یادبگیریم1: 1 : بررسی آلاینده های خروجی از اگزوز خودروها
ابوالفضل شاه بخشی
5 ماه پیش
یه سوال خفن خوب H2O , CO2 گاز گل خانه ای اند چرا الاینده نیستند ؟؟؟؟
محمدمهدی طاهریان
4 ماه پیش
یه جواب خفن تر الاینده هستن دکتر الاینده خروجی از گاز اگزوز در نظر نگرفتتشون
(2)
محمدمهدی طاهریان
4 ماه پیش
@محمد چاوش سلطانی اره بخار اب گاز گلخانه ایه
(1)
زهره دهناد
4 ماه پیش
@محمدمهدی طاهریان مطمئنی؟ دقت کن! زیر جدول همین اخره فیلم میگه اگه درست بسوزن co2و H2O میده خب اینام که گاز گلخانه ای بودن چرا الاینده نیستن؟ینی هیچوقت توی اگزوز درست نمیسوزن؟ اصرار داره که بگه بقیه الاینده ان در صورتی که گاز خواست اینارو نام ببریم
فاطمه سادات طباطبایی
3 ماه پیش
الاینده با گاز گلخانه ای فرق داره . درواقع الاینده هارا ابتدای درس معرفی کرده اونجایی که گفته هوای پاک مخلوط یکنواخت گاز ها هست و... ولی اسمی از کربن دی اکسید و اب نبرده . گاز های گلخانه ای در اثر طولانی مدت و تجمع انها باعث گرمایش جهانی شده . الاینده حساب نمیشه . ولی این الاینده ها که میگیم بلافاصلا بعد از خروج هوایی که در تماس با ما هستش را الوده و تیره و... میکنه و اثر مستقیم داره . در حقیقت میتونیم بگیم گاز های گلخانه ای فقط مانع خروج گرمای ازاد شده در اثر بازتاب های فروسرخ زمین میشن نه اینکه بخوان بیماری و تیره شدن چهره شهر و... ایجاد کنن(باتوجه به صفحه 69 شیمی دهم و بالای صفحه 94 شیمی دوازدهم) مفید بود لایک کن
(2)
ابوالفضل شاه بخشی
3 ماه پیش
@فاطمه سادات طباطبایی اما در ادامه و تکمیل حرف شما الاینده هوا تعریفش وجود چیزیست که در هوا اضافی باشه و نقشی نداشته باشه co2 , h2o داخل هوا نقش اساسی دارند و جلوگیری میکنند از پرتو های فرابنفش رو میگیرند برای همین الاینده محسوب نمیشن البته زیاد بودن این گاز ها هم مضر هستش اما الاینده نیستن باعث گرمایش زیاد زمین میشه و غیره که می دونیم ممنون از شرکت کردن دوستان تو بحث علمی
(1)
𝖭 𝖯
1 سال پیش
سلام کیفیت ویدیو فقط برای من انقدر افتضاحه؟ مشکل از نتم نیست
(1)
سید محمد متین رشادی
1 سال پیش
سلام این موضوع رو به پشتیبانی آنلاین بگید راهنمایی میکنن 🌷
دنیا قریبی راد
11 ماه پیش
خوبه که نتت ضعیفه
امیرمحمد .
3 ماه پیش
بله عزیزم مشکل از شماست
آسیه شیرزاد
2 سال پیش
سلام چرا تو جدول میزان الاینده های خروجی از اگزور خودرو ها به ازای طی یک کیلومتر -->So2 رو ننوشته ؟؟
نرگس مهدوی
2 سال پیش
سلام توی جدول جزوه؟
آسیه شیرزاد
2 سال پیش
@زینب مقدم اهااان پس چون کتاب نگفته لازم ندونستن بزارن . ممنون
فائزه سیامکی
2 سال پیش
سلام حدود ساعت ۷ تا ۱۰ اوج آلاینده هاست اینجوری هم درسته یا باید یکم قبل و بعد رو هم توی نمودار در نظر بگیریم؟
فاطمه بهدانی
1 سال پیش
استاد که ساعت اوج رو 6 تا 12 گرفتن فکر کنم بر اساس اینکه قسمت بالا رونده نمودار از 6 شروع و ساعت 12 زمانی که میزان آلاینده های تولیدی رو به کاهش میره رو در نظر گرفتن امیدوارم خوب توضیح داده باشم :)))
(1)
زینب مقدم
2 سال پیش
سلام کجای کتاب این قسمت مانع گسترش وبا رو گفته؟
تُکتَم علی عابدی
2 سال پیش
@زینب مقدم عکس آپلود نمیشه ولی صفحه ۹۰ شکل اول
محمد مهدی بهپور
2 سال پیش
اگر هوایی دارای بخار اب باشه مرتبه مقدارش بین کدوما قرار میگیره
زینب مقدم
2 سال پیش
رو فیلم مشخص کن سوالت رو🥲
محمد مهدی بهپور
2 سال پیش
@زینب مقدم نه توی فیلم نیست منظورم بین اجزای هوای پاک و خشک هست میگم اگر حالا هوا مرطوب باشه این h2oبین کدوم اجزای هوای پاک قرار میگیره؟بین نیتروژن و اکسیژن یا چیز دیگه؟
غزل اسماعیل پور
3 سال پیش
سلام وقت بخیر تو یادبگیریم ۴ که درمورد خودرو های دیزلی صحبت می کنه، میخونیم که NO2 هم گاز خروجی از این خودرو هاست، ولی چرا اینجا استاد به این موضوع اشاره نمیکنن و فقط میگن که این گاز تنها در هواکره تولید میشه؟
امیرحسین خانه باز
3 سال پیش
سلام کیفیت این فیلم واسه من خیلی پایینه من میزارمش بالا بازم پایینه
(2)
زینب مقدم
3 سال پیش
سلام به پشتیبانی (گفتگوی آنلاین) پیام بده
Tanin Dolatkhah
3 سال پیش
برای منم..🥲
(1)
مسعود خاقانی
3 سال پیش
به جای کربن دی اکسید؟ یا علاوه بر کربن دی اکسید؟
راضیه جبلی
3 سال پیش
سلام رفیق علاوه بر کربن دی اکسید مونو اکسید کربن هم تولید میشه
(2)
زینب مقدم
3 سال پیش
محمد چاوش سلطانی
4 ماه پیش
H2Oگازگلخانه ایه؟