تست4

4.9/5
(48 رای)
برای مشاهده، ابتدا وارد شوید.
ورود و مشاهده فیلم

تعادل گرمایی

تست تعادلی گرمایی با تغییر حالت
تست تعادلی گرمایی با تغییر حالت

`01:06

1 تمرین

سوالات دیگران

میشه روش تشریحی شو قرار بدین؟

اگر ویس ناواضح بود بگید دوباره ضبط کنم 🌷 ریپلای نباشه 🌷

نگار رحمتی | آکادمی امروز

نگار رحمتی

1 ماه پیش

اگر اینو در تناسب ببریم میشه ۸۰×۸۰۰÷۲۰ جاصل میشه ۳۲۰۰ درحالی که استاد عددی دیگه اوردن و مگه چون تناسبه ما نمیگی ۲۰×۴شده ۸۰ پس ۸۰۰×۴میشه؟چرا یک چهارم اخه؟

انصافا این بحث تعادل گرمایی رو برای هر تیپ سوالش استاد یه روشی رو گفتن که کلا برای این بحث چندین روش میشه و کار رو سخت و فهمش رو سخت میکنه

(1)

هر جاش درک کردنش براتون سخت بود، کامنت بذارید توضیح بدیم 🌷 ریپلای نباشه 🌷

z z | آکادمی امروز

z z

9 ماه پیش

سلام ببخشید اگر خود سوال مثلا منفی بده دمای تعادل رو واز ما مثلا جرم رو بخواد وما هم وقتی از روش بورسی استفاده کردیم اون وقت بازم دمای تعادل رو صفر می گذاریم بعد جرم رو بدست میاریم ؟؟؟

سلام اصلا دمای تعادل در تعادل بین آب و یخ نمیتونه منفی باشه و منطقا سوالی نمیتونه این شکلی طرح بشه (حداقل بنده که تا حالا ندیدم)

Amir jahanpour | آکادمی امروز

Amir jahanpour

10 ماه پیش

خداوکیلی این فصلو استاد خیلی چرت توضیح داد

انتقاداتتون رو حتما به پشتیبانی منتقل کنید 🌷

(1)

80 درجه که در سوال نیست از کجا اومده؟

. . | آکادمی امروز

. .

1 سال پیش

لطفا تشریحی رو قرار بدین

سلام

جواب به صورت صوتی می باشد:)

سلام من کمی گیج شدم از کجا باید تشخیص داد ک از کدوم روش باید بریم؟ ممنونم جواب بدید

زینب طاقتی | آکادمی امروز

زینب طاقتی

3 سال پیش

سلام وقت بخیر لز کجا فهمیدیم مخلوط اب و یخ هست ؟

سلام عزیزم:) در تکنیک بورسی اگر دمای تعادل منفی شد یعنی دمای تعادل صفر هست و وقتی دمای تعادل صفره یعنی مخلوط اب و یخ داریم. چون قطعا اب ۲۰ درجه یک مقداری از یخ رو اب میکنه و ما مخلوطی از اب و یخ داریم. (اگر اب، همه ی یخ رو میتونست ذوب کنه و مخلوط اب و یخ نداشته باشیم و همه ی یخ ذوب شه، دمای تعادل در روش تکنیک بورسی منفی نمیشد)

می‌شد همون اول از اینکه نکته ی "هر مقدار آب داغ 80 درجه...." که استاد گفتن استفاده کنیم (یعنی اصلا کاری به تکنیک بورسی برای به دست آوردن دمای تعادل نداشته باشیم) و بعد نتیجه بگیریم که چون همه ی یخ ذوب نشده پس ما مخلوط آب و یخ صفر درجه داریم پس دمای تعادل صفر درجه هست؟

سلام بله راهی که میگید کاملا درسته برای اینکه نتیجه بگیریم تمام یخ ذوب نشده و دمای تعادل صفر هست

(1)

سلام وقتتون بخیر ببخشید من متوجه نشدم تفاوت اصلی این تست با تست قبلی چیه؟ در تست قبلی استاد گفتن ما نمیتونیم استددلال کنیم که همه ی یخ ذوب میشه و از تکنیک بورسی هم استفاده نکردن. خب اینجا از کجا معلوم همه ی اون 800 گرم یخ ذوب میشه که ما بیایم 800 رو به عنوان جرم یخ ذوب شده در نظر بگیریم؟!

جواب به صورت صوتی می باشد:)

(2)