تست17

4.9/5
(105 رای)
برای مشاهده، ابتدا وارد شوید.
ورود و مشاهده فیلم

فشار در شاره ها(مایعات)

تست فشار ناشی از مایعات
تست فشار ناشی از مایعات

`01:20

1 تمرین

تست فشار کل(۱)
تست فشار کل(۱)

`00:59

تست فشار کل(۲)
تست فشار کل(۲)

`00:50

1 تمرین

تست نیروی شاره
تست نیروی شاره

`01:22

 فشار بر حسب سانتی متر جیوه
فشار بر حسب سانتی متر جیوه

`01:35

سوالات دیگران

چرا استاد فشار در کف ظرف رو 3000 پاسکال نوشتن مگه 30000 نیست؟

اینجا توضیح دادم در کامنت های همین صفحه https://emrooz.ir/cbgstbc-5196?comment_id=693358#comment-693358

در این دقیقه

(1)

Alireza Akbari | آکادمی امروز

Alireza Akbari

7 ماه پیش

داداش اون 30000 میشه حاصل ضرب g در چگالی به نمودار نگا کن برحسب ارتفاع و فشاره که شیبش به ما gدر چگالی رو میده اگه gکه 10 هستش رو ازش بکشیم بیرون چگالی 3000 در میاد گرفتی چی میگم ؟

(1)

@Alireza Akbari اشتباه داری میکنی اصلا ارتفاع رو درنظر نگرفتی شیب نمودار p بر حسب h هست یعنی اگه فشار رو که 30000 پاسکال هست تقسیم بر 20 که ضربدر ده به توان منفی دو میشه بخاطر سانتی متر بودنش کنی و بعد مساوی رو جی قرار بدی حتی اگر 10 ( که مال جی هست) رو هم درنظر بگیری چگالی میشه 1.5 ضربدر ده به توان چهار که با گذاشتنش تو فرمول جواب تست میشه 18000 نه 1800

زانا مرادی | آکادمی امروز

زانا مرادی

9 ماه پیش

جالبه سوال هم درست دراومد یعنی اشتباهی تایپ شده؟

کجاش ؟ لطفاً تایم مشخص کنید 🌷 ریپلای نباشه 🌷

زانا مرادی | آکادمی امروز

زانا مرادی

9 ماه پیش

دردود بر شما چرا استاد فشار بر کف ظرف رو 3000 گرفتند مگه نمودار کنارش ننوشته 300000

لطفاً تایم مشخص کنید 🌷 ریپلای نباشه 🌷

Ayla .... | آکادمی امروز

Ayla ....

9 ماه پیش

استادخیلی وسواس به خرج میدن وسعی دارن خیلی مرتب بنویسن اگه اینقدر وسواس نبودن رنگ عوض نکنن براهر خطی شاید ساعت تدریسش کمتر میشد

این موارد رو با پشتیبانی در میون بذارید 🌷

سلام میتونید این قسمتی ک استاد میگن رو واسه تناسب واسم بنویسید چطوری؟

(1)

dina basereh | آکادمی امروز

dina basereh

9 ماه پیش

(1)

..  . | آکادمی امروز

.. .

1 سال پیش

سلام ببخشید تو این تست اگه بیایم شیب رو بدست بیاریم منفی میشه اما تو قدرمطلق میذاریم چون هیچ وقت چگالی منفی نمیشه درسته؟

نمیشد اینجا هم عین دفعات قبل فشار رو تقسیم بر ارتفاع کنیم؟ بعدم فشار ۳۰۰۰۰بود چرا نوشتن ۳۰۰۰

(1)

اگر ویس ناواضح بود بگید دوباره ضبط کنم ریپلای نکنید 🌷

استاد فشار کف رو به جای 30000نوشتن 3000،اما خوب جوابشون درسته

نرگس مهدوی | آکادمی امروز

نرگس مهدوی

tik

1 سال پیش

👍

من توضیح استاد رو راجب نمودار نفهمیدم میشه توضیح بدید؟

اگر ویس ناواضح بود بگید دوباره ضبط کنم ریپلای نکنید 🌷

تو نمودار p⁰ در نظر گرفته نشده؟ درسته؟

نرگس مهدوی | آکادمی امروز

نرگس مهدوی

tik

1 سال پیش

بله، نمودار فشار مایع رو نشون میده

p0 پس کجا رفت

نرگس مهدوی | آکادمی امروز

نرگس مهدوی

tik

1 سال پیش

سلام فشار ناشی از مایع رو خواسته فقط

من شیب خط به دست اوردم شد 15000 شیب هم برابر رو در جی 15000 ضرب کردم 12سانتی متر که جواب 1800

(1)

نرگس مهدوی | آکادمی امروز

نرگس مهدوی

tik

1 سال پیش

بله درسته

چرا 12رو در 10به توان منفی دو ضرب کردن؟در عمق12سانتی متری خواسته نه 12متری!!!

زینب مقدم | آکادمی امروز

زینب مقدم

tik

1 سال پیش

سلام آخه واحد بقیه پارامترامون متر داره اول برحسب متر بدست میاریم بعد سانتی متر می‌کنیم

(1)

زینب مقدم | آکادمی امروز

زینب مقدم

tik

1 سال پیش

جواب به صورت صوتی می باشد:)

(1)

زهرا حبیبی | آکادمی امروز

زهرا حبیبی

1 سال پیش

من یه سوال از این مبحث حل کردم بعد تو پاسخ نامه بجای اینکه فشار توی ارتفاع خواسته شده رو حساب کنه اومد ارتفاع رو از ارتفاع کل مایع کم کرد یعنی اینجا 12-20 شد 8 بعد فشار ارتفاع 8 سانتی متری رو حساب کرد قضیه چیه؟ 🤦🏻‍♀️

زینب مقدم | آکادمی امروز

زینب مقدم

tik

1 سال پیش

عکسشو بفرست 💚😅