یادبگیریم4:تعادل گرمایی(با تغییر حالت بدون دمای تعادل)_قسمت دوم

4.9/5
(128 رای)
برای مشاهده، ابتدا وارد شوید.
ورود و مشاهده فیلم

تعادل گرمایی

تست تعادلی گرمایی با تغییر حالت
تست تعادلی گرمایی با تغییر حالت

`01:06

1 تمرین

سوالات دیگران

تطبیق با پاسخنامه فراموش نشه 🌷 اگر ایرادی وجود داشت اطلاع بدید 🌷 و اینکه خواستید عکس راه حلتون رو بفرستید چک کنم 🌷 ریپلای نباشه 🌷

منم چی یاد گرفتیم و گزینه 1 بدست اوردم البته من دلتا تتا رو منفی در نظر گرفتم

تطبیق با پاسخنامه فراموش نشه 🌷 اگر ایرادی وجود داشت اطلاع بدید 🌷 خواستید عکس راه حلتون رو بفرستید چک کنم 🌷 ریپلای نباشه

من متوجه نشدم بلخره الان توی چی باد گرفتی باید 𝑄=𝑄' باشه یا 𝑄'⧽𝑄؟؟ میتونیم بگیم 𝑄 که میشه 𝑚𝑙𝑓 و برابر با 𝑄 که میشه MC△𖦛 قرار میدیم؟ بعد دلتا تتا رو منفی بنویسیم یا مثبت

اگر ویس ناواضح بود بگید دوباره ضبط کنم 🌷 ریپلای نباشه 🌷

اینجا استاد میگن پرانتز اول که توش منفی 50 داره رو میبریم اون طرف مساوی که مثبت بشه مگه ما قبلن وقتی میخاستیم ساده سازی کنیم 10 به توان منفی 3 رو میبردیم اون طرف مساوی مثبت 3 نمیشدپس چرا الان هیچ تغییر نکرد و فقط منفی 50 علامتش عوض شد

ویس اولتون نا واضحه ممنون میشم دوباره ظبط کنید

عرض کردم که فرق چندانی نداره اون یخ صفر درجه کارش این بوده که آب بشه و گرما از آب بگیره و آب رو برسونه به صفر درجه حالا یه بخشیش آب شده و اون آب ۵۰ درجه رو رسونده به صفر باقی یخ صفر درجه نشسته سر جاش و داره نگاه می‌کنه 😊

اگر ویس ناواضح بود بگید دوباره ضبط کنم 🌷 ریپلای نباشه 🌷

(1)

میشه توضیح بدین

اگر ویس ناواضح بود بگید دوباره ضبط کنم 🌷 ریپلای نباشه 🌷

گزینه ۲ میشه به روش تستی حل کردم

اگر ویس ناواضح بود بگید دوباره ضبط کنم 🌷 ریپلای نباشه 🌷

گزینه1

سلام میشه گزینه ۲ شما فکر کنم بعد پیدا کردن یخ ذوب شده دیگه جرم یخ اولیه رو پیدا نکردی. یخ ذوب شده میشه ۲۰۰ که اونو باید به اضافه ۵۰ کنی که یخ ذوب نشده هست که میشه در مجموع ۲۵۰ جرم یخ اولیه.

سلام وقت بخیر چرا استاد m رو قبل تساوی همه رو تبدیل به گرم کردن اما بعد تساوی که m بر حسب گرم هست رو به کیلوگرم تبدیل کردن؟ چرا همون 250 گرم رو تنها ننوشتن؟

سلام وقتتون بخیر باشه اقای رشادی ی سوال دارم اینجا توی حل خانوم مهدوی چرا باید q=qقرار میگرفت

تطبیق با پاسخنامه فراموش نشه 🌷

z z | آکادمی امروز

z z

9 ماه پیش

سلام ببخشید چرا استاد در این سوال mرو مثل سوال قبل تنها توی سوال جاگذاری نکردند و اینکه تو سوال قبل ام کلا تنها بود وبعد بعلاوه 100 شدولی الان کلا ام بعلاوه اون جرم باقی مانده شد دوباره در اخر هم بعلاوه شد ؟؟؟؟

z z | آکادمی امروز

z z

9 ماه پیش

ببخشید چرا چی یادگرفتی با روشی که استاد گفتند که اگر روی سوال جرم یخ ذوب شده یا ... خواستند هر مقدار اب داغ 80 درجه هم جرم خود یخ صفر در جه را به طور کامل در خود ذوب می شود چرا با این روش جواب درست نمیاد؟

@z z سلام به دلیل اینکه اینجا ما یخ صفر درجه نداریم این فرمول که دمای آب ۸۰ درجه یخ رو تو خودش ذوب میکنه برای یخ صفر درجه است ولی ما اینجا یخ منفی تتا داریم توی این مسئله دمای یخ ۲۰_ است نه صفر درجه.

z z | آکادمی امروز

z z

9 ماه پیش

سلام بخشید ما در اینجا می تونیم کلا دما تعادل رو صفر در در نظر بگیریم واز روش استاد که تکنیک بورسی است استفاده کنیم بازم درست بدست میاد یعنی این روش درسته ؟؟

z z | آکادمی امروز

z z

9 ماه پیش

منظورم دقیقه 6

من همشون رو m گذاشتم و همین جواب رو بدست اوردم ، فقط برای این مسئله اینجوری بود یا برای بقیه هم جواب میده ؟

متوجه منظورتون نشدم عکس راه حلتون رو برام بفرستید 🌷 ریپلای نباشه 🌷