آیسل موحدی
2 هفته پیش
پس یه تفاوت تو خودرو های بنزینی و دیزلی وجود آمونیاکه و تفاوت دیگه اینه که تو اگزوز خودروهای بنزینی No2 نداریم ولی تو اگزوز خودروهای دیزلی No2داریم درسته ؟
مبینا اشراقی
2 ماه پیش
سلام وقت بخیر یه سوال...چرا کتاب درسی روی شکل مربوط به مبدل کاتالیستی خودرو های دیزلی در قسمت واکنش دهنده ها اومده CO و هیدروکربن رو هم نوشته ولی توی معادله واکنش کلیش که پایین صفحه۱۰۲کتاب درسی هست دیگه خبری از CO و هیدروکربن نیست؟
Dina .
4 ماه پیش
سلام عددهای جدولو باید حفظ کنیم؟!
غزل اسماعیل زاده
4 ماه پیش
سلام:) نه نیازی نیست....
ارشام فروغی
1 سال پیش
اخرای ویدیو استاد گفتن نمیشه از so3 برای تجزیه استفاده کرد داخل مبدل های کاتالیستی در صورتی که قبلا گفته بودن SO2 هست که از اگزوز خارج میشه و اصلا SO3 توی هوا تشکیل میشه
ابوالفضل شاه بخشی
5 ماه پیش
بله ببین همین طور که گفتی SO2 داخل خودرو تولید میشه بعد با اکسیژن واکنش و میشه گوگرد تری اکسید و حالا برای نابود کردن اون باید طبق شیمی سبز دهم بیای واکنش بدیم با مواد معدنی تا الودگی ایجاد نکنه
شفیقه جعفریان
1 سال پیش
گزینه یکم غلطه . بند اولش درسته اما بند دومش رو نمیشه پذیرفت . کجا در در دمای اطاق میتونه به کندی انجام بشه . در غیاب کاتالیزگر ، دمای خییییلی زیادی میخواد . یعنی عملا اصلا انجام نمیشه
Amir Hossein J
3 ماه پیش
آره ولی منظورش کلیه خیلی نمیشه بهش گیر داد
ملیسا سعیدی
1 سال پیش
چرا خود را بیازماید را حل نکردیم؟
سید محمد متین رشادی
1 سال پیش
هر سوالی که جوابش داده نشده لطفا عکسش رو کامنت کنید تا جواب داده بشه ریپلای نکنید 🌷
ملیسا سعیدی
1 سال پیش
سلام ۴:۵۷ چرا گرماده رو تو اون یکی منفی نوشتم مگه توی گرماده عدد ها منفی می شد ؟؟
سید محمد متین رشادی
1 سال پیش
سلام اگر واکنش گرماده باشه،دلتا اچ منفی میشه
ملیسا سعیدی
1 سال پیش
@سید محمد متین رشادی ببخشید پس چه زمانی دلتا اچ مثبت؟
سید محمد متین رشادی
1 سال پیش
@ملیسا سعیدی زمانی که دلتا اچ مثبت باشه (لطفا سوالاتتون ریپلای نباشه و کامنت مجزا بذارید ترجیحا🌷 چون ریپلای ها فیلتر میشن و ممکنه از قلم بیفتن این یدونه هم اتفاقی به چشمم خورد 🌷)
ثنا کاظم زاده
1 سال پیش
O2 مگه الایندس؟ استاد گفتن الاینده های مضر تبدیل میشه به الایندی های بهتر و گاز اکسیژن رو هم هایلایت کردن
فاطمه بهدانی
1 سال پیش
فکر نمیکنم گاز اکسیژن آلاینده باشه
سام سیفی
1 سال پیش
اشتباه شده
محمدصفا مارامایی
2 سال پیش
سلام خسته نباشید آیا در مبدل کاتالیستی خودرو های بنزینی از آمونیاک استفاده میشه؟
نرگس مهدوی
2 سال پیش
سلام نه تو دیزلی استفاده میشه
سام سیفی
1 سال پیش
خیر
نازنین رصاف
2 سال پیش
سلام در مبدل دیزیلی NO2از کجا اومده
سلام وقت بخیر یه سوال...چرا کتاب درسی روی شکل مربوط به مبدل کاتالیستی خودرو های دیزلی در قسمت واکنش دهنده ها اومده CO و هیدروکربن رو هم نوشته ولی توی معادله واکنش کلیش که پایین صفحه 100 کتاب درسی هست دیگه خبری از CO و هیدروکربن نیست؟
زهرا ارامی
2 سال پیش
سلام میشه موازنه واکنش هیدروکربن رو توضیح بدین
سید محمد متین رشادی
2 سال پیش
سلام یعنی فرمول کلیش رو براتون بفرستم؟
زهرا ارامی
2 سال پیش
@سید محمد متین رشادی نه، موازنه توضیح بدین
آسیه شیرزاد
2 سال پیش
آخه بجای (قطر)نوشته (فلز) نمی تونه در غلط بودن گزینه ۳ تاثیر داشته باشه ؟
سید محمد متین رشادی
2 سال پیش
اره احتمالا اشتباه تایپیه ولی خب گزینه ها رو در شیمی،در این حد مثل زیست ریز بینی نمیکنیم اینجا واضحه که اشتباه تایپیه و در غلط یا درست بودن گزینه تاثیری نداره این موضوع
زینب مقدم
2 سال پیش
اشتباه تایپیه مرسی از کامنتت💚
آموزش ویدیویی مبدل های کاتالیستی شیمی دوازدهم توسط بهترین اساتید کنکور به همراه جزوه ، تست ، تمرین و رفع اشکال کنکور | کنکور تجربی - آکادمی امروز
یگانه محمدی پشوئي
1 ماه پیش
مصرف شده واکنشی جدا گانه داره