی
مبدل های کاتالیستی

`00:18

سوالات دیگران

خودروی پیشرفته تو ایران !!:)

(1)

M e | آکادمی امروز

M e

3 ماه پیش

.

یه سوال خفن خوب H2O , CO2 گاز گل خانه ای اند چرا الاینده نیستند ؟؟؟؟

H2Oگازگلخانه ایه؟

یه جواب خفن تر الاینده هستن دکتر الاینده خروجی از گاز اگزوز در نظر نگرفتتشون

(2)

@محمد چاوش سلطانی اره بخار اب گاز گلخانه ایه

(1)

زهره دهناد | آکادمی امروز

زهره دهناد

4 ماه پیش

@محمدمهدی طاهریان مطمئنی؟ دقت کن! زیر جدول همین اخره فیلم میگه اگه درست بسوزن co2و H2O میده خب اینام که گاز گلخانه ای بودن چرا الاینده نیستن؟ینی هیچوقت توی اگزوز درست نمی‌سوزن؟ اصرار داره که بگه بقیه الاینده ان در صورتی که گاز خواست اینارو نام ببریم

الاینده با گاز گلخانه ای فرق داره . درواقع الاینده هارا ابتدای درس معرفی کرده اونجایی که گفته هوای پاک مخلوط یکنواخت گاز ها هست و... ولی اسمی از کربن دی اکسید و اب نبرده . گاز های گلخانه ای در اثر طولانی مدت و تجمع انها باعث گرمایش جهانی شده . الاینده حساب نمیشه . ولی این الاینده ها که میگیم بلافاصلا بعد از خروج هوایی که در تماس با ما هستش را الوده و تیره و... میکنه و اثر مستقیم داره . در حقیقت میتونیم بگیم گاز های گلخانه ای فقط مانع خروج گرمای ازاد شده در اثر بازتاب های فروسرخ زمین میشن نه اینکه بخوان بیماری و تیره شدن چهره شهر و... ایجاد کنن(باتوجه به صفحه 69 شیمی دهم و بالای صفحه 94 شیمی دوازدهم) مفید بود لایک کن

(2)

@فاطمه سادات طباطبایی اما در ادامه و تکمیل حرف شما الاینده هوا تعریفش وجود چیزیست که در هوا اضافی باشه و نقشی نداشته باشه co2 , h2o داخل هوا نقش اساسی دارند و جلوگیری میکنند از پرتو های فرابنفش رو میگیرند برای همین الاینده محسوب نمیشن البته زیاد بودن این گاز ها هم مضر هستش اما الاینده نیستن باعث گرمایش زیاد زمین میشه و غیره که می دونیم ممنون از شرکت کردن دوستان تو بحث علمی

(1)

𝖭 𝖯 | آکادمی امروز

𝖭 𝖯

1 سال پیش

سلام کیفیت ویدیو فقط برای من انقدر افتضاحه؟ مشکل از نتم نیست

(1)

سلام این موضوع رو به پشتیبانی آنلاین بگید راهنمایی میکنن 🌷

خوبه که نتت ضعیفه

امیرمحمد . | آکادمی امروز

امیرمحمد .

3 ماه پیش

بله عزیزم مشکل از شماست

سلام چرا برا نوشتن واکنش CO نوشتیم CXHY؟

اگر ویس ناواضح بود بگید دوباره ضبط کنم ریپلای نکنید 🌷

.. .. | آکادمی امروز

.. ..

2 سال پیش

برای خنک سازی دستگاه MRI از چه گازی استفاده میکنن؟

زینب مقدم | آکادمی امروز

زینب مقدم

tik

2 سال پیش

از صفحه ۵۲ کتابه

(2)

.. .. | آکادمی امروز

.. ..

2 سال پیش

برای خنک سازی دستگاه MRI از چه گازی استفاده میکنن؟

زینب مقدم | آکادمی امروز

زینب مقدم

tik

2 سال پیش

از گاز هلیوم

نمیشه فیلمارو دانلود کرد؟

زینب مقدم | آکادمی امروز

زینب مقدم

tik

2 سال پیش

نه متاسفانه:(

سلام چرا تو جدول میزان الاینده های خروجی از اگزور خودرو ها به ازای طی یک کیلومتر -->So2 رو ننوشته ؟؟

نرگس مهدوی | آکادمی امروز

نرگس مهدوی

tik

2 سال پیش

سلام توی جدول جزوه؟

زینب مقدم | آکادمی امروز

زینب مقدم

tik

2 سال پیش

سلام آخه جدول خود کتاب درسی نیاورده SO2 رو شکل کتاب:

زینب مقدم | آکادمی امروز

زینب مقدم

tik

2 سال پیش

و جدول جزوه

@زینب مقدم اهااان پس چون کتاب نگفته لازم ندونستن بزارن . ممنون

سلام حدود ساعت ۷ تا ۱۰ اوج آلاینده هاست اینجوری هم درسته یا باید یکم قبل و بعد رو هم توی نمودار در نظر بگیریم؟

استاد که ساعت اوج رو 6 تا 12 گرفتن فکر کنم بر اساس اینکه قسمت بالا رونده نمودار از 6 شروع و ساعت 12 زمانی که میزان آلاینده های تولیدی رو به کاهش میره رو در نظر گرفتن امیدوارم خوب توضیح داده باشم :)))

سلام.

(1)

زینب مقدم | آکادمی امروز

زینب مقدم

tik

2 سال پیش

سلام کجای کتاب این قسمت مانع گسترش وبا رو گفته؟

@زینب مقدم عکس آپلود نمیشه ولی صفحه ۹۰ شکل اول

زینب مقدم | آکادمی امروز

زینب مقدم

tik

2 سال پیش

@تُکتَم علی عابدی سلام وویس

اگر هوایی دارای بخار اب باشه مرتبه مقدارش بین کدوما قرار میگیره

زینب مقدم | آکادمی امروز

زینب مقدم

tik

2 سال پیش

رو فیلم مشخص کن سوالت رو🥲

@زینب مقدم نه توی فیلم نیست منظورم بین اجزای هوای پاک و خشک هست میگم اگر حالا هوا مرطوب باشه این h2oبین کدوم اجزای هوای پاک قرار میگیره؟بین نیتروژن و اکسیژن یا چیز دیگه؟

سلام وقت بخیر تو یادبگیریم ۴ که درمورد خودرو های دیزلی صحبت می کنه، می‌خونیم که NO2 هم گاز خروجی از این خودرو هاست، ولی چرا اینجا استاد به این موضوع اشاره نمیکنن و فقط میگن که این گاز تنها در هواکره تولید میشه؟

زینب مقدم | آکادمی امروز

زینب مقدم

tik

3 سال پیش

جواب به صورت صوتی می باشد:)

سلام کیفیت این فیلم واسه من خیلی پایینه من میزارمش بالا بازم پایینه

(2)

زینب مقدم | آکادمی امروز

زینب مقدم

tik

3 سال پیش

سلام به پشتیبانی (گفتگوی آنلاین) پیام بده

Tanin Dolatkhah | آکادمی امروز

Tanin Dolatkhah

3 سال پیش

برای منم..🥲

(1)

به جای کربن دی اکسید؟ یا علاوه بر کربن دی اکسید؟

راضیه جبلی | آکادمی امروز

راضیه جبلی

3 سال پیش

سلام رفیق علاوه بر کربن دی اکسید مونو اکسید کربن هم تولید میشه

(2)

زینب مقدم | آکادمی امروز

زینب مقدم

tik

3 سال پیش

علاوه بر