یادبگیریم2: انرژی فعالسازی

4.9/5
(557 رای)
برای مشاهده، ابتدا وارد شوید.
ورود و مشاهده فیلم

مکانیسم انجام واکنش های شیمیایی

بررسی آلاینده های خروجی از اگزوز خودروها، انرژی فعالسازی
بررسی آلاینده های خروجی از اگزوز خودروها، انرژی فعالسازی

`00:58

تست ها
تست ها

`00:37

اثر کاتالیزگر
اثر کاتالیزگر

`00:31

مبدل های کاتالیستی
مبدل های کاتالیستی

`00:18

سوالات دیگران

منظور از گرمای مبادله شده چیه ؟

درود بر شما خسته نباشید. این موضوع ربطی به نوع واکنش نداره؟ یعنی هم نمودار واکنش گرماگیر و هم گرماده در قله پیوند ها سست هست؟

(1)

Amir Hossein J | آکادمی امروز

Amir Hossein J

3 ماه پیش

بله

امیرمحمد . | آکادمی امروز

امیرمحمد .

3 ماه پیش

بله

یادش بخیر پراید 300

زیاد هم دور نبوده که یادش بخیر باشه

(2)

امیرمحمد . | آکادمی امروز

امیرمحمد .

3 ماه پیش

الان شده یک میلیارد ً!!

مگه استا نمیگه گرماگیر دلتاHمثبت پس چرا گزینه الو غلط نمیشه

اگر ویس ناواضح بود بگید دوباره ضبط کنم 🌷 ریپلای نباشه 🌷

سلام خسته نباشید در نمودار میتونیم بگیم هرچی سطح انرزی بالاتر اون واکنش ناپایدارتره؟

نرگس مهدوی | آکادمی امروز

نرگس مهدوی

tik

1 سال پیش

سلام تا حدی میشه گفت اما تو واکنش ها این رو هم در نظر بگیر که به سمت پایدار شدن میرن

(1)

سلام. برای قسمت 3 چرا شده گرماگیر؟

نرگس مهدوی | آکادمی امروز

نرگس مهدوی

tik

1 سال پیش

سلام گرماده نوشته شده

درود وقت بخیر توی قسمت و میگه جرقه سرعت رو زیاد میکنه. ما میدونیم جرقه انرژی فعاتسازی رو تامین میکنه. اونو کاهش نمیده. پس چرا سرعت زیاد شد؟

نرگس مهدوی | آکادمی امروز

نرگس مهدوی

tik

1 سال پیش

تامین کردن انرژی فعال سازی باعث میشه که زودتر به حد انجامش برسه واسه همین سرعت هم بیشتر میشه

(1)

جواب سوال الف رو میشه توضیح بدید

اگر ویس ناواضح بود بگید دوباره ضبط کنم ریپلای نکنید 🌷

آتنا حبیبی | آکادمی امروز

آتنا حبیبی

1 سال پیش

جوابشه

خیلی مطمئن نیستم ، اما بعضی اوقات پیش میاد که پاسخنامه کتاب خیلی سبز اشتباه میکنه

سلام ممنون میشم اگه به سوالم جواب بدین

سلام تمرین دوم مورد ب رو لطفاً توضیح بدید

نرگس مهدوی | آکادمی امروز

نرگس مهدوی

tik

1 سال پیش

سلام میتونی زمانش رو مشخص کنی؟ مجدد کامنت جدید بزار🌼

متن کتاب در مورد الفرنوشته با افزایش دما انرژی واکنش دهنده ها افزایش می یابد و استاد مورد الف رو اشتباه گرفتن

نرگس مهدوی | آکادمی امروز

نرگس مهدوی

tik

1 سال پیش

عکس متن کتاب رو در این قسمت میتونی بفرستی؟

مورد ج اگه بگه انرژی پیوند فراورده ها چی عددش منفی میشه ؟ ینی درسته که بگیم انرژی پیوند واسه واکنش دهنده ها همیشه مثبت و واسه فروارده ها همیشه منفیه؟

انرژی پیوند که منفی نمیشه وقتی میخوای آنتالپی رو حساب کنی و تفاضل این انرژی پیوند ها رو محاسبه میکنی،اونجا این تفاضل می‌تونه مثبت یا منفی باشه 🌷😊

K  .Sh | آکادمی امروز

K .Sh

2 سال پیش

مورد الف باید غلط باشه چون واحدش رو اشتباه گفته یکای آنتالپی واکنش کیلوژول هست نه کیلوژول بر مول استاد به این موضوع توجهی نکردن فقط حواسشون رو عددش بود

جواب به صورت صوتی می باشد:)

(1)

K  .Sh | آکادمی امروز

K .Sh

2 سال پیش

@سید محمد متین رشادی نمیدونم از حرفای استاد تو فصل دوم یازدهم یادمه یا اینکه از تست های آزمون ها ولی تو فصل دوم یازدهم میگفتن به واحد ها خیلی دقت کنین و یکی از مواردی هست که میتونه جمله رو اشتباه بکنه و تو اون فصل اینجور موارد رو اشتباه میگرفتیم

@K .Sh بله واحد خیلی مهمه👍

الان ساعت ۲ و نیم شبه دارم فیلم های استاد رو نگاه میکنم و بعد استادمیخواست بگه خسته نباشید ولی گفت نه خسته ک نیستید من واقعا خستمه استااااد😭😅😅

(4)