یادبگیریم2:عوامل موثر بر مقاومت الکتریکی

4.9/5
(222 رای)
برای مشاهده، ابتدا وارد شوید.
ورود و مشاهده فیلم

مقاومت الکتریکی

 مقاومت الکتریکی
مقاومت الکتریکی

`00:32

 عوامل موثر بر مقاومت الکتریکی
عوامل موثر بر مقاومت الکتریکی

`01:14

1 تمرین

سوالات دیگران

دقیقه ۴۰ پس d این وسط چیشد چرا ازش استفاده نکردیم؟

طبیعیه که با مثال آخر مغزم رگ به رگ شد؟

(1)

موافقم

(1)

نادیا نوری | آکادمی امروز

نادیا نوری

4 ماه پیش

من اصلا این سوالو متوجه نشدم لطفا توضیح بدین استاد که میگه این قطر و شعاع که هر دو واسه حلقه هست مگه میشه ؟!

نادیا نوری | آکادمی امروز

نادیا نوری

4 ماه پیش

منظورم اینه برای محیط هر حلقه که ۲پی آر هستش چطور از شعاع استوانه استفاده کردیم؟!

میشه این سوال رو توضیح بدید.

سلام من متوجه نشدم چرا باید اینجا توان 4 به کار ببریم دلیل خاصی داره

دوستان شما دقیقه ۳۹ ویدیو رو فهمیدید؟رابطه دو تا شعاع که به توان ۴ میرسن مگه با نسبت طول ها همراه نبود؟نباید نسبت دو تا طول هم حساب میکردن از طریق A.L=V؟

پس قطر و شعاع فرقی نداره دیگه؟ اگه قطر بده هم به توان ۲ میکنیم و اگه شعاع رو هم بده؟

اگر ویس ناواضح بود بگید دوباره ضبط کنم 🌷 ریپلای نباشه 🌷

سلام ؛ ببخشید ، ممکنه شبکهٔ اتمی رسانای فلزی را تعریف کنید ؟!

علی فضلی | آکادمی امروز

علی فضلی

6 ماه پیش

سلام در دقیقه ۳۵:۳۷ اون فرمول رو میشه اثبات کنید

..  . | آکادمی امروز

.. .

6 ماه پیش

من این سوال رو نمیفهمم کدوم قطر برا فرمول اولی هست و کدوم برا دومی؟ چرا؟

..  . | آکادمی امروز

.. .

6 ماه پیش

سلام ببخشید تو این رابطه جدید هم برای رساناهای اهمی اگه دما ثابت باشه مقاومت ثابته؟ یا فقط تو رابطه v/i اینجوریه

برای این رابطه هم همینطوره

سلام این سوال مقاومت ویژه رو خواسته استاد که گفت مقاومت ویژه مال گروه ریاضی این مال ما تجربی ها نبسته یا محسوب میشه

اگر ویس ناواضح بود بگید دوباره ضبط کنم 🌷 ریپلای نباشه 🌷

1- 2 2- 1

(1)

تطبیق با پاسخنامه فراموش نشه 🌷

ببخشید اگه بجای قطر، به ما شعاع داده بودن از همین رابطه استفاده میشه؟

زینب مقدم | آکادمی امروز

زینب مقدم

tik

1 سال پیش

اره می‌تونستیم شعاع رو ضربدر ۲ کنیم بذاریم همینجا یا از طرفی چون نسبت رو خواسته، ضربدر ۲ هم نمی‌کردیم فرقی نمی‌کرد؛ نسبت یه چیز می‌موند

(1)

@زینب مقدم خیلی ممنون فقط صفحه ۶۲ کتاب درسی سوال ۷ ، شعاع خارجی و داخلی لوله تو خالی رو داده ، اینجا باید چیکار کنیم؟ آیا باید از همون اول مساحت ها رو بدست بیاریم یا اینکه راه حل دیگه ای هم هست؟

(1)

گیتی زمانی | آکادمی امروز

گیتی زمانی

1 سال پیش

میشه روش حل و جواب چی یادگرفتی ۲بهم تضیح بدید هرچی حل کردم جوابش درست در نیومد

نرگس مهدوی | آکادمی امروز

نرگس مهدوی

tik

1 سال پیش

روش حلش اینجا هست